موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

حاشیه هایی از دادگاه متهمین پرونده اغتشاشات پس از انتخابات ریاست

حاشیه هایی از دادگاه متهمین پرونده اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری  
نخستین جلسه دادگاه متهمان اغتشاش، آشوب و متهمین پروژه شکست خورده کودتای مخملی پس از انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در مجتمع امام خمینی(ره) دادگستری استان تهران برگزار شد.

* جلسه رسیدگی به متهمان آشوب ها و اغتششات پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری،ساعت 9و پنج دقیقه صبح امروز(شنبه دهم مردادماه) در سالن اجتماعات دادگستری کل استان تهران آغاز شد.
*‌ متن کیفرخواست علیه متهمین پروژه شکست خورده کودتای مخملی اعلام توسط "عبدالرضا محبتی" معاون داستان عمومی و انقلاب تهران به نمایندگی از مدعی العموم دربخش های متفاوتی قرائت شد.
* معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران دراین خصوص گفت: براساس مستندات به دست آمده و اعترافات مستدل متهمین، حوادث و آشوب های اخیر از پیش طراحی شده وطبق جدول زمانبندی شده پیش رفته است.
* دراین جلسه حدود 100 نفر از متهمین اغتشاشات و آشوب های اخیر حضور داشتند که حضور برخی از چهره های سرشناس جبهه اصلاحات و از مدیران دولت خاتمی با لباس زندانی دراین میان خودنمایی می کرد.
*‌ "بهزاد نبوی" عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، "محسن میردامادی" دبیر کل حزب مشارکت، " محسن امین‌زاده" عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، "محمد عطریانفر" عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، "محمدعلی ابطحی" عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، "محسن صفایی فراهانی" عضو شورای مرکزی حزب مشارکت و "عبداله رمضان‌زاده" عضو شورای مرکزی حزب مشارکت از جمله چهره های سرشناس حاضر در ردیف متهمین بودند. *‌ "محمدعلی ابطحی" معاون پارلمانی رییس جمهور و رییس دفتر رییس جمهوری در دوره ریاست جمهوری خاتمی،‌ با لباس زندانی در جایگاه قرار گرفت و به عنوان یکی از متهمان اغتششا ت اخیر،‌ بخشی از وقایع را اعتراف کرد. *‌ وی در بخش از اعترافات خود که با حضور خبرنگاران رسانه ها در دادگاه برگزار شد،‌ به هم قسمی خاتمی،‌هاشمی و موسوی در جریان انتخابات اشاره کرد و گفت: البته هاشمی قصد انتقام از رهبری و احمدی نژاد را داشت و برای همین با موسوی هم قسم شده بود،‌ولی موسوی دچار توهم حمایت شده بود.
* ابطحی همچنین با اشاره به شناخت و اشراف "سیدمحمد خاتمی" از وقایع کشور و همچنین اشاره ای به روند انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری،‌گفت: حمایت خاتمی از موسوی نیز حرکتی خائنانه بود.
* "محمد عطریانفر" یکی دیگر از متهمان پرونده اغتشاشات اخیر نیز در جلسه دادگاه گفت: اینجا آمده ام خود را بشکنم و بگویم عضو نظام هستم و باید بگویم،‌ دو اصل مهم ولایت فقیه و نظام اسلامی بی رحمانه مورد هجمه برخی گروه ها و جریانات حزبی قرار گرفت.
* عطریانفر به سوایق رسانه ای خود اشاره کرد و گفت: درباره جزئیات توان سخن گفتن ندارم چون از سال 86 در حوزه جریان اصلاحی دچار تنوعی تردید و نوعی نگاه نگران بودم.
* علاوه بر برخی از متهمین که با لباس افراد زندانی در جلسه دادگاه حضور داشتند ،بسیاری از متهمان نیز با لباس شخصی و دست بند در جلسه دادگاه حاضر شده بودند.
*‌جلسه دادگاه متهمین آشوب های اخیر با حضور خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران رسانه های نوشتاری، ‌دیداری و شنیداری برگزار شد.
اجتمام **1625
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد