موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

تفنگ حسن‌موسی هم نزد!

می‌گویند بهترین تفنگسازان ایرانی 3 نفر بودند؛ حاج مصطفی، حسن و موسی. هر کدام اینها هم در بهتر ساختن قسمتی از تفنگ مشهور بودند. حسن و موسی با یکدیگر شریک شدند و بازار تفنگ را رونق دادند تا جایی ‌که «تفنگ حسن‌موسی» زبانزد عام و خاص شد. به عبارتی دیگر تیر این تفنگ هرگز به خطا نمی‌رفت و مصطلح شده بود که تفنگ حسن‌موسی می‌زند! به عبارتی به هدف می‌خورد! اما از آنجا که گاهی تیراندازان ناشی و تازه‌کار تیرشان به خطا می‌رفت و در شکار خود ناکام می‌ماندند خویشتن را سرافکنده می‌دیدند و به کلی از شکار دست می‌کشیدند! و در نهایت در برابر سوال‌کنندگان و شکارچیان دیگر می‌گفتند: تفنگ حسن‌‌موسی هم نزد! به عبارتی همه چیز تمام است و در انجام مقصود چاره دیگری متصور نیست! در فضای کنونی، این ضرب‌المثل وصف حال بعضی‌هاست. حالا که آب‌ها از آسیاب افتاده و چیز چیز هم چیز خوبی از آب درنیامده، بازهم بعضی‌ها با آب و تاب فراوان خود را به آب و آتش می‌زنند تا آبی گل‌آلود کنند، غافل از آنکه بی‌گدار به آب زده‌اند (عجب جمله آبکی!) واقعا که سیاست‌شان آبکی و الکی است و باید بروند از خجالت آب شوند! روز کارگر و معلم هم سپری شد و آن همه بوق و کرنا برای پیگیری حقوق کارگران و معلمان! (بریزید توی خیابان‌ها، اعلام همبستگی کنید، لباس‌های سفید نپوشید!) نتیجه‌ای نداد و از تجمعی، تحصنی، ساندویچ‌خوردنی، نقاشی‌کردنی، سطل زباله و ... هم خبری نشد. تازه تنور اقتصاد و هدر کردن یارانه‌ها هم داغ بود و روز کارگر و معلم هم که بهترین فرصت آزمون، پس چرا در شهر خبری نشد؟ حتما اگر فرنگی‌ها از جناب مهندس میرزاغشمشم(1) بپرسند، وی باکمال ناامیدی و شرمندگی می‌گوید: تفنگ حسن‌موسی هم نزد! اهم و اوهوم کردند و انیس و مونس غربی‌ها شدند. در دوران بر باد رفته‌شان به جای آنکه باری از دوش ملت بردارند زیر بار غرب رفتند و غافل بودند که پالانشان کجی می‌کند! به قول ناصرخسرو: «طمع پالان و بار منّت آمد/ تو ماندی زیر بار و زشت پالان!» نه تنها پالانشان کج است بلکه کج‌فهم هم هستند. هنوز نفهمیده‌اند ملت ایرانی بویژه کارگران زحمتکش و معلمان فرهیخته این مملکت اهل فتنه را شناخته و بر عزای اینان اشکی نمی‌ریزند. به هر حال صم بکم و کور و کر شدن هم عوارض هواهایی است که مرضشان را در«فی قلوبهم‌» زیادتر می‌کند و اهل نیرنگ را کورتر. همین بیت مولوی بس! «چون تو بینایی پی خر رو که جست / چند پالان دوزی ‌ای پالان‌پرست».   

 

 پی‌نوشت: 1‌- میرزا غشمشم: کسی که خود را لوس می‌کند و بیشتر از آنچه هست جلوه می‌کند؛ منشی بی‌مایه و پُر‌ادعا 

 

به نقل از قلمدان وطن امروز
 


نظرات 3 + ارسال نظر
زنده باد ایران پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:54 ق.ظ

دلم برای تو و رفیق های تو و اساسا اندیشه بی نظیرو شفاف تو و رفیق های تو و تویی که تحت تاثیر قرار گرفته کودتاگرانی نه تنها نمی سوزه بلکه خوشحالم چون با این تفکر و تعصب که جایی برای درک و تحلیل واقع بینانه باقی نمی گذارد و جای هوش و انتخاب استراتژی های غافلگیر کننده رو هم می گیره ما نهایتا پیروز خواهیم شد و هیچ عجله ایی هم نداریم چون زمان به نفع جنبش سبز در حرکت است نه شما کودتاگران و حامیانش همچون تو
ما بی شماریم V

فعلآ که شما قصد کودتا داشتید ولی به لطف خدا تمام نقشه هاتون نقش بر آب شد
دلم براتون میسوزه که هنوز فکر میکنید بی شمارید

toloefarda.com پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:35 ب.ظ http://toloefarda.com

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم که شما تمایلی به تبادل لینک با سایت طلوع فردا دارین اگر تمایل داشتین ما میونیم یا لینک شما رو داخل سا?ت قرار بدیم یا این که یک تبلیغ رایگان بهتون بدیم منتظر خبر شما هستیم

صادق دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:51 ب.ظ http://www.sarbazerahbar.blogfa.com

هرچندکه چند وقتی است که مساله حجاب به سر تیتر موضوعات رسانه ای از رادیو و تلویزیون تا روزنامه ها و وبلاگ ها هم رسیده است اما من درجایی ندیدم که یک فراخوان عمومی داده شود و از همه خواسته شود که نظر خود را درباره مساله حجاب بدهند،بدین منظور وبلاگ ما بیشماریم از شما با هر گرایش فکری خواه موافق یا مخالف حجاب بدون هیچگونه تعصب سیاسی دعوت میکند تا نظر خود را درباره حجاب بیان کنید.
ما هم تمامی نظرات را از طرز فکرهای مختلف(بجز مواردی که در آنها به کسی بی احترامی صورت گرفته شده باشد)در قسمت نظرات می گذاریم که با یک هم اندیشی عمومی از تمامی طرز فکرها نظری واحد را در پایان درباره مساله حجاب بیان کنیم.
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...!
منتظر حضور مبارکتان هستیم.
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد