موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

ابراهیم رئیسی به یک نامزد پرطرفدار تبدیل شده است

زوریخر سایتونگ: ابراهیم رئیسی به یک نامزد پرطرفدار تبدیل شده است


«سیدابراهیم رئیسی یک نامزد تندروی معمولی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نیست. او ظرف چند ماه تبدیل به یک نامزد پرطرفدار شده است».

روزنامه آلمانی زوریخر سایتونگ در گزارشی مبسوط به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پرداخت و نوشت: یک تندروی منصف به نام سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ایران شده است. او در آخر ماه آوریل با آغاز مبارزه انتخاباتی خود در جمع بانوانی که فریادزنان عکس او را در دست داشته و پرچم ایران را تکان می‌دادند همانند یک تندروی معمولی به نظر نمی‌آمد. او در سمت قبلی خود به عنوان مقام قضایی و حقوقی، خود را شخصی سرسخت نشان داده است.


این گزارش می‌افزاید: سیدابراهیم رئیسی در آغاز سال گذشته چندان شناخته شده نبود اما امروزه به عنوان یک کاندیدای تقریبا پرطرفدار محسوب می‌شود.
روزنامه آلمانی با اشاره به سوابق مدیریتی رئیسی می‌نویسد: آیت‌الله خمینی او را مأمور کرد تا مشکلات استان‌ها را حل کند و همین باعث ارتقای جایگاه رئیسی شد. او مدتی دادستان کل کشور شد و معاون اول قوه قضائیه بود. او با انتصاب به سرپرستی آستان‌قدس ‌رضوی در سال 2016 بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت.


رئیسی در یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی خود در آخر ماه آوریل اعلام کرد که امروزه 30 درصد از جوانان ما بیکار هستند و می‌گویند نرخ بیکاری 12 درصد است؛ آیا ما باید صبر کنیم تا بیگانگان مشکلات ما را حل کنند؟ این سؤال رئیسی بود و در ادامه، قول یک مدیریت انقلابی را داد.


روزنامه آلمانی می‌افزاید: روحانی نتوانست رشد و رونق اقتصادی را که وعده داده بود محقق کند بسیاری از شرکت‌های غربی هنوز هم از سرمایه‌گذاری در ایران گریزان هستند و با انتصاب دونالد ترامپ که خود منتقد ایران است موازنه با آمریکا دورتر از حد تصور است.


اغلب ایرانیان بهبودی در زندگی روزمره خود نمی‌بینند.


روزنامه آلمانی این را هم نوشته که «جمیله علم‌الهدی همسر رئیسی که استاد دانشگاه در رشته روانشناسی و علوم تربیتی است، می‌گوید وی حاضر نیست اصول اخلاقی را زیر پا بگذارد و لگدمال کند».

منبع: کیهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد