موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

افشاگری عضو ارشد ستاد انتخاباتی موسوی

افشاگری عضو ارشد ستاد انتخاباتی موسوی درباره پشت پرده آشوبهای اخیر  
عضو ارشد ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و سردبیر روزنامه اندیشه نو ، پشت پرده آشوب‌های اخیر را افشا کرد و از نقش اعضای اصلی ستاد موسوی در شکل گیری حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، " امیرحسین مهدوی" روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران که در محل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برگزار شد، تاکید کرد که گروه‌های دوم خردادی در این انتخابات نشان دادند که پایبند به قانون اساسی و قوانین انتخاباتی کشور نیستند و می‌خواهند مطالبات خود را خارج از محدوده قانون ادامه دهند.
وی متولد سال 1361 بوده و پیش از این نیز در همکاری با اسحاق جهانگیری سردبیری ماهنامه توسعه و صنعت را بر عهده داشته و سردبیری روزنامه "‌اندیشه نو" را نیز در زمان انتخابات به عهده داشته است.
امیرحسین مهدوی با اشاره به نقش سران اصلی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی تاکید کرد که " مصطفی تاج زاده " یکی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، فکر دهنده اصلی ستاد 88 بود که بعد از دستگیری وی، ارتباط اعضای این ستاد که در کل کشور پراکنده بودند با فکر دهنده اصلی آنان قطع شد.
مهدوی همچنین با اشاره به نقش " بهزاد نبوی" دبیر اجرایی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در خط دهی و ساماندهی سایت‌های خبری و روزنامه های اصلاح طلب حامی موسوی اظهار داشت: نبوی از سال 1380 به صورت هفتگی جلساتی را با مسوولان نشریات دوم خردادی و سایت های خبری وابسته به این جریان برای خط دهی به آنان برگزار می‌کرد که این نشست ها تا این انتخابات نیز ادامه داشت.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تاکید کرد که پروژه " القای تقلب در انتخابات" به صورت یک پروژه چند مرحله ای از سوی حامیان موسوی انجام شد که مرحله نهایی آن اعلام پیروزی موسوی پیش از پایان رای گیری در 22 خرداد بود.
وی تاکید کرد: بیانیه های و مشی احزاب حامی موسوی پس از انتخابات نشان می‌دهد که آنان می‌خواهند مطالبات خود را خارج از حیطه قانون و نظام جمهوری اسلامی ادامه دهند.
مهدوی با اشاره به خطاهایی که موسوی از زمان اعلام آمادگی نامزدی تا زمان انتخابات مرتکب شد، تاکید کرد: فاصله گرفتن موسوی با اصول مهندس موسوی به عنوان نخست وزیر دوران جنگ و امام ، نخستین اشتباهی بود که موسوی مرتکب شد در حالی که اگر همان رویه را پیگیری می‌کرد و در دام گروه‌های حامی‌اش که نقش گروه‌های فشار را برای او بازی کردند نمی افتاد، سبد رای بیشتری در بین مردم ایران داشت.
سردبیر روزنامه اندیشه نو، بیراهه رفتن در شعار و همصدایی با جریانات خارج از کشور و عدم ارتباط موسوی با توده مردم را از دیگر علل شکست موسوی در انتخابات 22 خرداد برشمرد.

‌** ‌بهزاد نبوی مسوولیت القای تقلب در انتخابات را بر عهده داشت
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اعلام کرد که "‌بهزاد نبوی" به خاطر ارتباط هفتگی و مستمر با مسوولان سایت‌های خبری و نشریات اصلاح‌طلب مسوول القای تقلب در انتخابات به جامعه بوده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مهدوی اظهار داشت: در این دوره از انتخابات شاهد حضور نامزدی بودیم که فلسفه حضور خود را بازگشست قوه مجریه به قانون عنوان می‌کرد اما خودش از شامگاه رای‌گیری در 22 خرداد از مسیر قانون منحرف شد.
وی تاکید کرد: موسوی پیش از پایان رای‌گیری در نشستی خبری خود را پیروز انتخابات نامید و پس از اعلام نتایج آرا با عدم پذیرش آن و عدم تمکین به ساز و کارهای پیش بینی شده در قانون از مسیر قانون منحرف شد.
مهدوی افزود: حداقل انتظار از کسی که فلسفه حضور خود را قانونگرایی می‌داند و با پر کردن فرم داوطلبی یعنی روند قانونی برگزاری انتخابات را پذیرفته این است که به قانون تمکین کند.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اظهار داشت:گروه‌های حامی موسوی و از جمله سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پس از انتخابات با صدور چند بیانیه رفتار مشابه نامزد مورد حمایت خود را در پیش گرفتند و حتی با گذشت یک هفته از برگزاری انتخابات و با منتفی شدن ایام قانونی رسیدگی به شکایات در شورای نگهبان و نیز پس از خطبه‌های 29 خرداد رهبر معظم انقلاب اسلامی، سعی کردند با صدور بیانیه‌هایی به تهییج مردم و تشویش اذهان آنان پرداختند.
مهدوی تاکید کرد: اقدام این گروه‌ها امروز به جایی رسید که رد پای ضد انقلاب خاندان پهلوی و گروهک های تروریستی در اعتراضات تهران دیده شد.
سردبیر روزنامه اندیشه نو که در ایام انتخاباتی در حمایت از " میرحسین موسوی‌" منتشر می‌شد، ادامه داد: بیانیه‌های و اعلام موضعی که این تشکل‌ها و احزاب اسناد متقنی برای عدم مرزبندی این گروه‌ها با روند های آشوبگرانه و عدم تمکین آنان به قانون است و فصل جدیدی را در عمر سیاسی آنها رقم زده است.
مهدوی تاکید کرد: انتشار این بیانیه سندی است که این گروه ها تمایل ندارند در فرآیند قانونی آرمان‌های اصلاح طلبی را در چهار چوب قانون اساسی پیگیری کنند.
این عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در عین حال خاطر نشان کرد که آرمان های اصلاح طلبی مطالبه عموم مردم است و به یک جریان و یا شخص خاصی تعلق ندارد.
مهدوی تاکید کرد: این گروه‌ها باید به همنشینی و ادامه مسیر خود با گروه های معاند و ضد انقلاب پایان دهند.

** فعالیت گروه 88، پویش دعوت از خاتمی و موسوی و یاری نیوز مهدوی در پاسخ به سوالی درباره نحوه برگزاری تجمعات و هدایت آن از سوی گروه‌های سیاسی در حمایت از موسوی اظهار داشت: بزرگترین ظهور تجمعات در حمایت از موسوی به تشکیل زنجیره انسانی در حدفاصل میدان تجریش تا میدان راه آهن در تهران و پس از آن راهپیمایی در مسیر میدان انقلاب تا میدان آزادی باز می گشت.
این عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تاکید کرد این حرکت‌ها که سپس به شهرهای مختلف کشور تسری داده شد، از سوی سه گروه جوان و فاقد مجوز قانونی صورت گرفت که در ذیل کمپین انتخاباتی خاتمی شکل گرفته بودند.
مهدوی افزود: یاری نیوز، پویش حمایت از خاتمی و موسوی و نیز گروه 88 سه گروه جوانی بودند که ساماندهی این فعالیت‌ها را بر عهده داشتند.
سردبیر روزنامه اندیشه نو خاطر نشان کرد: تشکیلات این سه گروه به صورت خوشه‌ای طراحی شده بود و تلاش داشتند تا با عضو گیری و شبکه سازی آرای جوانان را از سراسر کشور جذب کنند.
وی افزود: آخرین آمار حاکی از عضویت 400 هزار نفر در این شبکه بود که از همین طریق برای انتخاب ناظرین موسوی بر سر صندوق‌های اخذ رای اقدام شد که این جریان سپس کمیته صیانت از آرا را تشکیل دادند.
مهدوی اضافه کرد: گروه 88 که اعضای آن نیز به صورت خوشه‌ای در سراسر کشور انتخاب شده بودند، جلسات مستمری را در جبهه مشارکت برگزار می‌کردند و شاخه جوانان حزب مشارکت شاکله اصلی این گروه بود.
وی ادامه داد:گروه 88 در جریان انتخابات در 30 استان اعلام موجودیت کرد و قرار بود در مراحل بعدی این گروه‌ها در همه شهرستان‌ها تشکیل شوند تا به صورت خوشه‌ای با هسته اصلی این جریان در ارتباط باشند.
مهدوی تعداد اعضای این گروه را 35 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تجمعاتی که قبل از انتخابات در حمایت از موسوی برپا شد، غالبا توسط همین گروه‌ها ساماندهی می‌شد.
این عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تاکید کرد: تلاش‌ها بر این بود که در این دوره از انتخابات بیش از دوره‌های قبل در میدان باشند و بیش از گذشته به آنان میدان کار داده شود تا این تلقی بوجود آیند که اینها جوانانی خودجوش هستند که از هیچ جا دستور نمی گیرند.
مهدوی تصریح کرد: برگزاری تجمع‌ها، استمرار و القای نگرانی از سلامت آرا و استفاده از نمادهای رنگین که از طریق ساماندهی‌ خوشه‌ای جوانان در کشور صورت گرفت، منظومه‌ای را می‌سازد که نظیر آن در کشورهایی می‌بینیم که انقلاب ‌های رنگین در آنجا داده است.
** اعضای اصلی سازمان، تصمیم‌گیرنده اصلی هستند
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به حلقه بسته این سازمان برای پذیرش عضو جدید، شما چگونه توانستید به عضویت این حزب درآیید،‌گفت: در گذشته تعدادی به عنوان مرتبط با این سازمان همکاری می کردند که این ارتباطات نقطه چینی و غیرساماندهی بود.
وی افزود: در اواسط دولت دوم خاتمی سازمان مجاهدین تصمیم گرفت که عضوگیری رسمی آغاز کند و تشکیلات خود را توسعه دهد که این اقدام موجب شد تا اعضای آن امروز به 300 نفر در کشور برسد.
مهدوی گفت که با وجود سن کم به دلیل این ارتباطات به عضویت این سازمان در آمده و در کنگره اخیر این حزب به شورای مرکزی آن راه یافته است.
وی تاکید کرد که با وجود گسترش اعضای سازمان مجاهدین، فرآیند تصمیم گیری در شورای مرکزی به گونه‌ای است که خط دهی اصلی توسط اعضای اصلی و سابق صورت می‌گیرد و آنان جو قالب در این مجموعه را تشکیل می دهند.
مهدوی خاطر نشان کرد که شعار " یا خاتمی یا هیچ کس" حدود 10 ماه قبل از انتخابات توسط سازمان مجاهدین بیان شد تا با القای آن کسی مجال گفت و گو در باره گزینه های دیگر نداشته باشد.

** القای تقلب در انتخابات و نقش بهزاد نبوی
این عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در خصوص القای تقلب در انتخابات پیش از برگزاری آن نیز گفت: این موضوع، فرآیندی بود که با انتشار نظرسنجی‌ها و اعلام نتایج از پیش تعیین شده آغاز و با مصاحبه مطبوعاتی موسوی پیش از پایان رای گیری در 22 خرداد پایان یافت.
مهدوی تاکید کرد: مصاحبه موسوی در شامگاه 22 خرداد و اعلام پیروزی وی نیاز به یک فضای سازی و باور عمومی از پیش از انتخابات داشت و به همین خاطر در گام نخست در پیش از انتخابات این مساله به جامعه القا شد که " موسوی رای منفی پایینی دارد."
این روزنامه نگار اضافه کرد: گام دوم این پروژه را انتشار نظرسنجی‌های غیرواقعی از سوی موسسه‌های غیر رسمی عنوان کرد و گفت: هیچ نظر سنجی که از نتیجه آن قطعیت آرا را نشان دهد، وجود نداشت و حتی برای اثبات آن از نهادهایی نام برده می‌شد که امکان تقاضای اسناد مکتوب این نظرسنجی ها وجود نداشت.
وی خاطر نشان کرد که در انتخابات سال 84 نیز نظرسنجی‌ها حکایت از آن داشت که کروبی نفر آخر انتخابات است اما وی توانست در مرحله نخست رای نفر سوم را به خود اختصاص دهد و یا نظرسنجی ایرنا درست چند روز پیش از برگزاری انتخابات حاکی از بالا بودن رای مصطفی معین و هاشمی رفسنجانی بود که چنین نشد.
مهدوی تاکید کرد: مرحله بعدی برای القای تقلب در انتخابات، این بود که افکار عمومی بپذیرد که انتخابات دو مرحله‌ای خواهد بود.
وی افزود: آنان در مرحله بعد این را القا کردند که موسوی در مرحله اول برنده انتخابات است .
مهدوی تصریح کرد: مرحله پایانی این القاء، این بود که موسوی شامگاه روز رای گیری و در حالی که رای گیری در برخی حوزه ها همچنان ادامه داشت، خود را پیروز انتخابات نامید.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد که ردپای موضوع القای تقلب در انتخابات در بیانیه های گروه‌های اصلاح طلب اعم از مشارکت و سازمان مجاهدین و حتی مجمع روحانیون مبارز دیده می شد.
وی افزود: با وجود آنکه ناظران موسوی در اغلب صندوق های اخذ رای حضور داشتند اما باز هم موضوع هشدار راجع به تقلب در انتخابات از سوی این گروه ها سر داده می شد و مقامات سابق و اسبق وزارت کشور نظیر " مصطفی تاج زاده" بارها این مساله را تکرار می کردند.
مهدوی تاکید کرد: در انتخابات گذشته نظیر انتخابات مجلس هشتم، مسوولیت این کار به سازمان مجاهدین و شخص " بهزاد نبوی" واگذار شده بود.
وی گفت: نبوی از دوره ریاست جمهوری خاتمی جلساتی هفتگی با مدیران رسانه‌ها و نشریات اصلاح طلب برای هماهنگی این رسانه ها داشت و لذا در این دوره از انتخابات نیز موضوع القای تقلب در انتخابات به طور مداوم روی سایت‌ها و نشریات اصلاح طلبان به عنوان خط خبری تکرار می شد.

** پرونده سازی علیه دولت نهم خبرنگاری درباره نحوه فعالیت کانال‌های مختلف خبری حامی موسوی اعم از آینده، جمهوریت، قلم نیوز را جویا شد که مهدوی در پاسخ گفت: سایت جمهوریت منسوب به یکی از فرزندان هاشمی رفسنجانی بود.
این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تاکید کرد: از پیش از انتخابات پروژه پرونده سازی گسترده راجع به عملکرد دولت نهم از سوی این رسانه‌ها آغاز شد که نتایج آن در انتخابات مورد استفاده قرار گرفت.
وی افزود: گردآوری اطلاعات و ارقام علیه دولت حاکی از سامان یافتگی این پرونده‌سازی‌ها بود به صورت بی سابقه برای تخریب دولت به کار گرفته شد.
مهدوی با بیان اینکه حامیان موسوی به جای اثبات خود به تخریب رقیب روی آورده بودند، تاکید کرد: ستاد موسوی در عمل هیچ پرونده، برنامه و متن مدونی را برای اینکه به مردم بگوید چرا باید به او رای بدهند، تهیه نکرد که در نهایت در مناظره آخری که موسوی در تلویزیون داشت، مجلد برنامه هایش که به صورت آشفته و نا منظم آماده شده بود، به مردم نشان داده شد.
مهدوی تاکید کردک موسوی شعار واحدی برای انتخابات نداشت که نشان دهنده هدف او برای اداره کشور باشد. همان زمان برخی از اعضای ستاد موسوی که کمتر از دیگران تحت تاثیر القائات قرار می‌گرفتند، به این مساله معترض بودند اما در مجموع حامیان موسوی انرژی خود را برای تخریب رقیب متمرکز کردند.

** هزینه های کلان تبلیغاتی ستاد موسوی
وی با بیان اینکه روزنامه اندیشه نو، در چهار صفحه و با هزینه کم منتشر می‌شد، گفت: قیمت این روزنامه 50 تومان بود که هزینه چاپ و تولید آن در مقایسه با ارقام کلان هزینه های تبلیغاتی موسوی نظیر پوستر و بنرها بسیار پایین بود که این هزینه ها از طرف کمیته مالی و پشتیبانی ستاد تامین می شد.
سردبیر روزنامه اندیشه نو با تاکید بر اینکه ستاد موسوی به هیچ عنوان مشکل مالی نداشت، گفت: در هفته پایانی انتخابات از من خواسته شد که تیراژ روزنامه میلیونی شود در حالی که می دانستیم که بازار کشش این توزیع را ندارد.
مهدوی افزود: البته درباره نحوه تامین هزینه ها پاسخ شفافی وجود نداشت و بعضا گفته می شد که این منابع از طریق هواداران و سرمایه داران و یا فروش تابلوهای نقاشی موسوی تامین می‌شود در حالی که همه می‌دانستند که فروش این تابلوها به قیمت چند برابر بالاتر بهانه‌ای بیش نیست.
این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تاکید کرد: این هزینه ها در حالی صورت می گرفت که موسوی در بیانیه اعلام حضورش در عرصه انتخابات اعلام کرده بود که علاقه ای به چاپ پوستر تبلیغاتی ندارد.
مهدوی تاکید کرد: حجم چاپ این پوسترها به گونه‌ای بود که در برنامه تشکیل زنجیره انسانی از مسیر میدان تجریش تا میدان راه آهن زمین با همین پوسترها و اقلام تبلیغاتی سبز فرش شده بود .
وی اعطای کمک‌های مالی از سوی حامیان و سرمایه‌داران را مرتبط با پروژه القای پیروزی موسوی در انتخابات دانست و گفت:کسانی که علاقه داشتند سهمی در قدرت داشته باشند و یا فعالان اقتصادی که می‌خواستند به قدرت نزدیک شوند به کمک مالی به ستاد موسوی رای آوردند و به همین خاطر در دو تا سه هفته پایانی منابع بیشتری جذب ستاد انتخاباتی موسوی شد.

** پس از مصاحبه شامگاهی موسوی در ستاد چه گذشت
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی‌ اظهار داشت: پس از انتخابات و مصاحبه شامگاهی موسوی، جو عمومی ستاد وی و گروه های اصلاح طلبی که از وی حمایت می کردند این بود که نتیجه را نپذیرند و به روند قانونی انتخاباتی در شورای نگهبان بی اعتنا باشند و به همین خاطر بود که در مهلت قانونی شکایتی به شورای نگهبان از سوی موسوی داده نشد.
وی گفت: موسوی در بهمن و اسفند 87 با مصاحبه هایی که انجام داد، موضع و دیدگاه خود را مشخص کرد که این دیدگاه‌ها بویژه در حوزه مسایل سیاسی و اقتصادی همان دیدگاه هایی بود که از وی به عنوان نخست وزیر دوران جنگ انتظار می رفت اما بعد از اعلام نامزدی وی و انصراف خاتمی، گروه‌هایی از اصلاح طلبان مانند گروه فشار دور او را گرفتند و حمایت از وی را مشروط به بپذیرش شروط آنان کردند.
مهدوی تاکید کرد: این شروط موجب شد تا فضایی دور موسوی ساخته شود و قرائتی از وی به جامعه داده شود که با موسوی اصلی که به عنوان نخست وزیر دوران جنگ شناخته می شد فاصله داشت. وی گفت: در دو هفته پایانی هزار سخنرانی در حمایت از موسوی در سراسر کشور ترتیب داده شد که هیچ کدام از سوی موسوی نمایندگی نداشتند در حالی که تندترین و افراطی ترین مواضع را از جانب وی به جامعه القا می کردند.
این عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تاکید کرد: این مساله موجب شد که رایی که موسوی روی آن سرمایه گذاری کرده بود؛ دچار تغییر و دگرگونی شود.
وی تصریح کرد: موسوی به قیمت به دست آوردن عده‌ای، رای بسیاری را از دست داد در حالی که او در جناح بندی اصولگرا و اصلاح طلب چندان صف بندی نداشت و حتی حامیان زیادی نیز در بین اصولگرایان داشت.
این روزنامه نگار تاکید کرد: اسیر شدن موسوی در چنبره این گروه ها و دور شدن از موسوی که جامعه او را می‌شناخت، سبب هم صدایی گروه‌هایی قانونی که تا قبل از 22 خرداد پایبند به مسیر قانون بودند با گروه های معاند نظام و شبکه های خارجی و تروریستی شد.
وی خاطر نشان کرد که برخی شبکه های خبری خارجی نظیر صدای آمریکا و بی بی سی در سال های اخیر ارتباطاتی را با فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت و برخی روزنامه‌نگاران شکل داده است و ارتباط نزدیکی را با یکدیگر دارند.

** بیانیه احزاب ، سند جدا شدن آنان از قانون
مهدوی با بیان اینکه پس از انتخابات ریاست جمهوری احزاب دوم خردادی اطلاعیه و بیانیه‌های تندی را علیه روند انتخابات صادر کردند، اظهار داشت: این بیانیه ها واضح‌ترین سندی است که آنان اعلام می‌کنند که علاقه ای به سیاست ورزی قانونی در چهار چوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ندارند.
این روزنامه نگار تاکید کرد: رای 14 میلیونی واجدین شرایط به شخصی جز فرد منتخب نشان می‌دهد که این افراد تمایل دارند در چهارچوب جمهوری اسلامی به اصلاح اوضاع در قوه مجریه پرداخته شود و بر این اساس باید گفت که آنان خواستار اصلاحات در چهارچوب قانون اساسی هستند.
وی با بیان اینکه موسوی و حامیانش کمیته ویژه شورای نگهبان را نیز نپذیرفته اند، گفت: موسوی دچار ابهام و گره ذهنی شده است و از این مساله نگران است که قضاوت تاریخ نسبت به او چگونه خواهد بود.
مهدوی تاکید کرد: سرمایه 20 سال سکوت موسوی، سرمایه ذی قیمتی بود که با این سرمایه وارد عرصه انتخابات شد و حال این شکست برای وی باور پذیر نیست. این عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تاکید کرد: موسوی امروز با صدور بیانیه های تهییج آمیز که موجب کشته شدن تعدادی از هموطنانمان شد، خود را گرفتار قضاوت تاریخ می بیند.
مهدوی تاکید کرد: البته موسوی هنوز می‌تواند در مسیر قانون به روند انتخابات اعتراض کند و باید حساب خود را با جریانی که سبب آشوب و ریختن خونها شد، جدا کند.
** علل شکست موسوی این روزنامه نگار در خصوص علت شکست انتخاباتی موسوی اظهار داشت: مهمترین دلیل، فاصله گرفتن موسوی از اصل خود بود. موسوی نخست وزیر امام بود و در بیانیه های نخستین خود بر استکبار ستیزی، مبارزه با فقر تاکید کرده بود که در صورت تداوم همین دیدگاه می‌توانست موفق باشد و سبد رای موسع تری داشته باشد.
مهدوی دومین دلیل شکست موسوی را جریان حامی وی عنوان کرد و گفت: کارنامه عملکرد موسوی نشان داد که آنان از سال 1380 به بعد در عرصه انتخابات موفق نبوده اند. نامزدهای اصلاح طلبان در انتخابات دور دوم شوراهای شهر، مجلس هفتم و ریاست جمهوری نهم که برگزار کننده آن اصلاح طلبان بودند، پیروز نشدند.
وی تغییر گفتمان موسوی به سمت گروه‌های اصلاح طلب را موجب ریزش آرای موسوی دانست و گفت: با توجه به نتایج انتخابات گذشته، اگر نتیجه ای جز نتیجه انتخابات 22 خرداد به دست می آمد، جای تعجب بود.
مهدوی، بیراهه رفتن در شعارها، اشتباه گرفتن نیاز واقعی مردم و هم صدایی با جریاناتی که مردم چندان به آنان توجهی ندارند را از دیگر علل شکست موسوی برشمرد. وی با بیان اینکه موسوی از زمان اعلام آمادگی تا انتخابات فرصت نکرد به همه 30 استان کشور سفر کند، گفت: رقیب موسوی کسی بود که در طول 4 سال دو بار به همه استان های کشور سفر کرده بود و تنها در دور نخست این سفرها به همه شهرستان‌ها و روستاهای کشور سرکشی کرده بود.
مهدوی تاکید کرد: موسوی فرصت کرد تنها به چند مرکز استان سفر کرده و در دانشگاه‌ها سخنرانی کند.
وی خاطر نشان کرد که تمرکز فعالیت‌ها در ستاد موسوی بر فعالیت اینترنتی بود در حالی که بسیاری از مردم در ایران از اینگونه ارتباطات بی بهره هستند.
** انتقاد از موضع مجمع روحانیون مبارز این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از موضع مجمع روحانیون مبارز انتقاد کرد و گفت: در حالی که استنباط از سابقه این حزب این بودکه در این زمان به تلطیف فضا کمک کند، اما متاسفانه آنان نیز بیانیه‌‌ تندی صادر کرد که بعید به نظر می رسد همه اعضای آن به مفاد این بیانیه معتقد باشند.
مهدوی افزود: ادبیات به کار رفته در بیانیه مجمع روحانیون مبارز با بیانیه هایی که با اغتشاشات موجود همصدایی می کنند، شدیدتر بود.

** نقش تاج زاده در هدایت فکری جوانان این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در خصوص تعداد اعضای دستگیر شده و تاثیر آن با کاهش برگزاری تجمع های غیرقانونی گفت: سه نفر از اعضای شورای مرکزی این سازمان دستگیر شدند که دستگیری آنان کمک مهمی به آرام شدن اوضاع کرد.
وی تاکید کرد: شبکه‌هایی که به صورت خوشه‌ای در قالب گروه 88 ساماندهی شده بود، بیشتر با " مصطفی تاج زاده" در ارتباط بودند و خط دهی به آنان از طریق وی صورت می گرفت.
وی با اشاره به دستگیری نبوی گفت: هماهنگی رسانه‌ها توسط نبوی صورت می گرفت که این دستگیری سبب شد خط دهی و ساماندهی به این جریان منتفی شود و فضای کشور به سمت آرامش برود. این عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تاکید کرد که این سازمان پس از انتخابات چند بیانیه صادر کرده است که بسیاری از اعضا از مفاد آن پیش از انتشار آگاهی نداشتند و خود وی نیز از طریق پایگاه های اینترنتی در جریان این بیانیه ها قرار گرفته است.
نظرات 11 + ارسال نظر
معین یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:26 ق.ظ

سلام بلاگ اسکای اسپمر رو می خوای میدونی چیه نرم افزاری که میشه باهاش در 10 دقیقه به هزار وبلاگ نظر بفرستی اگه می خوای قیمتش سه هزار تومنه به شماره کارت من (6037991023354891 )واریز کن بعد بیا تو وبلاگم نظر بده تا لینک دانلودو بهت بدم.در ضمن این پیام توسط همین نرم افزار ارسال شده.

علی راد یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:42 ق.ظ http://novin21.blogsky.com


باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی/ چون سوی مستان می روی مستانه شو مستانه شو
خوشحال می شیم اگه در مسابقه ی ما شرکت کنید . (جایزه کتاب است – براتون پست می کنیم هر کجای وطن که باشید) novin21.blogsky.com

کمال یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:01 ب.ظ http://baroonedeltangi.blogsky.com

سلام
از این که به وبلاگ این بنده ی حقیر قدم نهادید متشکریم
اما جون داداش این پست بس زیاد بود و توانی در من نبود که تا آخرش را بخوانم
ما هم اصراری نداریم که بگیم مهندس صادق الصادقین است
اما آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است
جالب نیست که تلوزیون چندیدن ساله که فقط دست بروربچس اصولگراست و کم کم دارن اصلاح طلب هارو تو ذهن مردم منافق جلوه می دن
یا همین گفتگوی ویژه ی خبری
تا به حال شمردین چند تا اصولگرا آورد
حالا پیش وجدانت قضاوت کن یه اصلاح طلب آورد
نمی گم موسوی رو بیارن
لا اقل یه اصلاح طلب بیارن
شکی نیست در گناه کسانی که از محاسبه می ترسند
این هم یه بازی تازه هست
دوست من متوجه باشید که اسم «امیرحسین مهدوی» چقدر شبیه «میرحسین موسوی» می باشد و قطعا این یک اتفاق نیست
درست فکر کنید
یا حق

سلام
ممنون که اومدی
کاش تا آخرش رو میخوندی

مریم یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:24 ب.ظ http://www.raheghalam.blogfa.com

اومدم ولی قانع نشدم.

امید(پراکنده گو) یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:41 ب.ظ http://omidddd.blogfa.com/

سلام
قبل از اینکه بیام اینجا توی کیهان خوندمش فقط یه سوال برام پیش اومده و اون اینکه ایشون به چه دلیلی این اعترافات رو کرده کاش این هم زود روشن بشه چون دلایل این اعتراف از خود اعتراف مهمتره

سوته دلان یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:07 ب.ظ http://servate-salamati.blogfa.com

سلام/ رفیق همیشه بعد از انتخابات کلی گفتگو ساختگی برای تخریب عده ای رسانه ای میشه و اینو بدونید که در حال حاضر واقعا نمیشه تشخیص داد که موضوع از چه قرار بوده!
پاینده باشی ای هموطن

امین دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:18 ق.ظ

کاش اندکی شناخت از مملکتت داشتی بعد این حرف هارو باور میکردی.ببین چه به سر گلشیفته فراهانی آوردند که زیر فشار خون بالا آورد تو زندان اوین حال تو میگویی مهدوی اعتراف کرد؟!!! در زمان شاه نهاد وحشتناکی بود به نام ساواک که یادتان هست که نصیری رئیس ساواک چگونه اعتراف می کرد، پس این اعترافات چه ارزشی داره که هیچ بازتاب خرجی هم نداشته،افسوس. گویم آن روزی تورا که آسمان در فراغ آزادی ذار میزند.

س دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:49 ق.ظ

اعتراف گیری تلویزیونی یه ترفند قدیمیه که دیگه رو کسی تاثیر نمیزاره داداش..........جریانات۱۸ تیر رو که یادته و سیر وسیع اعتاف گیری های تلویزیونی!!!!

[ بدون نام ] جمعه 12 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:48 ب.ظ

عاقلان دانند معنی این اعترا ف ها را!واقعا این قدر متوجه نمیشی!!!!هیچ انسان عاقلی میاد علیه خودش اعتراف کنه؟کسانی که پیش از ایشون اعتراف کردن را حرف هاشون را بخون تا بفهمی این اعتراف گیری های نخ نما چطوریه!! از اینکه حتی یک نفر هم هست در ایران که این حرف ها را باور می کنه واقعا متاسف میشم.واقعا.واقعا.روزی خواهی دانست.روزی.....

ماری شنبه 13 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:30 ق.ظ

ما دیگه میدونیم دم خروس رو باور کنیم یا قسم ابوالفضل رو...
با این اعتراف گیری ها راه به جایی نمی برید.
هیچ وقت نمیتونید نظر ما رو نسبت به موسوی با احمدی نزاد یا ولی فقیه عوض کنید. ما حرف های همه رو گوش دادیم ذفتار همشونو دیدیم و می دونیم که خادم ملت و کی خائن به ملته . میدونیم که به خاطر ملت تو دهن دولت میزنه و که به خاطر دولت ملت رو تیربارون میکنه.
زنده باد موسوی و هوادارانش.

رها چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:26 ق.ظ

هنوز بدنبال حق وحقیقتم ولی چیزی که ازروز برام روشن تر اینه که اوضاع الان جز باطل ودروغ نیست.
به امید طلوع صبح حقیقت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد