موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

جنتی: حامیان اغتشاشگران اجازه نمی دهند قانون در مورد آنها اجراشو

جنتی: حامیان اغتشاشگران اجازه نمی دهند قانون در مورد آنها اجراشود
خطیب جمعه تهران در خصوص محرکان اغتشاشات اخیر پس از انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی از اغتشاشگران حامیانی دارند که در شرایط فعلی اجازه نمی دهند قانون در مورد آنها اجرا شود اما برای همیشه اینگونه نخواهد ماند، تا وقتی که روزی زمینه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله احمد جنتی در خطبه های دوم نمازجمعه این هفته اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر پس از انتخابات، محرکین و حامیان پشت پرده مقصرند و این کارها را کردند که روزی باید به حسابشان برسند.
وی اظهار داشت: دراین انتخابات که سالم ترین انتخابات بود عده ای نتواستند ببیند که کام مردم شیرین شده و مسایلی مطرح کردند.
خطیب جمعه تهران افزود: من نمی دانم مسایلی که این عده از آن سخن می گویند، آیا بدین معنی است که اتفاق تازه ای در این انتخابات افتاده، اگر این انتخابات باطل است پس تمام انتخابات 30 سال گذشته باطل است زیرا همواره مجری وزارت کشور بوده و شورای نگهبان نیز نظارت می کرده است، اگر انتخابات قبلی درست بوده این انتخابات نیز درست است، چرا باید بی انصافی کرد.

**بدانید مقابل خدا باید پاسخگو باشید
وی خطاب به محرکان اغتشاشات اخیر گفت: بدانید پیش خدا مسئولید در برابر هر خون ریخته شده، هر حیثیت هتک شده و هر مال از بین رفته روز قیامت باید به خدا پاسخ دهید و البته در پیشگاه مردم هم مسئولید.

**محرکین مردم را به کشتن داده و اکنون برای آنها فاتحه می خوانند
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: محرکان پشت پرده مردم را به این راهها کشاندند و اکنون برای آنها فاتحه می خوانند در حالی که باید از آنها عذرخواهی کنند و بگویند که که ما فتنه کردیم و شما کشته شدید.
آیت الله جنتی ادامه داد: اگر این آشوبها نبود آیا این جنگ راه می افتاد، کسی کشته می شد، این قدر خانواده ها زجر می کشیدند؟ آیا این کارها درست بود؟
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قانون ورد زبان برخی است، تصریح کرد: قانون باید برای همه محترم باشد هر کسی نقض قانون کند، هم خلاف شرع و هم خلاف ملیت خود عمل کرده و قانون مملکت خود را زیرپا گذاشته است.
به گفته وی، 30 انتخابات بر اساس همین قانون اجرا شده، آیا غیر از این قانون، ما قانون دیگری داریم که شورای نگهبان فصل الخطاب است؟
وی خطاب به این عده محرک آشوب گفت: چیزی بگویید که دنیا هم قبول کند، در انتخابات آمریکا بر سر انتخاب جرج بوش، آن همه سرو صدا راه افتاد و گفتند که تقلب شده و بالاخره کار به دادستان رسید و دادستان حکم کرد که انتخابات صحیح است و پس از آن همه چیز تمام شد، اینجا هم باید شما این کار را انجام دهید.

**توطئه اخیر، از 4 سال قبل آغاز شده بود خطیب جمعه تهران گفت: اما مساله روشن است، توطئه اخیر از 4 سال گذشته برپا شد هنگامی که شکستی نصیب برخی ها شد نتوانستند ببینند و تحمل کنند که جوانی با این خصوصیات همچون آقای دکتر احمدی نژاد سر کار آمده است.
آیت الله جنتی ادامه داد: البته این شکست خوردگان در انتخابات 4 سال پیش به خود اجازه ندادند که بگویند 7 میلیون رای اضافه، تقلبی است و در آن زمان مطلبی نگفتند اما از همان زمان برای آینده در فکر بودند که این قضیه برای آنها تکرار شود و انتقام بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه، شکست خوردگان در انتخابات 4 سال پیش، اوایل سخنی نمی گفتند، اضافه کرد: اما قضیه از سال گذشته بروز کرد و از خارج نیز به طور مرتب مساله تقلب در انتخابات مطرح می شد و رهبری نیز فرمودند که این آقایان پیشاپیش ادعای تقلب را مطرح می کنند و در داخل هم که با هم ارتباط داشتند، مساله تقلب را مطرح کردند و پیش پیش آیه های یاس خواندند.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه مطالبی را می خواهد برای نمازگزاران قرائت کند، گفت: در آذرماه سال 87 اینگونه گفته شده؛ "اگر مردم احساس کنند رای شان بر سرنوشتان بی اثر است و متولیانی پیدا می شوند که هر طور می خواهند برای مردم رای بخوانند و اگر مردم احساس کنند که نمی توانند نقش خود را ایفا کنند، حضورشان ضعیف می شود و ما نیاز به حضور موثر مردم داریم."
جنتی تصریح کرد: زمانی که من این مطالب را شنیدم بدنم لرزید و متوجه شدم که این عده چه آینده ای را در نظر گرفته و می خواهند چه کار کنند.
جنتی به مطلب دیگری که قبل از انتخابات مطرح شده بود، اشاره کرد و افزود: در مطلب دیگری اینگونه گفته می شد: "بسیار مهم است که این انتخابات به گونه ای برگزار شود که هیچکس نتواند شبهه افکنی کند و همه آنچه از صندوق بیرون می آید را پبیذیرند و همان باشد که مردم رای داده اند."
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: علاوه برآن، این عده شروع به بیان این مطالب کردند که مردم تردید دارند و بی اعتماد هستند.
وی به مطالب دیگری که از سوی این عده مطرح شده بود، اشاره کرد و گفت: "گفتند؛ شما شاهد باشید من در رای خود نام فلانی را نوشتم امیدوارم تقلبی صورت نگیرد اگر تقلب نشود فلانی رییس می شود، اگر نه؛ مردم به خیابان ها می آیند و اعتراض می کنند."
خطیب جمعه تهران ادامه داد: معلوم می شود از قبل طرحی بوده و مساله اتفاقی نبوده که هنگام اعلام نتیجه انتخابات، یکباره سروصدا ایجاد شود بلکه پیش بینی ها از قبل انجام شده بود.
وی با تاکید بر اینکه دلم می خواهد با صداقت با مردم حرف بزنیم، گفت: مردمی که با این علاقه آمده و رای دادند و حضور اکثر آنها لبیک به ندای رهبری بود، پیام داشتند اما نمی دانم چرا برخی ها به این پیام ها درست توجه نمی کنند.

** مردم به گفتمان امام، رهبری و رییس جمهور رای دادند
جنتی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مردم به گفتمان امام، رهبری و ریاست جمهوری رای دادند که شامل عدالت، دین مداری، مبارزه با فقر و فساد، ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های قدرت های بزرگ، ساده زیستی، ولایت مداری، مبارزه با اشرافی گری، اصل دانستن مردم به ویژه محرومان است و کسی که بیشترین نقش را در این گفتمان داشت مقام معظم رهبری بود.
به گفته وی، مردم انتظار دارند که به این شاخص ها عمل شود و ما هم از رییس جمهوری می خواهیم که به این شاخص ها جدی تر عمل کند البته تاکنون عملکردی که داشته، بدین گونه بوده که هر چه در توان داشته انجام داده است.
امام جمعه موقت تهران گفت: ممکن است ضعف هایی هم بوده، و نمی توان گفت هر کسی هر کاری می کند به طور کامل درست است چرا که کسی بی مشکل نمی توان یافت.
وی خطاب به رییس جمهور گفت: باید کاری کند که مردم نرنجند چرا در عزل و نصب های اخیر، داد همه را درآورده و باعث رنجش مردم شد و بنده به رییس جمهور توصیه می کنم با وجود اینکه همه نقطه قوت ها باقی است و حمایت ها باید صورت بگیرد اما در عین حال چرا به کسی که اقبال مردمی ندارد و مورد اعتراض بوده و مراجع در خصوص آن نارضایتی داشتند، پست کلیدی می دهید؟
خطیب جمعه تهران در ادامه خطاب به رییس جمهور گفت: این کار چه لزومی دارد، به هر میزان که شما به صلاحیت های معنوی وی معتقد باشید اما این صلاحیت های معنوی، الزامی ندارد که پست های کلیدی را به دست این فرد بسپارید.
جنتی به برکناری محسنی اژه ای وزیر اطلاعات نیز اشاره کرد و گفت: برکناری وزیر باسابقه، متدین، روحانی و با عملکرد خوب که 4 سال کار کرده، در اواخر عمر دولت، کار درستی نبوده و قابل دفاع نیست و دوستان شما نمی توانند از این موضوع دفاع کنند اما باز تاکید می کنم که همه نقطه قوت ها همچنان باقی است.
آیت الله جنتی تاکید کرد: ای مردم عزیز، ای مسوولین، موافقین، مخالفین، اکنون قدرت حکومت جمهوری اسلامی دست این فرد است: حالا باید چه کار کرد؟ کارشکنی کرد و هر جایی که می خواهد کاری انجام دهد با وی همراهی نکرد؟ رییس جمهور می خواهد به مردم خدمت کند، اگر بخواهد به خود خدمت کند هر بلایی می خواهید سرش بیاورید اما اکنون او رییس جمهور است و مجلس باید با وی همراهی کند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مساله کابینه جدی است و رییس جمهور باید خود دقت کرده کابینه ای معرفی کند که عاقل، مدبر، پایبند به اصول، دارای توان کاری و قدرت مدیریت باشد و اگر فردی با چنین ویژگی هایی معرفی شد مجلس باید همکاری کند.
وی با بیان اینکه البته ما نمی گوییم که مجلس ملزم است هر فردی را که معرفی شد بپذیرد، توضیح داد: مجلس اختیار قانونی دارد اما این اختیار قانونی یک مساله است و همراهی مساله ای دیگر، اگر قرار باشد همچون دفعه قبل، یکی بیاید یکی برود و ... کار درستی نیست و مردم هم نمی توانند بپذیرند.
جنتی تاکید کرد: باید از قبل مجلس و دولت با هم هماهنگی کرده و بتوانند به توافق برسند و اگر در خصوص یک یا دو مورد، توافق نشد لطمه ای نخواهد زد اما اصل باید بر توافق باشد.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه برخی می گویند زندانی ها را آزاد کنید، تصریح کرد: هر کسی بی گناه در زندان گرفتار شده نباید یک لحظه در زندان بماند و فورا باید آزاد شود و اگر اذیتی شده از وی عذخواهی شود.

**حق نداریم بگوییم آشوبگران آزاد شوند
جنتی ادامه داد: اما این زندانی اگر مجرم بوده، تخریب کرده و ارتباط با خارج داشته، سلب امنیت کرده، اخلال در نظم عمومی کرده، شهر را به هم ریخته، آتش سوزی و آدم کشی کرده و اسنادش هم موجود باشد و برخی هم خودشان اعتراف کنند اکنون حق داریم بگوییم این افراد را باید آزاد کنیم؟
امام جمعه موقت تهران در خصوص رفتارهای آشوبگران در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این اغتشاشگران کارهایی کردند که طی 30 سال صورت نگرفته است غیر از اول انقلاب که منافقین انجام می دادند.
وی گفت: ماه شعبان آمده، اجازه دهید مردم به دین و دنیای خود برسند و امنیت خود را داشته باشند و علاوه بر آن اجازه دهید مسوولین کار کنند، بدانید مشروعیت مسوولین از ولایت فقیه است و ولایت فقیه به آنها مشروعیت می دهد و روز تنفیذ هم ولایت فقیه به آنها مشروعیت می دهد.
وی خطاب به نمازگزاران اظهار داشت: شما و خودم را به تقوا، پرهیزگاری و رعایت حریم الهی و پاسداری از حرمت های خداوند توصیه می کنم.
خطیب نماز جمعه تهران ضمن اشاره به مناسبت های گوناگون ایام جاری و با تبریک نیمه شعبان گفت: باید وسیله آمرزش خودمان را فراهم کنیم و توصیه می کنم مراسم شادی که برپا می شود دل حضرت را به درد نیاورد، چرا که امام برای خدا می خواهد به مردم خدمت کند، می خواهد حرمت های الهی حفظ شود و کسی که به نام دوستی و عشق به حضرت بخواهد حکم خدا را زیرپا بگذارد مطمئن باشد که ولی عصر را از خود ناراضی کرده است.
جنتی به سالگرد رحلت آیت الله مشکینی نیز اشاره و برای روح ایشان طلب محشور شدن با حضرت ولی عصر، اولیا خدا و پیامبر(ص) کرد.
وی ادامه داد: مناسبت دیگر ایام جاری، تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که در 12 مرداد انجام شده که سالگرد تاسیس این شورای خدمتگزار ومخلص را تبریک می گویم.
وی ولادت حضرت علی اکبر را از دیگر مناسبت های این ایام ذکر کرد و گفت: ولادت این حضرت روز جوان نامیده شده که جوانان باید الگوی خود را حضرت علی اکبر قرار دهند.
امام جمعه موقت تهران همچنین روز اهدای خون را جان دادن به فرد نیازمند توصیف کرد.
جنتی در ادامه با تشکر از بیانیه 205 نفر در مجلس که اساس و اصول آن مساله ولایت پذیری و بیعت مجدد با رهبری بود، اضافه کرد: همچنین از حمایت مجلس شورای اسلامی از بیانیه ای که خبرگان امضا و منتشر کرده بودند،تشکر می کنم. بنده هم از امضا کنندگان این بیانیه که بیش از 60 نفر آن را امضا کردند، بودم، که اگر تابستان نبود، شاید امضاها بیشترهم می شد
نظرات 3 + ارسال نظر
کاتب شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:09 ق.ظ http://www.osulgara.blogsky.com/

سلام دوست من این وبلاگ اصولگرایان حامی ولایت میباشد اگه ولایتی هستی و اصولگرا من رو به لینک دوستانت اضافه کن و به وبلاگ من هم یه سر بزن من هم لینک شما رو اضافه میکنم

یک سبزی شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:15 ق.ظ

در مورد نام وبلاگتان باید عرض کنم یا ندارد. موج سبز همان موج شورش است. تا چشم شما و اربابانتان کور شود.
در زیر نام وبلاگتان نوشته اید که آزادی اندیشه با هرج و مرج نمیشه. پس با چی میشه. چون در طول سی سال گذشته ما هر کاری کردیم گفتید نمیشه. بنابراین شماخودتان یک کرمی دارید.
در مورد آقای جنتی هم عرض کنم که به ایشان بفرمایید دایناسور من پدرم را برای این که با انقلابش تو را که از نسل قورباغه هستی را به قدرت رساند هرگز نمی بخشم.

مرزایی شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:08 ق.ظ http://www.ashiqanaha.tk

سلام دوست داشتنی عزیز مه خداکنه که دارای صحت کامل
باشید، عزیزم میدونی تو محشر کردی با این سلیقه جزاب و زیبای
خود من ازش خیــــلی خیـــــــــــــلی خیــــــــــــــــــــــلی .... خوشم اومده من یادم
نیست فکر کنم یه دفعه قبل اومده بودم اینجا ولی یادم نیست که نظرداده بودم
یانه اگرتکراریه پوزش میخوام من اینبار نصف مطابت رو خوندم خیلی با مزه بو راسش زیبا ترین
هستید شما چه میشه من رو توی این وب خود لینک کنید به این نام

(عاشقانه ها -::- موج خروشان عشق)

و به من هم خبر بده که من وب شمارو به چه اسمی لینک کنم
و از زیبای طراوت شما وب خودرا زیبا تر کنم

وب من :
www.ashiqanaha.tk

وب شخصی من:
www.abosufiun.tk

Email: abosufiun9@yahoo.com :----: abosufian@merzahi.tk

موفق تر بشه توی همه زندگی من منتظرم زود بیا دیگه گلم............

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد