موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

نظرات آقای موسوی درباره ولایت فقیه

میرحسین موسوی:ولایت فقیه، ما را در مقابل کودتا و خودمختاری‌ها حفظ کرده است 
 
دفتر پژوهش و بررسیهای خبری:آنچه در ادامه می خوانید مطالبی است که آقای میرحسین موسوی در ایام فعالیتهای تبلیغات انتخاباتی خود در باره ولایت فقیه میگفتند . مقایسه این مواضع با عملکرد امروز ایشان به خوبی نمایانگر میزان یکرنگی سیاسی یا التزام ایشان به هویتی است که تنها اندکی قبل از انتخابات در مورد خود معرفی کرده اند.از اطرافیان خیر خواه ایشان دعوت میکنیم که این مواضع را به یاد ایشان بیاورند.

مجموعه بیانات آقای میرحسین موسوی در ایام فعالیتهای انتخاباتی در خصوص موضوع ولایت فقیه:
________________________________________________________________

*با اعتقاد به ولایت فقیه وارد صحنه شدم: ولایت فقیه بزرگ‌ترین نقش را در پیروزی انقلاب داشته است و ما در این 30 سال، بدون این اصل هر لحظه ممکن بود به فضای قبل از انقلاب غلت بزنیم. ولایت فقیه، ما را در مقابل کودتا و خودمختاری‌ها حفظ کرده است. من با قبول این مساله وارد عرصه انتخابات شده‌ام. «دانشگاه فردوسی مشهد-1388»

*محور وحدت ملت: مقام معظم رهبری محور وحدت ملت ماست، ایشان فردی است که پاسدار ارزش‌های اصیل انقلاب ماست و وظایف سنگینی که برای پیشبرد نظام برعهده‌ی ایشان است نمایانگر همین مسئله است. کسی که به نظام علاقه داشته باشد و بخواهد برای این کشور و نظام و در درون آن کار کند نمی‌تواند خود را در این مسائل فریب بدهد.
رهبر انقلاب در هر شرایطی از دولت‌ها حمایت کرده اند و این مسئله‌ی بسیار مهمی است. ولی اینکه تصور کنیم هر کاری که دولت‌ها و دستگاه‌های مختلف می‌کنند کاری است که ایشان تایید می‌کنند دید درستی نیست، هر دولتی که با رای مردم می‌آید برای اینکه بتواند کار خود را انجام دهد نیاز دارد مورد حمایت واقع شود، این مسئله‌ی دیگری است.
... امام در زمان جنگ همواره از دولت حمایت می‌کردند و من هم بارها در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های مختلف گفته بودم که ایشان از یک کار جمعی و از همه‌ی کارمندان و کارکنان حمایت کرده‌اند. در شرایط فعلی و آینده هم چنین خواهد بود. طبیعی است که رهبری از قوه‌ی مجریه، قوه‌ی مقننه، قوه‌ی قضاییه و دستگاه‌های مختلف نظام جدا نیست، چرا که خوب کار کردن دستگاه‌های مختلف کشور جزو اهداف اصلی رهبری معظم انقلاب هم هست. «دیدار با ده ها نفر از جوانان نخبه دانشجو،اردیبهشت 1387 »

*رهبری از حضور در انتخابات در چارچوب قانون حمایت می کنند: بنده با مقام معظم رهبری برای اعلام حضور مشورت نکردم اما ایشان به من وقت دادند که حتما خدمت ایشان خواهم رسید، اما کار خلافی نکردم و یقین دارم که ایشان از این مساله و البته حضور هر فرد دیگری که در چارچوب قانون به صحنه بیاید استقبال کرده و خوشحال می‌شوند.«کنفرانس مطبوعاتی با رسانه های داخلی و خارجی، روزنامه اطلاعات، 1388»

*در بسیاری از مشورت ها همراه بوده ام: بنده بهترین رابطه را با رهبری دارم و از قانون اساسی تبعیت می‌کنم. من در طی این بیست سال هم هیچ مشکلی را حس نکردم و در بسیاری از مشورت‌ها و جلسات با رهبر همراه بودم، اما مهم این است که من نمی‌خواهم از شخصیت رهبر استفاده کنم، من اصولی نظراتم را مطرح می‌کنم و این مورد توجه همه ی مسوولین نظام از جمله رهبر است.« دیدار با علما و روحانیون در حسینیه جماران»

*ارتباطی قوی خواهم داشت: ما در کشور خود یک قانون اساسی داریم که در آن جایگاه نهادهای مختلف به دقت مشخص شده است و ما هم باید از همین جا شروع کنیم؛ اینجا بحث از سلیقه‌ی اینجانب و دیگری بیهوده است و اگر کسی به قانون اساسی اعتقاد نداشته باشد و نامزد شود، با مردم خدعه کرده است. بنده هم به ولایت فقیه معتقدم و اگر انتخاب شوم برای حل مشکلات مردم حتما ارتباطی قوی با مقام معظم رهبری ایجاد خواهم کرد. «مهندس موسوی دیدار با جمعی از نخبگان استان خوزستان، 1388»

* دولت موظف به اجرای سیاست های ابلاغ شده از سوی رهبری است. «مصاحبه مهندس موسوی با فایننشیال تایمز، 1388»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد