موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

ادبیات موسوی نشان می دهد که وی اعتقادی به قانون ندارد!!!

زمان مخابره: 1/4/1388 - 12:41:5
ادبیات موسوی نشان می دهد که وی اعتقادی به قانون ومسیرهای قانونی ندارد  
سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: نوع ادبیات "میرحسین موسوی" نشان می دهد که ایشان علاقه مند به پیگیری امور از طریق خیابان ها هستند واعتقادی به قانون و مسیرهای قانونی ندارند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، "بیژن مقدم" در نشست خبری انجمن روزنامه نگاران مسلمان افزود: متاسفانه وقایع اخیر و بیانیه های صادره شده از سوی آقای موسوی نشان می دهند که وی به قانون اساسی هم وفادار نیست.
وی اظهار داشت: بیانیه های که به نام آقای موسوی صادر می شود نشان می دهد که ایشان اعتقادی به ساختارهای قانون اساسی کشور ندارند و حاصل این اعتقاد نیز اتفاقاتی است که در چند روز اخیر در کشور رخ داده و خسارت های که اموال عمومی و شخصی مردم وارد شده است.
مقدم با اشاره به انعطاف بالایی شورای نگهبان در خصوص رسیدگی به شکایات نامزدهای معترض در خصوص انتخابات دهم ریاست جمهوری،‌ افزود: فضای حاکم بر شورای نگهبان در بررسی اعتراضات، بازشماری حدود 10درصد صندوق ها بسیار خوب است و کارهای که در زمینه بررسی شکایات در این دوره از انتخابات برای رفع هرگونه شبهه احتمالی انجام شده در طول تاریح انقلاب اسلامی بی سابقه است.
وی با انتقاد جدی از "عدم حضور میرحسین موسوی در جلسه شورای نگهبان با این استدلال که نظراتش اثری ندارد"، اظهار داشت: این گونه اقدامات علامت سئوال جدی در مورد شخصیت آقای موسوی ایجاد کرده چراکه وی همواره براساس سوابق موجود و همچنین در دوران تبلیغات
تاکیدی جدی بر قانونمندی داشتند و دولت فعلی را دولتی قانون گریز می خواندند.
سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان با اشاره به اینکه وقایع اخیر خسارت های فراوانی را متوجه مردم و کشور کرد، گفت: البته این وقایع برکاتی هم داشت و شخصیت واقعی میرحسین موسوی برعکس اظهارت ، سوابق و دیدگاه های گذشته وی بر همگان روشن شد. وی در در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در خصوص اینکه پس از فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در نماز جمعه این هفته تهران، انتظار همگان از آقای موسوی چیست، خاطرنشان کرد: انتظار این است که آقای موسوی که زمینه ساز سواستفاده برخی از شرایط فعلی شده اند، با حرکتی هوشمندانه و هوشیاری در مقابل دشمنان و بدخواهان این اقدامات را جبران کنند.
مقدم گفت: همه کسانی که در چارچوب انقلاب و نظام فکر می کنند، قلبا آرزو دارند موسوی را در خانواده انقلاب ببینند و این هم بستگی به خود آقای موسوی برای استفاده از فرصت باقیمانده در این روزهای تاریخی دارد.
سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان همچنین افزود: درهمین ارتباط شخصیت های انقلاب و نظام نیز می توانند به رغم دلخوری های که بعضا برایشان ایجاد شده، مانند همه صحنه های پرمخاطره انقلاب نقش و وظیفه محوری خود را ایفا کنند که در این میان از آیت الله هاشمی رفسنجانی انتظار می رود با حضورشان به آرامش شرایط جامعه کنند.
مقدم همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا در خصوص اقدامات رسانه های خارجی در زمینه سازی برای ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور، اظهار داشت: بخشی از اقدامات رسانه های غربی و آمریکایی در چارچوب وظیفه ذاتی آنها در جهت مخالفت و مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران است که سعی می کنند با بزرگنمایی مشکلات و رفتاری مداخله جویانه و تحریک آمیز، زمینه ادامه آشوب و اغتشاش در کشور را فراهم کنند.
مدیرمسئول روزنامه جام جم گفت: آنچه که در این میان مهم است فهم درست اتفاقات اخیر از سوی رسانه های داخلی است که بدانند اگر حقی وجود دارد نباید در پشت آن اراده باطلی شکل بگیرد و در پناه این حرف حق به حقوق شهروندان، بیت المال و کشور تعرض کرد. مقدم با اشاره به اینکه حرف حق در این زمینه آزادی بیان و حق اعتراض برای نامزدهاست، افزود: اعترضا همیشه بوده و این هم یک حق است و اشکالی هم ندارد و براساس قانون اساسی و مسیرهای مشخص شده قانونی قابل شنیدن، بررسی و تحمل است، اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات همواره بوده و در زمان امام راحل هم سابقه دارد و چیز جدیدی نیز نیست.
وی تاکید کرد: ولی امروز شرایط کاملا عوض شده و کسانی در خیابان ها به دنبال به اصطلاح رای خود هستند که اصلا در انتخابات شرکت نکرده اند و براساس خطوط هدایت شده دشمنان انقلاب به دنبال اشوب و درگیری و ایجاد تفرقه در میان مردم هستند.
مقدم افزود: امروز شاهدیم که ماهیت اعتراض به صورت کلی چه در داخل و خارج کشور عوض شده و این اقداملات با نیت و اهدافی خاص دنبال می شود که همگان به ویژه رسانه ها باید با حفظ هوشیاری و آرامش بخشی به جامعه، به وظیفه روشنگری خود عمل کنند.
وی اظهار داشت: از همین روست که می گوییم علامت سئوال جدی در برابر شخصیت میرحسین موسوی بوجود آمده که آیا ایشان قصد داشتند رییس جمهور نظامی شوند که با ساختارهای قانونی و قانون اساسی آن آشنا هستند و یا اینکه به دنبال این بودند که همه ساختارهای قانونی کشور را عوض کنند.
وی با اشاره به اظهارت و سوابق آقای موسوی در زمان مسدولیتشان و همچنین دوران تبلیغات انتخابات، افزود: ضروری است همگان مطالب و دیدگاه های وی را در خصوص ولاین فقیه مطالعه کنند که بخش عمده ای از این مطالب اعتقاد ایشان بوده که در تضاد جدی با رفتار امروزشان است.
به گفته وی، هنر این نیست که نظر ولایت فقیه را در مواردی که اختلافی وجود ندارد بپذیریم، هنر آن است نظر ایشان را زمانی که دارای اختلاف سلیقه هستیم پذیرا باشیم.
سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان تصریح کرد: لازم است آقای موسوی پایبندی خود را به قانون اساسی و مبانی اعتقادی نظام را براساس سوابق گذشته خود به ویژه پس از فرمایشان مقام معظم رهبری به همگان نشان دهند.
وی با اشاره به اینکه اولین اصل برای ریاست جمهوری التزام به قانون اساسی است، افزود: رفتارهای اخیر آقای موسوی خلاف این موضوع را نشان می دهد و خیلی از افرادی که دلسوزانه و از روی اعتقاد از آقای موسوی حمایت کرده اند، امروز دچار چالش جدی شده اند. این فعال سیاسی و رسانه ای کشور افزود: در این میان رسانه ها نقش مهمی در زمینه آرامش بخشیدن به جامعه و روشن کردن زوایای مختلف وقایع اخیر برای افکار عمومی دارند و باید در جهت ایجاد وحدت ملی و وفاق و همدلی در کشور گام بردارند.
وی با تقدیر از اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اخراج خبرنگار شبکه بی بی سی از کشور، گفت: این رسانه در چارچوب فعالیت های قانونی رسانه ای، نقش موثری افزایش تنش ها و شورش های خیابانی را برعهده گرفته بود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد