موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

کوثری: شکایت نمایندگان مجلس از موسوی، درخواست مردم بود

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه شکایت 100 نماینده مجلس از میرحسین موسوی درخواست مردم از نمایندگان بوده است گفت: مسببین قضایای انتخابات نه تنها قانون پذیر نیستند بلکه به شکل‌های مختلف به موضوع دامن می‌زنند.

اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: اقدامات ناصحیح و غیرمنطقی سردمداران قضایای بعد از انتخابات از جمله موسوی و دیگر آقایان ما را بر آن داشت که حدود 100 نفر از نمایندگان مجلس فهرستی را امضا و شکایتی تنظیم کنیم و آن را به دادستان کل کشور بدهیم تا بدین وسیله موضوع را پیگیری کنیم.
وی اضافه کرد: البته باید به این نکته اشاره کرد که امضای این تعداد از نمایندگان خیلی وقت پیش جمع آوری شده و حدود یک ماه پیش این مساله مطرح بود و تا این زمان دست نگه داشتند بلکه آقایان دست از کارهایی که انجام دادند بردارند و در نهایت این مساله اقدام نشود.
کوثری تصریح کرد: از جمله اقداماتی که باعث شد آقایان به این ماجرا دامن بزنند می‌توان به حوادثی که اوایل باز شدن دانشگاه‌ها رخ داد و بحث 13 آبان که در پیش است اشاره کرد.
نماینده مردم تهران به بیانات مقام معظم رهبری بعد از انتخابات مبنی بر تبعیت از قانون اشاره کرد و گفت: اقداماتی که بر خلاف قانون بعد از انتخابات صورت گرفت باعث شد شکایتی تنظیم شود، که شاکیان مشخص آن، از طریق قانون پیگیر این مسایل شوند.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه شکایت از میرحسین موسوی به قوه قضاییه در راستای انجام وظایف نمایندگی است گفت: ما هر جا که حضور داشتیم مردم از موضوع عاملان اغتشاشات اخیر ناراضی بودند و از قوه قضاییه گله داشتند که چرا به این مسایل رسیدگی نمی‌شود فقط افرادی که در رده‌های پایین‌تر هستند محاکمه می‌شوند و با عاملین اصلی برخوردی صورت نمی‌گیرد.
کوثری در پایان تصریح کرد: مردم می‌خواهند این مسایل از طریق مجلس پیگیری شود ما هم نمایندگان آنها هستیم و خواست آنها را باید انجام دهیم.
گفتنی است دیروز حمید رسایی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از تحویل شکایتی با امضای 100 تن از نمایندگان به دادستان کل کشور مبنی بر رسیدگی به اقدامات میر حسین موسوی خبر داده بود.

صفار هرندی: موسوی باید ممنون احمدی‌نژاد باشد

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز که موسوی سکوت چند ساله خود را شکست باید ممنون احمدی نژاد باشد که چنین شرایطی را برای او فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا "محمد حسین صفارهرندی" در سلسله نشست های بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران با عنوان "سوءتفاهم بزرگ" در حالی حضور یافت که عده ای از طرفداران موسوی تلاش می کردند با شعارهایشان مانع سخنرانی وی شوند اما او از همان ابتدا تاکید کرد که من با منطق جواب شما را می دهم.
وی در ادامه با اهانت های بسیاری از سبزپوشان روبه روشد و در پاسخ به آنان گفت: من از اهانت های شما ناراحت نمی شوم زیرا شما به این اهانت کردن ها عادت دارید و زمانی در همین دانشگاه به خاتمی هم اهانت می کردید.
وی در ادامه وقتی با شعارهای طرفداران موسوی روبه رو شد، گفت: من هم در یک دوره ای نسبت به موسوی همین احساس را داشتم‌، و عده ای هم در این انتخابات به همین دلیل به سراغ موسوی رفتند ولی متاسفانه موسوی با اعمالش این اندیشه هایی که نسبت به او وجود داشت را زیر سوال برد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسی مشکلی با خط امام ندارد، امروز مشکل بر سر مصادیق است، ‌همه می‌گویند که خط امام خوب است اما شما که دم از خط امام می‌زنید چرا در مقابل مهاجرانی که همین چند روز پیش علیه امام موضع‌گیری کرده بود، اعتراضی نمی‌کنید.

**تبعیت از رای 24 میلیونی کودتاست یا 13 میلیون؟

صفارهرندی در پاسخ به شعار تعدادی دیگر که دولت فعلی را دولت کودتا می‌نامیدند، گفت: تبعیت از رای 24 میلیونی کودتا است یا 13 میلیون؟
وی گفت: سوال اصلی این است که چرا موسوی علیرغم تمام دعوت‌های مکرر در دوره‌های قبلی در انتخابات شرکت نمی‌کرد اما در این دوره حاضر شد به عرصه وارد شود.
وی افزود: موسوی خودش جواب این سوال را داده و در دوره‌های قبل اعلام کرده بود که در شرایطی که جامعه پذیرش این جریان را ندارد، من چرا وارد شوم، اما شاهدیم که موسوی در سال 87 علیرغم این نظر وارد عرصه انتخابات شد و کاندیداتوری خود را پذیرفت.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موسوی قبلا اعلام کرده بود که تمام دوستان من در دهه 60 تجدید نظرطلب شده‌اند، گفت: با توجه به این موارد این بار موسوی احساس کرد که شرایط برای تجدید یک دولت انقلابی مساعد شده است که احمدی‌نژاد این شرایط را فراهم کرده بود.

**موسوی فریب خورد

صفارهرندی گفت: به نظر بنده موسوی فریب خورد، در ایام انتخابات موسوی دید که مردم با شعارهای انقلابی همراه شده‌اند و در این شرایط حس کرد اداره کشور با انگیزه‌های انقلابی ممکن است و به همین دلیل در انتخابات حاضر شد.
وی افزود: در ابتدا موسوی بدون مشارکت و مجاهدین وارد رقابت‌های انتخاباتی شده بود، بعد از چند سفر انتخاباتی و زمانی که دید کسی با وی همراه نشده است، اعضای مشارکت به وی گفتند که احمدی‌نژاد نسخه اصلی انقلابی‌گری در شرایط کنونی است و شما نسخه بدلی هستید که مردم به آن اعتنا نمی‌کنند.
صفارهرندی افزود: اگر نقش دولت نهم فقط همین باشد که این امیدواری را برای موسوی ایجاد کرده که در سال 88 نیز می‌تواند از گفتمان انقلاب استفاده کند، باید به آن دست مریزاد گفت.
صفارهرندی در ادامه قسمتی از نامه کروبی خطاب به منتظری را بیان کرد و گفت: کروبی در این نامه به منتظری در خصوص نفوذ عناصر لیبرال مانند نهضت آزادی در میان اطرافیانش هشدار داده بود و از او انتقاد کرده بود.
وی با انتقاد از شعارهایی که 24 میلیون رای‌دهنده به احمدی‌نژاد را فریب‌خورده می‌خواند،‌ تصریح کرد: من پیشنهاد می‌کنم دوستان بسیج با هزینه‌ شخصی بنده زمینه مسافرت این دوستان به مناطقی در جنوب کرمان را فراهم کنند تا اینها نیز تفاوت دولت نهم را با دولت‌های قبلی درک کنند.

**بسیجی ها مقتول صحنه حوادث اخیر بودند

صفارهرندی در خصوص شایعاتی که پیرامون تعداد کشته‌شدگان حوادث اخیر وجود دارد گفت: از میان نزدیک به 40 نفر کشته شدگان حوادث اخیر 10 نفر بسیجی بودند،20 نفر دیگر مردم مظلومی بودند که گرفتار حادثه‌سازی فتنه‌انگیزان شدند و 10 نفر باقیمانده نیز افرادی هستند که معلوم نشده به دست چه کسانی کشته شده‌اند.
وی تاکید کرد: اما من اینجا می‌گویم که در این حوادث بسیجی‌ها مقتول صحنه بودند و شما باید به دنبال قاتل باشید.
وی تصریح کرد: در اوایل دهه 80 کار یه جایی رسید که همه به این نتیجه رسیدند که باید از شر اصلاحات راحت شوند.
صفارهرندی با بیان اینکه از سال 82 اصلاح‌طلبان در تمام انتخابات‌ها شکست خورده‌اند، افزود: میانگین مشارکت مردمی در سال‌های اخیر نسبت به گذشته بالا رفته و رکورد مشارکت نیز توسط دولتی شکسته شده است که مخالفان به آن اتهام کنار گذاشتن رای مردم را می‌زدند.
وی اظهار داشت: در انتخابات سال 76 بعد از اعلام نتایج، رقیب شکست خورده نتیجه انتخابات را قبول کرد و به فرد پیروز تبریک گفت اما در سال 88 این اتفاق نیفتاد و جناح رقیب شکست خود را قبول نکرد.

**موسوی به دنبال راهی است که از این بن بست خارج شود

صفارهرندی خطاب به هواداران موسوی گفت: شما با این اقداماتتان کار موسوی را سخت نکنید چون اکنون خودش به دنبال فردی می‌گردد که از این بن‌بست خارج شود پس شما به او کمک کنید تا این فضاحت را جمع کند. وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امروز برخی ریش‌سفیدان نیز که برای حل مشکل به میدان آمده‌اند، به دنبال نجات موسوی هستند.
وی با بیان اینکه من بین نسل جوان دانشجو و تحریک‌کنندگان آنها تفاوت قائل می‌شوم ادامه داد: نسل جوان شرف دارد به کسانی که ذهن جوان را از آلودگی پر می‌کنند و خودشان آلوده هستند. ما با شما دانشجویان سرانجام روزی توافق خواهیم کرد اما هرگز با تحریک‌کنندگان شما کنار نمی‌آییم.
وی شعار "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران " را ایستادن در برابر امام دانست و تاکید کرد: شما دانشجویان نباید زیر بار ذلت کسانی که شعار روز قدس را عوض کردند و اکنون نیز تلاش می‌کنند شعار 13 آبان را تغییر دهند، بروید. صفارهرندی همچنین در خصوص شعار مرگ بر دیکتاتور، اظهار داشت: سوال ما این است که طرفداران آمریکا در دنیا چه کسانی را دیکتاتور می‌دانند؟، کاملا مشخص است که هر کسی که در مقابل آمریکا بایستد حتی اگر از جانب مردم انتخاب شده باشد از طرف حامیان آمریکا لقب دیکتاتور را می‌گیرد.
وی افزود: در آمریکا که بوش با اختلاف اندکی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود کسی او را دیکتاتور نمی‌نامد اما در ایران برخی اختلاف 11 میلیونی آرا را نادیده می‌گیرد که باید گوش و چشم خود را در مقابل این بدیهیات باز کنند.
وی در ادامه گفت: شما باید پاسخگوی دوستان خودتان باشید که شما را متهم به بی‌دینی می‌کنند خوب است که بدانید عزت‌الله سحابی و بهاءالدین خرمشاهی هر دو اظهارات و مطالب سروش را شرک‌آمیز خوانده‌اند،‌اما عبدالکریم سروش مرجع فکری تیم حامی کروبی در انتخابات اخیر بود.
صفارهرندی در ادامه با اشاره به شعارهایی در خصوص شهدای بزرگواری مانند همت و باکری افزود: این شهدا اسطوره‌های مقاومت و جهاد در کشور بودند اما آیا سردار شوشتری که دیروز در راه اسلام شهید شد، همرزم باکری و همت نبود؟ باید مراقب باشید که با برخی شعارها همرزمان کنونی باکری و همت را به دشمنان لو ندهید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آدرس پول نفت را نیز باید در دهه‌های 70،در دولت‌های گذشته و سوابق پتروپارس دنبال کنید اما ای کاش این پرونده باز نمی شد تا آبروی کشور در مقابل بیگانگان ریخته شود. سیام/9121

قره‌باغی در مناظره با اعلمی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر

با شروع دور سوم سفرهای استانی، «63 درصد آرا احمدی‌نژاد» مشخص می‌شود
کارشناس مسایل سیاسی در مناظره با اکبر اعلمی گفت که وقتی دور سوم سفرهای استانی شروع شود 63 درصد آرا مردم به احمدی‌نژاد را به عینه مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ناصر قره‌باغی کارشناس مسایل سیاسی عصر امروز در مناظره با اکبر اعلمی نماینده سابق مجلس که به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی این دانشگاه برگزار شد در حالی که افرادی منتسب به جنبش سبز اجازه صحبت‌ کردن به او را نمی‌دادند و در پاسخ به این مطلب که "دروغگو دروغگو 63 درصد کو؟" گفت: با آغاز دور سوم سفرهای استانی این مطلب مشخص می‌شود.
وی که در نشست بررسی عوامل موثر در اطراف بحران انتخابات سخن می‌گفت اظهار داشت: برخی معتقدند که اعتراضات یک حرکت خودجوش مردمی بود و بعد تقلب شد و مردم حق خود را از دست دادند.
وی افزود: برخی دیگر نیز معتقدند به هیچ وجه تقلبی در کار نبوده و اگر اعتراضی هست و معترضین استناداتی دارند مربوط به تخلفات است.
وی در ادامه اظهاراتش که با شعارهایی علیه نهاد بسیج همراه بود گفت: بسیجی واقعی بسیجی دانش‌آموزی است که اغتشاشگران در میدان کاج تهران وحشیانه او را زدند و او یک ریال هم از جایی پول نمی‌گرفت.
قره‌باغی در درباره شعارهایی در خصوص اینکه بسیجی واقعی همت و باکری بودند، گفت: اگر شهید همت و باکری بودند آیا در مقابل اهانت به خط امام سکوت می‌کردند آیا در مقابل یاوه‌گویی رادیو اسراییل و آمریکا سکوت می‌کردند؟ آیا در برابر جنایات اسراییل علیه مردم غزه سکوت می‌کردند؟
وی گفت: اگر شما در جنبش سبز یک خط مبنی بر مخالفت با جنایات آمریکا و اسراییل نشان دادید من نیز به شما می‌پیوندم.
قره‌باغی در واکنش به شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران گفت: آیا اگر شهید باکری بود این شعار را قبول می‌کرد؟
این کارشناس مسایل سیاسی گفت: اگر در مواضع لیدر جنبش سبز در مخالفت با جنایات اسراییل طی 16 سال گذشته موضعی را دیدید من به شما می‌پیوندم.
وی حمایت از امام را دلیل دیگری بر عملکرد مدعیان خط امام دانست و گفت: زمانی که گنجی‌ها و کدیورها گفتند تفکر امام به موزه پیوسته است چه کسانی سکوت کردند.
وی افزود: اگر این تفکر به قدرت برسد همه را اعدام می‌کند.
قره‌باغی افزود: این تفکر متعلق به کسانی است که دهان روشنفکران حامی مشروطه را دوخت و آنها را به دار آویخت.
قره‌باغی در میان شعارهای جنبش سبز و کسانی که در صدد ایجاد اخلال در این مناظره بودند گفت: چرا لیدر جنبش سبز از جانیان صهیونیسم اعلام برائت نمی‌کند.
وی تصریح کرد: اگر این تفکر حاکم شود پای سربازان اسراییلی و آمریکایی به کشور باز می‌شود.
در این هنگام حاضران شعار دادند "مرگ بر روسیه و مرگ بر چین" که قره‌باغی گفت: این شعارها را باید در دورانی می‌دادید که دولت‌های سازندگی و اصلاحات پای قراردادها با این کشورها را باز کردند.
وی بدترین سانسور را خودسانسوری دانست و گفت: بدترین حالت زمانی است که افراد کانالیزه می‌کنند و اخبار را از یک کانال می‌گیرند.
قره‌باغی در واکنش به شعاری که علیه صدا و سیما در این مناظره مطرح شد گفت: صدا و سیمایی که شما بر علیه آن شعار می‌دهید پیش از اینکه اصولگرایان را به تصویر بکشد دهه فجر چه کسانی را به نمایش گذاشت؟
وی گفت: آیا مدیران صدا و سیما گرایش های احمدی‌نژادی و اصولگرایی به معنایی که شما تصور می‌کنید دارند و ببنید در این 16 سال صدا و سیما دست چه کسانی بوده است.

** اعلمی: کاری نکنید که ما به بی‌نزاکتی متهم شویم

اکبر اعلمی نیز در این مناظره تلویحا به شعارهایی که داده می‌شد اعتراض کرد و گفت: کاری نکنید که ما به بی‌نزاکتی متهم شویم. با سکوت خود حرف مرا تایید کنید.
این نماینده سابق مجلس با اشاره به اظهارات قره‌باغی در خصوص شهید باکری و همت گفت: اگر شهید باکری و همت و تمامی شهدا بودند از کشته شدن مردم فلسطین ابراز انزجار می‌کردند اما اگر شهید همت و باکری بودند در جایی از ایران که به روی مردم گلوله گشوده می‌شد و تعدادی از مردم به خاک و خون کشیده می‌شدند اولویت را به دفاع و حمایت از هموطنان می‌دادند یا به مردم فلسطین عنایت می‌کردند.
وی گفت: تمامی سپاهیان و بسیجیان واقعی و جبهه دیده در برابر ریخته شدن خون مردم بی‌تفاوت نبودند.

**در 30 سال گذشته انتخابات به مفهوم واقعی برگزار نشد

اعلمی در ادامه سخنانش گفت: بجز دو سه مورد در کشور انتخابات به مفهوم واقعی برگزار نشده است.
وی افزود: انتخاباتی که متناسب با خواست و اراده عمومی مردم باشد و مردم بتوانند در یک شرایط منطقی خواست و اراده واقعی خود را بروز و ظهور دهند انتخابات واقعی است.
اعلمی افزود: اما برخی قیم‌مابانه به نیابت از مردم تصمیم می‌گیرند چه کسانی حق دارند از حق انتخاب شدن استفاده کنند و توده‌های مردم نیز برای اینکه بتوانند از حق انتخاب کننده برخوردار شوند ناگزیر هستند انتخاب خود را به سمتی که شورای نگهبان می‌پسندد معطوف کنند.
در این هنگام یکی از دانشجویان خطاب به اعلمی گفت: خودت هم نماینده شده‌ای و وی پاسخ داد: البته من جایی از دست شورای نگهبان در رفتم و سه دوره هم رد صلاحیت شدم.
وی با بیان اینکه فرد مستقلی هستم گفت: برای من فرقی نمی‌کند شما احمدی‌نژادی، موسوی‌چی یا خاتمی‌چی باشید حرف من این است که در 30 سال گذشته انتخابات به مفهوم واقعی برگزار نشد.
اعلمی افزود: در انتخابات اخیر مردم برای صیانت از آرای خود به خیابان‌ها ریختند و حتی برای آنکه از خواست خود دفاع کنند حاضر شدند به پای خواسته‌های خود خون دهند.
اعلمی انتخابات اخیر را مشابه انتخابات گذشته دانست و گفت: دامنه تخلفات در این انتخابات آشکارتر و معنادارتر از گذشته بوده است.
وی سپس عوامل موثر دیگر در بحران انتخابات را به دو بخش پیش زمینه و پس زمینه تقسیم کرد و گفت: اولین و مهم‌ترین عامل این بود که مردم یا کسانی که معترض بودند و تعدادشان نیز قابل توجه بود اعتماد خود را به بخشی از هیات حاکمه از دست دادند.
نماینده مجلس هفتم با بیان اینکه شورای نگهبان 6 عضو منصوب و 6 عضو نیمه منصوب دارد گفت: چند نفر از اعضای شورای نگهبان هنگام انتخابات و قبل از آن در کابینه احمدی‌نژاد حضور داشتند.
وی اظهار داشت: در این انتخابات آقای جنتی و یزدی رسما به نفع احمدی‌نژاد موضع گرفتند.
در این هنگام دانشجویی گفت: هاشمی رفسنجانی هم به نفع دیگری موضع گرفت و اعلمی پاسخ داد: قرار نیست هر کسی از گوشه‌ای تیری رها کند، شما که اقلیت هستید رعایت کنید.
آن دانشجو هم گفت: شما و حامیانتان آقای قره‌باغی را تیرباران کردید.
اعلمی با بیان اینکه قاضی باید بی‌طرف باشد گفت: اگر طرفین دعوا ثابت کنند قاضی و بازپرس از طرفین پرونده جانبداری کرده و یا از اقوام و آشنایان بوده است می‌تواند درخواست رد دادرسی کند.

** بخش عمده ساکنان جنوب و شرق تهران به احمدی‌نژاد رای دادند

اعلمی در عین حال گفت: بخش عمده ساکنان جنوب تهران و شرق تهران به دلیل ترکیب جمعیتی به احمدی‌نژاد رای دادند.
وی گفت: من از شهرهای حوزه انتخابیه خود یعنی آذربایجان استعلام کردم به جز تبریز، اردبیل و ارومیه در برخی روستاها بیشترین رای را به احمدی‌نژاد دادند.
وی افزود: اما نخبگان جامعه که آنها را در خیابان دیدیم و دانشگاهیان که نحوه برخوردشان را می‌بینیم به کسانی جز احمدی‌نژاد رای دادند.
نماینده سابق مجلس گفت: برخلاف آنچه وانمود می‌شود موسوی 23 میلیون رای نیاورده است.
اعلمی سپس تجمع حامیان احمدی‌نژاد در میدان ولی‌عصر را زیر سوال برد و گفت: البته از نظر من به عنوان یک حقوقدان هیچ کدام از اینها نمی‌تواند دلیل باشد بلکه جزو شواهد و قرائنی است که باعث شده است آن احساس به وجود آید.

**قره باغی: درود بر خاتمی چون جریان نفاق را رو کرد

ناصر قره باغی در مناظره با اکبر اعلمی گفت: من هم با شعار درود بر خاتمی موافقم چون اشتباهات زیادی کرد که باعث شد، دست جریان نفاق رو شود.
وی افزود: در جبهه مقابل افرادی مثل خاتمی به خاطر حرفهایی که می زنند و رسوایی هایی که به بار می آورند برای ما نعمت است.
وی در ادامه گفت: کسانی که اهل انصاف هستند بروند و یکبار دیگر حرفها و مواضع خاتمی را در دوران ریاست جمهوری مرور کنند و ببینند ایشان چقدر مواضع اسراییلی داشت و تا چه حد از مردم مظلوم فلسطین اعلام حمایت کرد.
قره باغی گفت: خاتمی کسی بود که قبل از انتخابات در کشورهای عربی و غربی دوره افتاد و برای هزینه انتخابات اعانه جمع کرد.
این کارشناس در پاسخ به افرادی که در این جلسه مناظره شعار مرگ بر دیکتاتور می دادند، گفت: دیکتاتور کسی است که قبل از اعلام نتایج انتخابات می گوید من برنده انتخابات هستم.
این کارشناس مسایل سیاسی در پاسخ به اظهارات اعلمی مبنی بر این که اگر امروز شهید باکری زنده بود اولویت را به مردم کشور خودش می داد و در چنین شرایطی به غزه نمی پرداخت گفت: شما موضع هشت سال دولت اصلاحات را علیه اسراییل برای ما بگویید که چقدر علیه اسراییل بود و چه قدر در دفاع از فلسطین موضع گرفت.
قره باغی در پاسخ به این سخن اعلمی که بعد از انقلاب انتخابات واقعی در کشور برگزار نشده است، گفت: اگر انتخابات در این کشور واقعی نیست چرا شما شرکت می کنید و چگونه به واسطه همین انتخابات مدتی نماینده مجلس بودید.
وی افزود: شما که می گویید انتخابات در کشور واقعی نیست پس چرا مردم در هر دوره از انتخابات بیشتر از دوره های قبل شرکت می کنند.
قره باغی ضمن تقدیر از اعلمی به خاطر استفاده از عبارت تخلف در انتخابات به جای تقلب گفت: در تمام دوره های انتخابات تخلفاتی صورت گرفته و در زمان جریان اصلاحات دعواهای انتخاباتی بین خود اصلاح طلبان بود به حدی که در انتخابات شوراها اختلافات آنها به جایی رسید که نزدیک بود به روی هم چاقو کشی کنند.
وی در پاسخ به اظهارات اعلمی در خصوص شورای نگهبان گفت: بیان عملکرد شورای نگهبان و ایراد گرفتن به آن هرگز سندی برای اثبات تخلف در انتخابات محسوب نمی شود، ضمن این که نمایندگان آقای میر حسین سر صندوقها حاضر بودند و ناظر انتخابات بودند.
قره باغی افزود: آقای اعلمی در مورد شورای نگهبان گفت که قاضی باید بی طرف باشد در حالی که شورای نگهبان وظیفه اش حمایت از قانون اساسی و اسلام است و وقتی که برخی کاندیداها و آقای خاتمی صحبت هایی بر خلاف موازین اسلام می کنند و می گویند که از سکولاریزم گریزی نیست، شورای نگهبان موظف است در مقابل چنین رویکردهایی موضع بگیرد.

** اعلمی: با شعار مرگ بر آمریکا مخالف هستم!
در ادامه این مناظره اعلمی در بخشی از سخنان خود گفت: با شعار مرگ بر روسیه و مرگ بر آمریکا مخالف هستم.
وی در ادامه گفت: البته با شعار مرگ بر اسراییل موافقم چون جزء ایدئولوژی های ماست.
اعلمی اظهار داشت: من به موضع میرحسین هم خرده می گیرم که شب قبل از اعلام نتایج انتخابات اعلام کرد که پیروز انتخابات است، هر چند خبرگزاری های دولتی هم همان شب پیروزی احمدی نژاد را تیتر اول خروجی های خود قرار دادند.

**قره باغی: در ماجرای کهریزک یکی از قاضی‌های حامی موسوی دستور داده است

قره باغی گفت: در ماجرای کهریزک یکی ازقاضی های دادگاه انقلاب و حامی موسوی دستور داده است.
ناصر قره باغی در مناظره با اکبر اعلمی در پاسخ و پرسشی درباره ماجرای کهریزک گفت: در حالی که زندان اوین برای هزار نفر پیش بینی شده است باید معلوم شود به سفارش چه کسی 160 نفر به کهریزک می روند؟
وی افزود: مقام معظم رهبری بلافاصله بعد از اطلاع از این موضوع دستور تعطیلی بازداشتگاه را صادر می کنند و اولین کشته در این ماجرا در حین برگشت بود.
قره باغی گفت: ما می دانیم چه کسی چنین سفارشی را کرده و این را در کاسه مرتضوی گذاشته است.
وی گفت: این فرد یکی از قاضیان دادگاه انقلاب و طرفدار موسوی است.
وی از دانشجویان خواست در این موضوع تحقیق کنند.
این کارشناس مسایل سیاسی با بیان این که ما از عوامل تحریک کننده اغتشاشات، فهرست بلند بالا داریم که مستند است گفت: بالاترین تحریک این بود که بدون ارایه هیچ سندی گفتند تقلب شده است.
قره باغی با اشاره به اظهارات اعلمی در این مناظره گفت که من خوشوقتم که آقای اعلمی می گوید که تقلب نشده است.
اعلمی هم گفت من نگفتم که تقلب نشده و قره باغی افزود: شما گفتید قرائن و شواهد چنین احساسی را بوجود آورده است، اما با قرائن و شواهد نمی توان عمل کرد زیر اگر چنین باشد ما از رقیب هم قرائن و شواهد داریم.
قره باغی گفت: شما از سال 1376 ما را متهم به بی سوادی می کردید و می گفتید علم نظر سنجی را نمی دانید تا نتایج انتخابات را پیش بینی کنید.
وی گفت: اکنون چرا تمام نظر سنجی ها به جز نظر سنجی های ستادهای موسوی و حتی نظرسنجی های آمریکایی ها، اروپایی ها و مراکز بی طرف پیروزی یک نامزد را پیش بینی می کند به آن بی اعتنا هستید.
وی سپس از آنچه که شکنجه سفید گفته می شود، نام برد و گفت‌: اگر استخر، ماساژور، وبلاگ و غذاهای آنچنانی شکنجه است ای کاش ما را شکنجه بدهند.
قره باغی با اشاره به هشت سال اسارت خود گفت: من باید به شما توضیح بدهم تا معنای شکنجه را متوجه بشوید.
وی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات اعلمی درباره موضع رهبری ، گفت: من از شما سئوال می کنم آیا این دو موضع فرقی با هم ندارد؟
قره باغی افزود: در حالی که هنوز شمارش آرا تمام نشده، نامزدی اعلام پیروزی می کند، اما فردای انتخابات طبق روال هر دوره رهبری به مردم تبریک می گوید.
وی در پاسخ به اظهارات دیگر اعلمی که ادعا کرد احمدی نژاد مخالفان خود را خس و خاشاک نامیده است و این از عوامل بحران انتخابات است، گفت که من خواهش می کنم یک جلسه فیلم سخنرانی احمدی نژاد در میدان ولیعصر را پخش کنند.
وی گفت: چگونه کسی که به 40 میلیون رای دهنده تبریک می گوید، طرفداران نامزد دیگر را خس و خاشاک می نامد.
قره باغی گفت: احمدی نژاد گفته است اراذل و اوباشی که اغتشاش کرده اند خس و خاشاک می باشند.
وی که بارها سخنانش از سوی طرفداران جنبش سبز قطع می شد، گفت: مگر طرفداران موسوی بانک آتش زده اند و یا با کوکتل مولوتف به پایگاه بسیج حمله کرده اند که خود را این گونه می پندارند.
این تحلیلگر با اشاره به سخنان اعلمی که به نقل از قالیباف گفت که‌ سه میلیون نفر در تهران به خیابانها ریخته اند، گفت: دو میلیون و 300 هزار نفر به موسوی رای داده اند چگونه سه میلیون نفر به تظاهرات آمده اند.
وی گفت: روز قدس چند میلیون بوده اند این به معنای ریزش است، وقتی مردم دیدند که حرفها بی منطق است و سندی برای تقلب وجود ندارد و بلکه با رادیو اسراییل و آمریکا همسویی می شود، کنار کشیدند.
قره باغی افزود: من دوستان ایثارگری دارم که در ستاد موسوی بوده اند چون فکر می کردند وی در خط امام و همسنگر همت و باکری است، اما وقتی دیدند با رادیو آمریکا و اسراییل همسو است کنار کشیدند.
وی گفت که حاضر است این افراد را به این گونه جلسات دعوت کنند تا مطالبشان را بگویند.
قره باغی سپس گفت: چرا موسوی از اسراییل و رادیو آمریکا اعلام برائت نمی کند.
وی با اشاره به این گفته اعلمی درباره فرزند آیت الله جنتی، گفت: افتخار جنتی، گیلانی و مشکینی این است که فرزندان خود را اعدام کرده اند. گیلانی خود حکم اعدام فرزندش را داد.
قره باغی افزود: چرا فرزندان آقایان امروز اعدام نمی شوند.
وی سپس با اشاره به خاطره ای از شهید رجایی گفت: فردی در حضور شهید رجایی به او توهین می کند، اما شهید رجایی پس از رفتن آن فرد به همراهش می گوید امروز یقین کردم انقلاب ماندگار است.
این کارشاس مسایل سیاسی افزود: وقتی افراد آزادند به هر کسی فحش بدهند (‌اشاره به اهانت به مقامات کشور در این مناظره) به کوری چشم دشمنان انقلاب ماندگار است چون افراد می دانند کسی در نظام با آنان کاری ندارد و این از موضع اقتدار است.
وی گفت: حتما آزادی است که برخی نامه سرگشاده به رهبری می نویسند و می گویند باید جام زهر را بنوشید.
وی در واکنش به اظهارات دیگر اعلمی که گفت که اگر با سهمیه وارد دانشگاه می شدم روزی پنجاه بار شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه می دادم، گفت: سهمیه مال دانشگاه آزاد است نه مال دانشگاه دولتی.
قره باغی با بیان این که تمامی اظهارات اعلمی پاسخ قاطع دارد، گفت: کسانی مردم را سرکوب می کردند که سال 64 و 65 در خیابانهای تهران زنجیر می کشیدند و سر مردم و جوانان را می تراشیدند.
وی گفت: دولت موسوی تحمل انتقاد روزنامه رسالت را نداشت و روزنامه سلام که رهبری مخالف تعطیلی آن بود با فشار هاشمی رفسنجانی تعطیل شد.
قره باغی در واکنش به استناد اعلمی به اجرا نشدن اصل 27 قانون اساسی گفت: خوب است به اصل 40 هم توجه شود، آزادی اجتماعات در صورتی ممکن است که مخل آزادی و امنیت عمومی نشود.

سکوت خاتمی،کروبی و موسوی در برابر فاجعه تروریستی پیشین

 
محمد خاتمی،میرحسین موسوی و مهدی کروبی از صدور هرگونه بیانیه یا پیام در محکومیت فاجعه تروریستی "پیشین" که به شهادت جمعی از فرماندهان سپاه و روسای قبایل منطقه انجامید،خودداری کردند.

به گزارش ایرنا ، اجتناب خاتمی،موسوی و کروبی در شرایطی صورت می گیرد که آنان پیش از این ، مشابه این گونه اعمال تروریستی را در سایر کشورها و به ویژه در منطقه اروپا و امریکا به سرعت محکوم می نمودند.
طی ماههای اخیر خاتمی،موسوی و کروبی بارها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد هجوم قرار داده و با ادعاهای دروغین ،نظام جمهوری اسلامی را به سرکوب و شکنجه متهم ساختند.
گفتنی است برخلاف آقایان خاتمی،موسوی و کروبی، حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه ای اقدام تروریستی امروز پیشین را محکوم کرد.

شکایات مردمی علیه میر حسین موسوی به دادستانی تقدیم می شود

مسئول کمیته رسانه ای جنبش مردم ایران علیه قانون گریزی گفت: شکایات مردمی علیه میر حسین موسوی به طور مکتوب به دادستانی کشور تقدیم می شود.

امیرطاهر حسین خان در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: الان که با شما گفت و گو می کنم جمع کثیری از ملت ایران علیه میر حسین موسوی شکایت کرده اند و این شکایات در سایت موج قانون با ذکر مشخصات و کد ملی افراد به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: پس از اینکه شکایات مردمی بر علیه میر حسین موسوی به حد نصاب تعیین شده رسید این شکایات جمع آوری شده و به دادستانی کشور ارائه می شود و این انتظار می رود که دادستان کشور نیز با استناد به خیل عظیم شکایات ملت ایران علیه میر حسین موسوی او را در دادگاه صالحه محاکمه کند.
حسین خان اضافه کرد:میر حسین موسوی به عنوان سر شاخه آشوب های اخیر باید از سوی مراجع قضایی به مجازات محکوم شود و با توجه به اینکه روند کار نشان دهنده بالا بودن شکایات ملت ایران علیه میر حسین موسوی است پیش بینی می کنم که به زودی میر حسین را در دادگاه ببینیم.
مسئول کمیته رسانه ای جنبش موج قانون در پایان خاطر نشان کرد: نقطه قابل توجه در این جنبش این است که دانشجویان کشور نیز انزجار خودشان را از اعمال میر حسین موسوی اعلام کرده اند و تعداد قابل توجه ای از شکایات واصل شده علیه میر حسین موسوی از سوی دانشجویان صورت گرفته است.

شعر قزوه:: عطسه ای فرمود و گفت این جمله ی مشهور کیست!

عطسه ای فرمود و گفت این جمله ی مشهور کیست! 


این همه آتش خدایا شعله اش از گور کیست؟

شهوت این بی نمازان، نشئه ی انگور کیست؟

پرده دانان طریقت در صبوری سوختند

این صدای ناموافق زخمه ی تنبور کیست؟

شیخ بازیگوش ما  از بس مرید خویش بود

عطسه ای فرمود و گفت این جمله ی مشهور کیست!

پنج استاد حقیقت حرف شان با ما یکی ست

راستی در پشت این دستورها دستور کیست؟

آب نوشان ادّعای خضر بودن می کنند

رنگ پیراهان اینان  وصله ی ناجور کیست؟

دست این پاسور بازان هر که دل را داد باخت

دوستان چشم شما در انتظار سور کیست؟

دین و دل دادند یارانم در این شرب الیهود

شیخ ما در باده گم شد ، مست ما مستور کیست؟

این که خضرش خوانده اید، اسکندر مقدونی است

این که دریایش لقب دادید چشم شور کیست؟

این که بر آن گوش خود بستید،  صور محشر است

این که شیطان می دمد دائم در آن شیپور کیست؟

آن که می زد روز و شب پیوسته لاف اختیار

این زمان ترس از که دارد؟ این زمان مجبور کیست؟

بعد طوفان جز کفی در کیسه ی امواج نیست

شاه ماهی های این دریا ببین در تور کیست! 

 

علیرضا غزوه - مهرماه 1388

موسوی را به خبرگان راه ندادند

 

شکایتهای مردمی علیه میر حسین موسوی رو به افزایش است

 
مسئول کمیته رسانه ای جنبش مردم ایران علیه قانون گریزی گفت: از زمانیکه سایت موج قانون فعالیت خودش را بار دیگر آغاز کرد شمار شکایت های مردمی علیه میر حسین موسوی رو به افزایش می رود.

امیر طاهر حسین خان در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: طی یک هفته گذشته 900 هزار نفر از سایت موج قانون بازدید کرده اند که این خود نشان می دهد که این حرکت با استقبال بی نظیر ملت ایران مواجه شده است.
وی ادامه داد: همچنین تا به امروز 29 هزار نفر از میر حسین موسوی به طور مکتوب شکایت کرده اند و انتظار می رود با مرور زمان بر این تعداد به طور چشمگیر و خیره کننده افزوده شود.
حسین خان در ادامه هدف از ایجاد سایت موج قانون را محاکمه میر حسین موسوی دانست و گفت: میر حسین موسوی از پس از انتخابات ریاست جمهوری با قرار گرفتن در مسیر آشوب طلبی و اغتشاشات به نوعی بر پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی لطمه وارد کرد.
وی تاکید داشت: میر حسین موسوی با ایجاد شبهه در انتخابات قصد داشت به مقاصد شخصی و حزبی خود دست پیدا کند در حالیکه اگر کمی به منافع ملی توجه داشت خود را ملتزم بر اجرای قانون می کرد.
مسئول کمیته رسانه ای جنبش مردم ایران عیله قانون گریزی گفت: بر همین اساس جنبش موج قانون به طور خود جوش و بدون وابستگی به هیچ نهاد دولتی درصدد مقابله با ادامه قانون شکنی توسط میر حسین موسوی برآمد.
حسین خان اضافه کرد: جنبش مردم ایران بر علیه میر حسین موسوی تا زمان محاکمه این کاندیدای جدا شده از پیکره و بطن نشان مقدس جمهوری اسلامی به فعالیت خودش با قدرت و صلابت ادامه می دهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: محمدرضا رحیمی دبیر کل جوان جنبش مردمی ایران علیه قانون گریزان تاکنون برای تحقق اهداف این جنبش زحمات فراوانی را متحمل شده که جا دارد از وی و سایر دوستان در این حماسه ملی تشکر و قدردانی کنم و از ملت شریف ایران جهت بازدید از پایگاه اینترنتی موج قانون به نشانی http://www.mojeghanoon.com دعوت نمایم.  
 
 
متن شکوائیه به شرح زیر است: 
  
بسمه تعالی
حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) حفظ نظام اوجب واجبات است.
متن شکوائیه آحاد مردم از مشوقین به قانون گریزی
جناب آقای محسنی اژه ای
دادستان محترم کل کشور
سلام علیکم
با احترام ، اینجانب ، از نامزد خاص دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری
آقای میر حسین موسوی خامنه که به طرق مختلف : اعم از حضور فعال ، صدور بیانه ، سخنرانی و ... ، باعث تشویق افراد به اردو کشی خیابانی و نتیجتا آشوب شورش ، تخریب اموال عمومی و خصوصی ، مجروح کردن و کشتن هموطنان بی گناه ،‌بر هم زدن امنیت عمومی خصوصا مزاحمت های دیر هنگام شبانه ، افترا و توهین و هتک حرمت اشخاص حقیقی و حقوقی و مسئولین ،‌اخلال در نظم ، آسایش و عمومی ، ایراد خدشه بر حیثیت نظام در سطح بین الملل ، ممانعت از کسب و کار مغازه داران خیابان ها به جهت ایجاد رعب، خوف وحشت و اصرار بر استمرار آن ، آتش افروزی ، اتلاف اموال عمومی و خصوصی شده اند، همچنین از طراحان و فرماندهان پشت صحنه راهپیمایی ها و تجمعات و اقدامات غیر قانونی و خشونت آمیز و ضد مردمی که به بهانه ی تقلب در انتخابات و تمکین نکردن به قانون ، پس از انتخابات حماسه بزرگ 22 خرداد ، از تاریخ 23/3/1388 لغایت تاریخ امضای این شکایت نامه در سطح وسیع ، گسترده و حجیم به راه انداختند مستندا به مواد 498، 610،609،698،618، 186،187،687،689،203،208،615،675 قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین و مقررات مربوط به موضوع ،‌شکایات دارم . خواهشمند است نسبت به تعقیب کیفری متخلفین و قانون شکنان آشوبگر و معرفی آنها و احقاق حقوق از دست رفته ی اینجانب ، دستور عاجل صادر فرمایید.
 

جزوه تأملات راهبری ملغمه‌ای از آرای سروش، بشیریه و منتظری بود

حجاریان: جزوه تأملات راهبری ملغمه‌ای از آرای سروش، بشیریه و منتظری بود/  
 
نتیجه اجرای جزوه، حاکمیت دوگانه دخالت نیروهای بیگانه می شد
سعید حجاریان در دومین گفت‌وگوی مکتوب خود با ایرنا به تشریح سند تاملات راهبردی حزب مشارکت پرداخت و ضمن تاکید بر اینکه اغلب اعضای حزب از محتوای آن اطلاعی نداشتند و علیرضا علوی‌تبار مسوول تنظیم آن بود، تاکید کرد: جزوه تأملات راهبری با ملغمه‌ای از آرای سروش، بشیریه و منتظری بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، متن کامل این گفت‌وگو در ادامه آمده است:

**هدف و انتظار تهیه کنندگان جزوه و سند تاملات راهبردی چه بوده و چه تفکراتی بر این تاملات سایه افکنده بوده است؟ ضمن بیان مصادیق به صورت مشروح و تفصیلی توضیح دهد.

این جزوه در شرایطی نوشته شده که حزب مشارکت دچار شکست‌های پی در پی در انتخابات شوراها، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری نهم شده بود و بسیاری از اعضای آن توسط شورای نگهبان رشد شده بودند و امیدی نیز به آینده نبود لذا با استفاده از بعضی منابع داخلی راجع به دموکراتیزاسیون به خصوص کتب دکتر بشیریه این جزوه تهیه شد.
ابتدا بحث بر سر این بود که جمهوری اسلامی به لحاظ نظری و عملی چه قدر قابلیت دموکراسی را دارد و قانون اساسی تا کجا اجازه این کار را می‌دهد. بنابر تحلیل قانون اساسی حداکثر ظرفیت یک شبه دموکراسی را دارد یعنی با وجود شورای نگهبان و نظارت استصوابی نمی‌توان به دموکراسی دست یافت و یک دموکراسی ناقص الخلقه به‌وجود می‌آید که با معیارهای رایج جهانی همخوانی ندارد. اما نظام حاکم بر ایران در "موقعیت سلطان‌وار" دارد که موقعیتی زوذگذر است و ناچار خواهد شد فضای اقتصادی و فرهنگی را باز کند اما همچنان فضای سیاسی را بسته نگه دارد (مثل بسیاری از کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس) آنگاه به یک رژیم سلطانی تبدیل خواهد شد.
اما در کنار آن قانون اساسی تدابیری اندیشیده و بخش‌های مردم سالار مانند شوراها، مجلس، ریاست جمهور هم داریم که به هر نهادهایی انتخابی هستند ولی فعلا با قفل نظارت شورای نگهبان روبه‌رو شده‌اند. پس باید تلاش کرد و این قفل را شکست و به اصلاح یک نیروی مردم سالار در حاکمیت به وجود آورد البته این نیرو باید دارای پایگاه وسیع اجتماعی باشد تا نتوان آن را قلع و قمع کرد و به اصطلاح باید با یک نیورهای دموکراسی خواه درون حاکمیت و اقتدارگرایان حاکم به نوعی موازنه برسند که حذف هیچ یک برای دیگری میسر نباشد. برای چنین موازنه‌ای نیروهای مردم سالار باید بلافاصله دست به خصوصی سازی زده و عرصه اقتصاد را از عرصه سیاست جدا کنند و اجازه دهند یک بخش خصوصی قدرتمند شکل بگیرد (کاری که در زمان هاشمی شد) آنگاه می‌توان تفسیری از قانون اساسی عرضه کرد که راه را برای دموکراسی هموارتر کند. اگر این کارها اتفاق نیفتد به دامن توتالیتاریزم و تمامت خواهی خواهیم افتاد.
فی الواقع جزوه پیشنهاد می کند که حاکمیت عملا به دو پاره تقسیم کرد که هر بخش تفاوت معناداری از نظر مواضع ارزشی و مصالح و علایق داشته باشند و هر یک بخشی از جامعه را نمایندگی کنند و ضمن آنکه هر بخش در درون حاکمیت سازمان‌های سیاسی خود را دارد بخش مردم سالار فشار توده‌ای لازم را برای حل و حذف نشدن درون حاکمیت پیدا کرده باشد (یعنی نوعی موازنه وحشت بین اجزاء حاکمیت به وجود آیند) آنگاه دو بخش حاکمیت طی روندی طولانی به چانه بپردازند و بر سر توزیع قدرت به تفاهم برسند و عجیب آن است که توصیه می‌کنند برای بالا بردن قدرت تثبیت نیروهای مردم سالار و توان چانه زنی آنها حق دارند از بحران‌هایی که کل سیستم را تهدید می‌کند (یعنی نیروهای بیگانه) استفاده کنند.
جزوه به گونه‌ای نوشته شده که فقط در مرحله تثبیت وضعیت دوگانه باقی نمی‌ماند بلکه به پیشروی بخش مردم سالار در ابعاد زیر توصیه می‌کند.
1- محدود کردن قدرت رهبری به موارد یازده گانه مندرج در قانون اساسی (صل 110) و سایر قوانین موضوعی کشور و به ویژه تفکیک اختیارات از وظایف (مثلا معلوم شود امضای حکم رییس جمهور وظیفه رهبری است یا اختیار وی)
2- موازی کردن اختیارات و مسئولیت‌های رهبری یعنی رهبری مسئولیت پاسخگویی به اعتراض‌ها و نهادهای قانونی دیگر را به عهده بگیرد و در مقابل مجلس خبرگان پاسخگو باشد.
3- تاسیس مراکزی در مجالس خبرگان و قوه قضاییه برای دریافت شکایات از رهبری و رسیدگی به آنها.
4- طرح مساله صلاحیت رهبری در آغاز هر دوره مجلس خبرگان
5- تهیه گزارش سالانه از عملکرد رهبری توسط مجلس خبرگان و ارسال آن به سران قوا که می‌تواند این گزارش‌ها به عزل رهبری منجر شود.
6- استقلال تعیین صلاحیت خبرگان از رهبری و مراکز منصوب به ایشان.
7- ترکیب خبرگان نباید منحصر به مجتهدین باشد بلکه همه اقشار در آن نمایندگی داشته باشند.
8- حذف کلمه حکومتی
البته جزوه به همین مقدار بسنده کرده و جلوتر نرفته است اما می‌توان حدس زد که الگوی انگلیسی دموکراتیزاسیون مدنظر بوده است. در انگلیس در ابتدا جیمز دوم پادشاه آن کشور اشرافیت زمین دار و مجلس لردها را در قرون چهاردهم طی منشوری به نام (ماگنا کارتا) به رسمیت شناخت و این اولین فرمان مشروطیت بود که در جهان صادر شد و پادشاهی اختیار تقنین را به اشرافیت زمین دار واگذار کرد بعد از آن با قدرت گرفتن سرمایه‌داری در قرون بعد مجلس عوام هم به‌وجود آمد و سپس قوه مجریه از دست شاه خارج شد و دست آخر قوه قهریه هم به قوه مجریه پیوست و نظام قضایی مستقل شد تا الان که پادشاهان اروپایی نوعا سلطنت می‌کنند و نه حکومت و مسلوب الاختیار هستند.
البته راه دومی هم برای دموکراتیزاسیون متصور است که انقلاب است. اما جزوه به آن نپرداخته است چون انقلاب را دارای هزینه زیاد می‌دانسته و نتیجه آن نیز معلوم نبوده به دموکراسی بیانجامد. اما همه این مقدمات مستلزم یک نیروی اجتماعی قوی است که جزوه دربدر دنبال آن می‌گردد و آنها را تحت دو عنوان پویش عام و جنبش‌های خاص طبقه‌بندی می‌کند. منظور از پویش عام آن است که مردم علی العموم به دنبال دموکراسی بیشتری هستند و مطالبات سیاسی نهفته‌ای در اعماق جامعه وجود دارد.
اما جنبش‌های خاص هر یک مربوط به اقشار متفاوتی است که ربط چندانی هم به هم ندارند مانند جوانان، زنان، لائیک‌ها، ایرانیان خارج از کشور، قومیت‌ها، محرومان اداری، محیط زیستی، حاشیه نشین‌ها.
وظیفه ما پیوند زدن میان جنبش‌های خاص و پویش عام است به زبان دیگر همه مطالبات را باید سیاسی کنیم و آن را تبدیل به اهرمی کنیم که بتواند در مقابل نیروهای اقتدارگر (بخوانید قوای رسمی حاکمیت) عرض اندام کننند. جزوه نام آن را زلزله سیاسی می‌گذارد و دوم خرداد را نمونه بارز آن می‌شمارد.
من قبل از آنکه به راه‌هیا تقویت نظام حربی در ایران و به خصوص توانمندسازی حزب مشارکت بپردازم لازم می‌دانم نکاتی را معروض دارم:
1- بشیریه در کنار الگویی برای دموکراسی ایرانی تقریبا به یک سیستم دوپاره در حاکمیت اشاره می‌کند که یک پاره از آن روحانیون است که در راس آن مقام معظم رهبری قرار دارند و در ذیل آن مجلس خبرگان، شورای نگهبان، نمایندگان رهبری در دانشگاه‌ها، مجمع تشخیص مصلحت، شورای عالی امنیت ملی، شورای انقلاب فرهنگی قرار دارند. این پاره از حکومت دارای اختیارات اصل 110 منجمله قوه قضاییه و نیروهای مسلح است.
پاره دوم حاکمیت از آن نیروهای غیرروحانی است که نهادهای انتخابی مثل دولت و مجلس و شوراها را در اختیار دارند و البته اقتصاد آزاد کشور از سیطره این دو پاره بیرون است و مطابق مکانیزم بازار عمل می‌کند.
به تصور من او می‌خواسته این ایده مسیحی را که "امر خدا را به خدا و امر قیصر را به قیصر بسپار" القاء کند و کم کم امور اجرایی بخش روحانی را به بخش روحانی (در تئوری) منتقل کند و برای نهاد روحانیت شاکی نظارتی محض قائل شود کاری که آقای منتظری بعد از 5 بار تجدیدنظر در آرائش بالاخره به آن رسید.
2- جزوه تاملات راهبردی هر چند کپیه‌ای از ارای بشیریه است اما با اندکی تامل می‌توان پی برد که در مواضعی از آن فاصله می‌گیرد. یعنی بشیریه قائل به احزاب روحانی است که با هم رقابت می‌کنند و لیدرهای آنها (که احتمالا مراجع باشند) به رهبری برگزیده می‌شوند اما جزوه تاملات به این نکات اعتقادی ندارد.
3- در چند جای جزوه تاملات خط سکولاریسم به وضوح دیده می‌شود. در یک جا هدف حزب را "دستیابی به قدرت، سهیم شدن در قدرت و تاثیرگذاری نظام یافته بر قدرت" تلقی می‌کنند و این دیدگاه رئالیست‌ها (بخوانید دیگر ایاحی) مثل پاره توموسکا و ماکیاول است در مواضع عدیده‌ای کمرنگ کردن نقش رهبری در مدیریت نظام وجهه اسلامی جمهوری اسلامی را می‌زداید.
4- در جایی ادعا می‌شود "حزب با همیشگی کردن قوانین موضوعه به بهانه مبتنی بودن آنها به احکام شریعت مخالف است" اگر نویسندگان این جمله به عمق آن پی می‌بردند منکر قصاص و حدود و دیات بوده‌اند و از آنجا که قبلا به تصریح منکر احکام حکومتی شده‌اند لاجرم حکم مرتد بر آنها بار می‌شود. اگر فهمیده‌اند مضمون این جمله چیست و بر عمق آن واقف بوده‌اند.
نکته دیگری که در جزوه به چشم می‌خورد آرزوی داشتن یک پایگاه بدون مرزی است که در جایی ایجاد یک مرکز رسانه‌ای خارج از کشور سخن گفته می‌شود و در جای دیگر داشتن یک ماهواره را جزو ملزومات کار حزبی می‌داند و این پس از آن است. حزب مشارکت 5 بار تلاش کرد روزنامه‌ای راه بیاندزد و هر بار به دلیلی توفیق شد حال در جزوه تاملات عملی که غیرقانونی بودن آن محرز است به چشم می‌خورد.
یکی دیگر از نکاتی که جزوه بدان اصرار دارد، سیاسی کردن خرده جنبش‌هایی است که ذاتا سیاسی نیستند مانند محیط زیستی‌ها و حاشیه نشین‌ها و پیوند زدن آن به اصطلاح پویش عام سیاسی جامعه و در این راه تا‌ آنجا پیش می‌رود که روحانیت را نیز بی‌نصیب نگذاشته و آرزوی حزبی شدن روحانیون و تاسیس احزاب روحانی را می‌کند. این بدان خاطر است که اولا پایگاه اجتماعی و در نتیجه نیروی سیاسی بخش به اصطلاح دموکرات حاکمیت را تقویت و قدرت چانه زنی آن را بالا ببرد ثانیا با حزبی کردن روحانیون آنان را وارد مناقشات دامنه‌دار سیاسی بنماید و حرمت آنان را در این مناقشات فرسایش دهد (فرقی هم نمی‌کند از چه جناحی باشند) در این نکته اخیر جزوه تاملات بر آرای بشیریه نزدیک می‌شود چون گفتیم او هم به وجود احزاب روحانی اعتقاد داشت.
استنتاجات:
مجموعه‌ای که تحت عنوان "پیش نویس تاملات راهبردی" تهیه و با حفظ محتوا و مقداری چک و اصلاح به صورت سندی در کنگره یازدهم حزب مشارکت به تصویب رسید گذشته از اشکالات قانونی به لحاظ مضمون سیاسی این اهداف را تعقیب می‌کند.
1- ایجاد دو پاره‌گی مصنوعی درون حاکمیت تحت عناوین اقتدارگرا و اصلاح طلب و عمیق‌تر کردن این شکاف طی زمان.
2- بسیج توده‌ای برای پایه "دموکراسی خواه" درون حاکمیت و تثبیت آن جهت بالابردن قدرت چانه‌زنی با طرف مقابل.
3- سیاسی کردن جنبش‌هایی که ذاتا مطالبات صنفی دارند (مانند حاشیه نشین‌ها) و پیوند زدن این خرده جنبش‌ها برای گسترش پایگاه اجتماعی جناح به اصطلاح دموکراسی خواه.
4- بهره برداری از موقعیت‌های پیرامونی (بخوانید نیروهای بیگانه در بنگاه‌های حساس اجتماعی مانند انتخابات) 5- سکولاریزه کردن نظام با تفکیک میان نهادهای سازنده جمهوریت نظام و نهادهای سازنده اسلامیت آن است.
6- تخفیف و کاهش اختیارات رهبری و محصور کردن در حصار اصل 110 قانون اساسی و دوره‌ای کردن رای به رهبری به جای مادام الشرایط بودن این مقام است.
در مجموع می‌توان تاملات راهبردی را ملغمه‌ای از آرای بشیریه، سروش و منتظری دانست که جنبه لیبرالی در آن غلبه دارد.
البته من قبلا نقدی حقوقی و از نظر مشی حضرت امام (ره) و مرامنامه حزب مشارکت بر این جزوه نوشته‌ام اما قصدم از این مقاله بررسی سیاسی تاملات راهبردی بود.
در ضمن نه من و نه اعضای کنگره بعید می‌دانم که با دقت این جزوه را مطالعه کرده باشند چون در میان بیش از 250 نفر از اعضای کنگره آیا کسی نبود که به این همه موارد خلاف فاحش پی ببرد من در نحوه تنظیم این سند که توسط آقای علوی تبار صورت گرفت و نحوه تصویب آن در کنگره یازدهم حزب مشارکت مشکوکم که امیدوارم از سوی مسئولین مربوطه رفع شد.
گفتنی است حسین بشیریه که در متن آقای حجاریان از آن نام برده شده استاد علوم اجتماعی مقیم آمریکاست که فردی کافر است و در سخنان خود به بی‌دینی خود افتخار می‌کند. این فرد مرشد اصلی نظریه پردازان حزب مشارکت است به گونه‌ای که در اکثر موارد نظرات وی را فصل الخطاب می‌دانند.
سیام/9132/

دانشجویان شریف باز هم از سبزپوشان استقبال نکردند

 
دانشجویان دانشگاه شریف با فریادهای «منافق برو بیرون»، «منافق واقعی، موسوی و خاتمی» سبزپوشانی را که برای برهم زدن سخنرانی محمد جواد لاریجانی در این جلسه حضور یافته بودند را مجبور به ترک سالن کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد جواد لاریجانی که برای سخنرانی در خصوص مسایل سیاسی کشور در دانشگاه صنعتی شریف حضور یافته بود با حمایت دانشجویان این دانشگاه مواجه شد.
** در ابتدای مراسم عده‌ای سبزپوش که جمعیت آنان به 30 نفر هم نمی رسید با در دست داشتن پرچم‌های سبز رنگ در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف که محل سخنرانی محمدجواد لاریجانی بود حضور یافتند و شعارهایی در حمایت از میرحسین موسوی سردادند.
در این هنگام بسیاری از دانشجویان دیگر که تصاویر رهبر معظم انقلاب را در دست داشتند با شعارهای «منافق واقعی، موسوی و خاتمی» «مرگ بر منافق» سبزپوشان را مجبور به ترک سالن کردند.
این در حالی بود که سالن با صدای یکپارچه از منتخب مردم حمایت می‌کرد و سبزپوشان مجبور شدند از درب‌های سالن خارج شوند.
این سبزپوشان پس از خروج از سالن در محوطه فضای سبز دانشگاه صنعتی شریف جمع شدند ولی پس از عدم استقبال دانشجویان ناچار متفرق شدند.
این دومین بار طی چند روز اخیر است که سبزپوشان در دانشگاه شریف مورد بی‌توجهی دانشجویان این دانشگاه قرار می‌گیرند.
سیام/9121/9132/