موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

خاتمی حق نداشت جریان اصلاح طلبی را به پای موسوی قربانی کند

گزارش ایرنا از نشست مطبوعاتی چهار متهم به ایجاد آشوب های اخیر-2/
ابطحی :خاتمی حق نداشت جریان اصلاح طلبی را به پای موسوی قربانی کند
"محمد علی ابطحی " روز شنبه در نشست مطبوعاتی مشترکی که با حضور"محمد عطریانفر " پس از نخسین جلسه دادگاه متهمان به ایجاد آشوب های اخیر در تهران داشت، گفت: اقای خاتمی حق نداشت جریان اصلاح طلبی را در پای موسوی قربانی کند چرا که خود موسوی این جریان را قبول نداشت .

به گزارش خبرنگار قضایی و حقوقی ایرنا، در این نشست مطبوعاتی ، ابطحی گفت : "در جریان اصلاح طلبی ، خطاهای بزرگی داشتیم ."
وی افزود: "با رای 40 میلیونی در انتخابات 22 خرداد می توانستیم از مقتدرترین و صاحب نام ترین کشورهای صاحب دمکراسی باشیم اما با رفتاری که از سوی آقایان موسوی، خاتمی و هاشمی رفسنجانی بوجود آمدنهایتا مردم آسیب دیدند ."
عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: "اینکه این شجاعت را یافتم ، دیدگاه های خود را مطرح کنم، خوشحالم ."
ابطحی گفت: "آقای موسوی از ابتدا توهماتی داشت که بعد از انتخابات ، شکل جدی به خود گرفت. هنوز نتیجه انتخابات اعلام نشده بود که اعلام پیروزی در انتخابات کرد و مدتی بعد، روی تقلب 11 میلیونی تاکید نمود."
وی افزود: "تقلب ممکن است بین یک یا دو میلیون باشد، اما اینکه کسی 11 میلیون اختلاف رای را تقلب تلقی کند، نشانه این است که جامعه را نمی شناسد."
ابطحی با بیان اینکه "این توهمات به ناامنی بدی در جامعه کشیده شد"، گفت: "از آقای هاشمی رفسنجانی گلایه دارم که به دلیل انتقام گیری از آقای احمدی نژاد و رهبری،با موسوی هم صدایی کردند ."
وی افزود: "اینکه آقای موسوی فقط خود را طرفدار جدی خط امام می دانست، از دیگر توهمات وی بود و اگر رهبری یک قدم عقب نشینی می کردند ما مثلث ناامنی ایران ، عراق و افغانستان را داشتیم."
وی گفت: "از رهبری تشکر می کنم که فضا را مدیریت کردند و اگر به جای آقای موسوی بودم ، 13 میلیون رایی را که به من داده شده بود در فضای تقویت دمکراسی و جامعه مدنی مصرف می کردم و ارسال پیام کوتاه تبریکی می توانست، امید را در دل ها زنده کند اما متاسفانه کسانی که رای دادند تبدیل به آشوبگرانی شدند ."
ابطحی اظهار داشت: امیدوارم در آینده ، جریان نخبگان تجربه بد انتخابات دهم را اصلاح کند و فقط حاکمیت یکپارچه و جدی زیر نظر رهبری می تواند جامعه را از خطرات نجات دهد.
خبرنگاری از ابطحی درباره تغییر مواضع روز شنبه وی با مواضع گذشته اش پرسید و گفت آیا در مدت کوتاه به این نتیجه رسیده اید؟ آیا مدت طولانی فعالیت سیاسی شما را به این نتیجه نرسانده بود؟
وی پاسخ داد: در بحث انتخابات، شعار تقلب بلافاصله مطرح شد و این تغییر جهت نیست و اشتباهی است که از سوی نخبگان صورت گرفته و ضربه بزرگی به کشور زده شد.
وی افزود: خود را جزو اصلاحات می دانم اما نسبت به مواضع مشکل آفرین آن انتقاد دارم. فرصت کوتاه موجب نشده به این نتیجه برسم اما این مدت کوتاه فرصت جمع بندی را به وجود آورد.
ابطحی با بیان اینکه اندیشه همیشه در حال پیشرفت است، گفت: آنچه در این انتخابات شکل گرفت و موجب آشوب شده را نقد کرده ایم.
خبرنگار دیگری از ابطحی پرسید: آیا شما تحت تاثیر زندان اقدام به بیان این اظهارات کرده اید؟
وی پاسخ داد: من، شخصا در ماجرای انتخابات، وضعیتم شفاف تر است چون از موسوی طرفداری نمی کردم .
وی افزود: پاشنه آشیلی که شکل گرفت، طرح مساله تقلب در انتخابات بود که من این ها را توانستم در فرصت کوتاه زندان جمع بندی کنم . از این رو، زندان موثر بود.
ابطحی تصریح کرد: اصل زندان بد است اما در زندانی که بودیم هیچ مشکلی احساس نکردم و مشکلی نداشتیم. بازجوهای بسیار با فهم و مودبی داشتیم و چیزی وجود ندارد که بخواهم به عنوان نگرانی از زندان یاد کنم.
وی با بیان اینکه "ما جزو کسانی هستیم که می توانیم موج سازی کنیم" ، گفت: تخلف من ، شرکت غیرقانونی در تجمع انتخاباتی است که به همراه آقای کروبی در آن حضور یافتم که به عنوان اشتباه آن را می پذیرم."
ابطحی گفت: بسیاری از دوستان ما که پشت این میز اکنون مثل ما نیستند، مبانی دیدگاهشان با ما یکی است ما هنوز جرات حضور پشت این میز را نیافته اند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری دیگر مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد که در ماه های آینده تغییر موضع ندهید؟گفت: سخنانم راجع به انتخابات ، بحثی قابل بازگشت نیست .
وی افزود: من در مورد اصلاحات همیشه نقدهایی داشته ام و ممکن است این نقدها جدی تر و پررنگ تر شود .در مورد آقای موسوی نیز قبل از انتخابات، نقدهایی داشته ام.
ابطحی اظهار داشت: در تک سلول خود در زندان به خودم گفتم که اولین وبلاگی را که می خواهم پس از آزادی از زندان بنویسم این است که من که در زندان بودم، عضو نظام هستم و اگر کسی فکر کند با زندان بودن، عضو این نظام نخواهم بود، اشتباه است .من عضو نظام هستم و اکنون دارم اندیشه ای که به آن رسیده ام را اعلام می کنم.
خبرنگاری از ابطحی خواست درباره اقدامات خاتمی که در جلسه دادگاه گفت خائنانه است و نیز مثلث هاشمی، خاتمی و موسوی که به آن اشاره کرد توضیح دهد.
ابطحی نیز در پاسخ گفت: درباره تقلب و مثلث حامی تقلب ، هر کدام دلایل متفاوتی داشتند. موسوی جامعه ایرانی و شرایط فعلی را نمی شناخت در حالیکه او چیزی برای از دست دادن نداشت ، ایران خیلی چیز ها را در حوادث اخیر از دست داد.
وی افزود: اما خاتمی ، اقتدار نظامی کشور و اقتدار رهبری را می شناخت و اینکه همچنان از آقای موسوی در بحث تقلب در انتخابات حمایت می کرد، نوعی خیانت به جامعه است.
ابطحی اضافه کرد: هاشمی رفسنجانی نیز همه موضع گیری انتقام جویانه نسبت به احمدی نژاد داشت و هم نوعی مقاومت و انتقام در برابر رهبری .
وی گفت: نامه هاشمی رفسنجانی به رهبری نشانگر همین موضوع است .
عضو مجمع روحانیون مبارز در دامه گفت : در انتخابات ریاست جمهوری این دفعه ، یک بحث اساسی وجود داشت و آن این بود که اگر یک اصلاح طلب پیروز شود، دنیا فهمیده بود که پشت آن محدود کردن رهبری وجود دارد .
وی اضافه کرد: اگر یک اصلاح طلب پیروز می شد، می توانست مفهوم رهبری ضعیف شده را داشته باشد و اینکه رهبری را به انزوا بکشانند که خوشبختانه موفق نشدند.
خبرنگار دیگری از ابطحی سئوال کرد: برخی گروه های اصلاح طلب با حرکت های زیگزاگی و سینوسی در ظرفیت قانونی نظام با جریان براندازی نرم و بیگانگان تعامل داشتند. لطفا در این مورد توضیح دهید ؟
ابطحی پاسخ داد: در رابطه با گروه هایی که با جریان براندازی نرم رابطه داشتند، باید بگویم اکنون ابزار براندازی نرم متفاوت است و سیستم ارتباطات الکترونیکی تعیین کننده است.
وی با بیان اینکه بی .بی .سی فارسی برای انتخابات دهم راه اندازی شده بود، گفت: این شبکه باید هشت سال پیش، ده ها نماینده می گرفت . با این شبکه از طریق موبایل های عادی و دیگر مواردمی توانید تصویر بفرستید.
ابطحی افزود: واقعیتی که در سه چهار سال اخیر بوده، دلبستگی گروه های اصلاح طلب به جریان های برانداز بود که در همین زمینه آقای عماد الدین باقی به دوبی رفته بود تا آموزش هایی را بدهد.
وی اضافه کرد: احزابی مثل جبهه مشارکت نیز افرادی را از آمریکا از جناح کبوترهای آمریکایی دعوت می کردند تا با جناح کبوترهای ایرانی صحبت کنند.
وی تصریح کرد: دلبستگی به خارج از چارچوب ملی ایران می تواند آسیب های جدی در آینده به جامعه بزند.
پس از نشست مطبوعاتی مشترک ابطحی و عطریانفر، نشست مطبوعاتی دو متهم دیگر از پرونده متهمان به ایجاد آشوب های اخیر در تهران ، "مازیار بهاری" خبرنگار نیوزویک و کیان تاج بخش با حضور خبرنگاران برگزار شد.
تاجبخش ، پیش از این ، در سال 86 به اتهام تلاش برای براندازی نرم دستگیر شده بود که اعترافاتی از وی به همراه هاله اسفندیاری ، رامین جهانبگلو از تلویزیون پخش شد .
1592اجتمام**1572/
نظرات 1 + ارسال نظر
خاشاک یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:27 ق.ظ

خامنه ای هم حق نداشت کشور رابه پای محمود احمدی نژاد یهودی قربانی کند.

ببخشید احمدی نژاد یهودی هم شد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد