موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

قوه قضائیه، قاطعانه و بی‌رحمانه برخورد کند

سخنان  حجه الاسلام خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران  


کسی که دستور ولی‌فقیه را نشنیده بگیرد، دستور امام معصوم را زیر پا گذاشته است و مخالفت با دستور امام معصوم، مخالفت با دستور خداست / تظاهرات غیرقانونی خلاف قانون است و چون آقا هم نهی کرده است، خلاف شرع است.


 

امام جمعه موقت تهران گفت: در هفته قوه قضائیه، از قوه قضائیه می‌خواهم با سران اغتشاش که سر در آخور آمریکا و اسرائیل دارند، قاطعانه و بی‌رحمانه برخورد کند تا مایه عبرت برای همگان باشد.
حجه‌الاسلام احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران، ضمن تشکر صمیمانه از نیروی انتظامی و امنیتی و بخصوص بسیجیان گفت: این نیروها در این مدت رنج بسیاری کشیدند، به خصوص بسیجیان مظلوم که هم در جبهه و هم پشت جبهه مظلوم بودند و در اینجا برای شهدای‌ این عزیزان، علو درجات و برای مجروحین شفای عاجل طلب می‌کنیم.
وی در ادامه با اشاره به برخی حوادث اغتشاشات اخیر گفت: در اغتشاشات اخیر، یک خانم کشته شد، اوباما برایش اشک تمساح ریخت و غرب معرکه گرفت. هر عاقلی که فیلمش را ببیند متوجه می‌شود کار خود اغتشاش‌گران است. به‌گونه‌ای که از جایی که ماشین این خانم هم پارک شده است عکس گرفته‌اند. این خانم در کوچه خلوت بوده است. در کوچه خلوت که نمی‌کشند، دستگیر می‌کنند. معلوم است که اگر کار نظام بود، در خیابان برخورد می‌کرد. اغتشاشگران برنامه‌ریزی کرده بودند که بعدا بهره‌برداری کنند.
وی با بیان اینکه در این ماجراها، رسانه‌های خارجی به خصوص رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی اوج خباثت خودشان را نشان داده‌ و آتش بیار معرکه شدند، گفت: تعجب می‌کنم اینها چطور در کشور ول هستند. دولت باید کنترل کند. با چه حسابی اینها در کشور هستند و مرتب با تلفن‌های ماهواره‌ای گزارش‌ می‌دهند و مردم را تهییج می‌کنند.
خاتمی افزود: اغتشاش و تخریب اموال عمومی و آزار و اذیت مردم بر اساس روایت دینی از مواردی است که بغی خوانده می‌شود و رهبر جامعه اسلامی می‌تواند با این افراد تا نابودی کامل آنها بجنگد و یا مصادق محاربه است که اسلام اشد مجازات را برای آنها در نظر گرفته است.
وی گفت: تظاهرات غیرقانونی خلاف قانون است و چون آقا هم نهی کرده است، خلاف شرع است.
خاتمی با اشاره به اقدامات منافقین در سال 60 از جمله ترور ناکام مقام معظم رهبری، ‌شهادت بهشتی و صدوقی افزود: جای تامل دارد که چرا منافقین ابتدا سراغ مقام معظم رهبری رفتند، هر چند ناکام ماندند و خداوند ایشان را به عنوان ذخیره انقلاب نگه داشت.
وی گفت: عواملی مانند نشناختن اسلام و تعبدناپذیری در برابر آن بی‌بصیرتی و بازی‌خوردن از بیگانگان در فرجام منافقین موثر بود، اما مهم‌ترین عامل ولایت‌ستیزی آنها بود.
وی گفت: آنها با امامی در افتادند که بعد از معصومین چهره‌ای مانند او کم داشتیم و دلداده کسی شدند که به تعبیر رسانه‌های غربی رهبر همیشه در حجله بود.
وی افزود: جوانان باید بدانند در نگرش ما ولی‌فقیه فقط رهبر سیاسی نیست، حجت شرعی است. نایب امام زمان است و مخالفت با نایب امام زمان، مخالفت با امام زمان است.
وی در ادامه با استناد به برخی روایات گفت: کسی که دستور ولی‌فقیه را زیر پا بگذارد، دستور امام معصوم را زیر پا گذاشته است و مخالفت با دستور امام معصوم، مخالفت با دستور خداست.
خاتمی خواستار آن شد که برخی از سرنوشت منافقین درس عبرت بگیرند و ببینند سرنوشت کسانی که با ولایت درافتادند چه شد و این کار را تکرار نکنند.
وی در ادامه حماسه حضور 40 میلیونی مردم را سرمایه اقتدار و عظمت نظام دانست و گفت: البته استکبار با طراحی‌های از پیش مشخص شده شیرینی را به کام مردم تلخ کرد ولی در هر صورت، بیش از 85 درصد از مردم رای آری به نظام دادند.
وی افزود: اکنون باید کدورت‌های قبل از انتخابات را کنار بگذاریم، موضع واحدی داشته باشیم و صفا و برادری نهادینه شود. هم کاندیدای پیروز و هم کاندیدای غیرپیروز اخلاق را رعایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه کاندیدای پیروز باید جانش را کانون محبت همه مردم قرار دهد، خطاب به کاندیداهایی که رای اکثریت را نیاورده‌اند، ‌گفت: شما هم حلم داشته باشید و برخورد منطقی کنید. مگر در چارچوب این نظام نیامدید که به خیال خودتان به نظام خدمت کنید. اکنون رفتار شما آب به آسیاب دشمن می‌ریزد،‌ دوستان در ایران و دوستان ایران در جهان رنجیده شده‌اند. انتخابات همین است. هر وقت مردم‌سالاری را می‌پذیرید باید لوازمش را هم بپذیرید.
خاتمی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از لوازم مردم‌سالاری حق اعتراض است، گفت: حق اعتراض را قانونی می‌دانیم و همیشه پس از انتخابات اعتراض بوده است، منتها از مجرای خودش. شورای نگهبان هم آغوشش برای پذیرش اعتراضات باز بوده است، پنج روز هم مهلت بررسی شکایت را تمدید کردند که هیچ شبهه‌ای باقی نماند.
وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبری به قانون‌مداری و بازخوانی سخنانی از امام خمینی(ره) درباره اهمیت جایگاه قانونی شورای نگهبان و اجرای قانون اساسی گفت: امام فرمودند اگر جایی به قانون عمل شد و یک گروهی در خیابان‌ها بخواهند در مقابل قانون عرض اندام کنند، معنایش دیکتاتوری است و ایشان تاکید داشتند که قانون را بپذیرید ولو بر خلاف نظر شما باشد.
خاتمی افزود: اینکه گفته می‌شود شورایی متشکل از شخصیت‌های حقوقی و حقیقی نیز ترتیب داده شود، بسیار نادرست است و عواقب غیرقابل پیش‌بینی و ناجوری دارد.
وی تاکید کرد: اصل انتخابات را زیر سوال بردن و درخواست ابطال انتخابات حرف زور است و ملت نمی‌پذیرند. اگر در مورد چند صندوق اشکالی دارید، از مجرای قانونی اعتراض کنید. نتیجه به هر جا که رسید عیبی ندارد.
وی افزود: هر کاندیدا نمایندگانی سر صندوق رای داشته است، طوری که یکی از معترضان بیش از 40 هزار نماینده داشته است و این بی‌سابقه بوده است از سوی دیگر نمایندگان کاندیداها از صبح روز انتخابات در کنار اعضای هیات نظارت بوده‌اند. در حالی که در قانون چنین چیزی پیش‌بینی نشده بود.
وی گفت: تفاوت هم 11 میلیون رای بوده، یک میلیون رای تفاوت نبوده است که شبهه تقلب می‌کنید. در عین حال تمام نظرسنجی‌های قبل و بعد از انتخابات هم همین نتیجه را نشان می‌دهند، پس بدانید کوبیدن بر طبل ابطال شما را به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رساند.
وی در بخش‌ دیگری از سخنانش رفتار دولت‌های آمریکا، انگلیس، ‌آلمان، فرانسه و دبیرکل سازمان ملل را منافقانه خواند و افزود: دبیرکل سازمان ملل گفته احساس نگرانی کرده است، بیچاره زمانی که 400 طفل و 100 زن را در غزه کشتند، احساس نگرانی نداشتی. هر روز در عراق و افغانستان آدم می‌کشند، احساس نگرانی نداری ولی اینجا احساس نگرانی می‌کنی. وی گفت: سازمان ملل سازمان دول مستکبر است و دولت‌ها باید فکر تاسیس سازمان ملل واقعی باشند نه سازمانی که پیوسته جانب مستکبران را می‌گیرد.
وی افزود: آیا سران آمریکا با وجود گوانتانامو و ابوغریب رویشان می‌شود درباره حقوق بشر حرف بزنند. مردم 57 سال جنایت دولت انگلیس را فراموش نمی‌کند، اینها رژیم پهلوی را سر کار آوردند، حق انگلیسی‌ها است که بعد از مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس را هم ضمیمه کنیم.
وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ با هواپیماهای فرانسوی شهرهای ما را بمباران می‌کردند و با بمب‌های شیمیایی آلمان‌ها به رزمندگان حمله می‌شد، گفت: در این انتخابات برخی دولت‌های اروپایی نشان دادند خیلی کودکانه عمل می‌کنند و به بلوغ سیاسی نرسیده‌اند، ولی مردم ایران در زمان مناسب جواب جانانه‌ای به آنها خواهند داد.
پایان پیام
نظرات 2 + ارسال نظر
محمد شنبه 6 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:10 ق.ظ http://impnews.net

سلام!
همیشه بی طرف قضاوت کن.
الیمین و الشمالش نکن.
اینو به خاطر خودت میگم. چون پس فردا هیچکدوم ازینا نمیان ازت تو قبر حمایت کنن.
تو لیست مطالبت خوندم یا جایی نوشتی موسوی با حمایت فرزند شاه مخلوع جا پای بنی صدر گذاشته ...
ببین اگه منطقی فک کنی اینا یه سری مهر های سوخته هستن که تا تو ایران یه بحث خانوادگی پیش میاد مب خوان یه چیزی بگن تا از بقیه عقب نباشن . همونجور که من و شمای نوعی و عام اظهار نظر می کنیم اون که دیگه ادعای ولیعهدی ایران رو داره.
بعد چرا شما اینو دودستی چسبیدی قربونت برم . چرا نمیگی کل اهل و عیال امام خمینی با موسوی هستن . چرا خانواده ی شهید رجایی . همت .باکری.شیرودی . بهشتی ووووو
رو نمیگی؟ هیچ دنبال این نباش که دلیلی برای تنفر پیدا کنی همیشه دنبال دلیل خوبی ها بگرد. این قوه ی قضائیه که قاطعانه می خواد بی رحمانه عمل کنه در مورد سردار زارعی ها و انصار حزب الله ها هم اینجوری عمل کرد؟؟
اینکه چند تا مطلب رو از یه جایی کپی کنی دردی رو دوا نمی کنه. دنبال علت بگرد ... واسه همین بی طرف قضاوت کن.. و در مرحله ی اول باید خودمون رو اصلاح کنیم بعد دنبال عیب های مردم و به طبع جامع بود.
یا علی ...

SAM شنبه 6 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:29 ب.ظ http://2naya2.blogfa.com/

¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨) )
(¸.•´ (¸.•´ ....~?~(¯`*•.¸
سلااام
خوبـــی ؟؟
ببخشید که دیر به دیر میام و دیر می آپم و...
مث همیشه مررررسی از نظرت
آپیدم ... با یه آپ هولناک!! ... دنیای جـــن !!(تجربه های نفسگیر خودم!)
.....
منتظرم
.....
....
...
..
.
انتـــظار
[گل]
¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨) )
(¸.•´ (¸.•´ ....~?~(¯`*•.¸

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد