موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

عطریانفر: جریان آشوب با هوشمندی رهبری کنترل شد

گزارش ایرنا از نشست مطبوعاتی چهار متهم به ایجاد آشوب های اخیر-1/  

عطریانفر: جریان آشوب با هوشمندی رهبری کنترل شد
"محمد عطریانفر" پس از برگزاری نخستین جلسه دادگاه روز شنبه در نشست مطبوعاتی مشترکی با "محمد علی ابطحی " گفت: "انحراف بزرگی در تاریخ سیاسی ایران رخ داد که با هوشمندی رهبری و نهادهای اطلاعاتی ، امنیتی و انتظامی ، جریان آشوب کنترل شد."

به گزارش خبرنگار قضایی و حقوقی ایرنا ، عطریانفر یکی از متهمان پرونده ایجاد آشوب های اخیر در تهران در نشست خبری با حضور خبرنگاران خبرگزاری هایداخلی و صدا و سیما گفت : "با هوشمندی رهبری و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی در کوتاهترین مدت ، جریانی را که به سمت آشوب رفته بود و می توانست تهدید زیادی ایجاد کند، کنترل شد ."
وی افزود: "جریان افراطی در کشور تحت نام اصلاحات موجب شد تا بدخواهان از آن سوء استفاده کنند."
عطریانفر گفت: من و ابطحی به دلیل نسبتی که با جریان اصلاحات داشتیم ، هر چند نقشمان محدود بود اما چون نسبت کلی با جریانات سیاسی داشتیم ، به عنوان قصور و تقصیر ظاهر شدیم تا احساس قلبی خود را بازگو کنیم.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در ادامه افزود : این احساس قلبی ماست و به دلیل درک درست و تعلق روحی که به نظام داریم و در جهت حفظ نظام بوده ایم به این نقطه رسیده ایم تا گذشته خود را نقد کنیم.
عطریانفر ضمن تاکید بر موقعیت بسیار تاثیر گذار رهبری و صلابت اسلامی ایشان گفت :تحت نظارت رهبری ، حوادث رخ داده، کنترل شد و با درایت ایشان ، امنیت و آرامش نظام به نقطه اول رجعت کرد.
وی با بیان اینکه امیدوار است خطاهای گذشته را جبران کند، گفت: هیچ امر و موضوعی در کشور، مهم تر و با عظمت تر از نظام اسلامی نیست و کانون و نقطه مرکزی آن که سرچشمه اقتدار و عظمت و عزت است، همانا رهبری می باشد که همه عناصر ذیل آن هستند.
وی افزود : "هر کس در هر مقامی که باشد، حتی شخصیت های درجه اول ، بعد از مقام معظم رهبری، اگر رفتار، اظهار نظر و سکوتی در جهت تخریب رهبری و نظام سیاسی داشته باشند، محکوم هستند."
عطریانفر اضافه کرد: پیام من به همه گروه های دوم خرداد که امروز در مقام مقصر یا قصور قرار دارند، به صراحت این است که در نقطه ای که هستیم باید خود را بشکنیم و به خطای خود اعتراف کنیم.
وی تصریح کرد: باید به تبعیت از حربن یزید ریاحی که به وجود آورنده صحنه کربلاست ، سرخود را به عنوان تعظیم و تکریم دربرابر رهبری فرود آوریم و اعلام کنیم ای رهبری و ای پیشوای ما، ما در برابر امر تو تسلیم هستیم و همچون حر خود را تسلیم می کنیم ، این شمشیر و این هم کتاب .
وی اضافه کرد:" ای پیشوای ما، به این کتاب ، ما را ببخش و به آغوش ملت بازگردان یا ما تادیب کن ."
عطریانفر تاکید کرد: این پیام از قلب ما برمی خیزد.
خبرنگاری از عطریانفر پرسید: مردم که امروز این حرف های شما را می شنوند، نشاندهنده چرخش مواضع شما است . آیا این چرخش مواضع طی این مدت کوتاه ایجاد شده است؟ آیا مدت طولانی حضور شما در عرصه سیاسی، شما را به این نتیجه نرسانده بود؟
عطریانفر پاسخ داد: سئوال جامعه از ما کاملا به حق است که چه اتفاقی افتاده است که ما نسبت به گذشته خود مرزبندی کرده ایم.
وی افزود: اولا این خداوند است که ملت ها را تغییر می دهد .عبارتی وجود دارد که برای دنیا چنان باش که همیشه زنده ای و برای آخرت چنان باش که گویی لحظه دیگر زنده نیستی.
عطریانفر گفت: زندان، تنبه و توجه به قلب و تذکر به نفس، آغازی برای یک تحول روحی است .
وی تصریح کرد: در حق دو مقوله نظام و رهبری در کشور ظلم شد و متاسفانه برخی به استقرار و استقلال و امنیت نظام تعرض کردند . به اعتقاد من مهم ترین شخصیتی که بر خود واجب می داند از نظام دفاع کند، رهبری است.
وی با بیان اینکه بار اصلی انقلاب بر دوش رهبری است، گفت: چرا جریان هایی که باید در مقام تقویت نظام حرکت کنند عامل مزاحم هستند و حتی اسباب تضعیف نظام را فراهم می آروند.
عطریانفر در ادامه تاکید کرد: در حق دو حقیقت مسلم یعنی نظام و رهبری ظلم و جفا شده است.
وی در ادامه افزود: این که افرادی مثل ما و با این سن، خود را می شکنیم تا حقیقت دیگری احیا شود، عیب نیست بلکه حسن است .
وی اضافه کرد: اگر در چنین نقطه ای به شکست خود اعتراف کنیم ، دلالت بر مظلومیت رهبری و جفایی است که از ناحیه گروه ها و افراد مختلف سیاسی ، صورت گرفته است.
عطریانفر گفت:هر چه دیگران می خواهند فکر کنند. من به این شکست خود افتخار می کنم .تغییر جزو ضرورت های هویت انسان است .آنچه مهم است این است که ما در این تغییر صداقت داشته باشیم .
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران افزود: وقتی نفاق و رفتار دو گانه جریان های سیاسی را نقد می کنم، خودم نمی توانم آنگونه باشم . این دلالت بر حقانیت ماست.
خبرنگاری از عطریانفر سئوال کرد: آیا این اظهارات شما تحت تاثیر زندان است ؟
وی پاسخ داد: برای ما یک کیفرخواست عمومی مطرح شد و هرکدام نیز یک پرونده شخصی داریم که تمام پرونده من حضور در سه نقطه برای سخنرانی است که البته در چارچوب قانون اساسی سعی کردم سخنرانی کنم.
عطریانفر اضافه کرد: من در جریان انتخابات، تلفن همراه خود را از کار انداختم تا کمتر با من تماس گرفته شود و تلفن همراه خانمم را گرفتم.
وی با بیان اینکه "من در ستاد فرضی برای شرکت خاتمی در انتخابات فعال بودم"، گفت: "سرفصل اتهام های عمومی ما مهم تر از اتهام های شخصی ماست .ما به عنوان نماینده گروه های سیاسی که اینجا نیستند ، داریم دست های خود را بالا می بریم و این چیزی است که چه بسا اگر بیرون از زندان هم بودیم آن را اعلام می کردیم."
عطریانفر باتاکید بر اینکه در انتخابات اخیر تقلبی صورت نگرفته ،گفت : "من رد نمی کنم که شرایط زندان در صراحت لهجه و قاطعیت ما کمک کرد و صریحا اقرار می کنم که مواضع چهره های شاخص مثل بهزاد نبوی و تاج زاده نیز این است که در انتخابات تقلب نشده است و تقلب را قبول ندارند."
وی ادامه داد: "زندان انفرادی بسیار سخت است اما ضرورت است . حق طبیعی نهاد اطلاعاتی است که متهم را در شرایط بازپرسی قرار دهد."
عطریانفر گفت: "مسئولان زندان و مسئولان قضایی در زندان با ما حسن معاشرت داشتند و هیچ رفتار تندی را ندیدیم بگونه ای که احساس می کردیم ما در مقابل هم نیستیم بلکه در کنار هم هستیم که باید یک مسیر را طی کنیم ."
وی افزود: "این ضرورت شرایط موجود است و ما هم اگر جای نهاد اطلاعاتی بودیم همین اقدام را انجام می دادیم ."
عطریانفر در پاسخ به این پرسش یکی از خبرنگاران که چه تضمینی وجود دارد، پس از زندان مواضع خود را در ماه های آینده تغییر ندهید؟ گفت: "چهار تضمین وجود دارد. تضمین اول: چهره هایی که در طول این یکی دو ماه بطور مستقیم با ما در ارتباط بودند."
وی افزود: "تضمین دوم، اعلام به صراحت تمام این مواضع است . دوستانی هستند که شبیه ما فکر می کنند اما هنوز جراءت اعلام آن را ندارند . تضمین سوم ، سابقه سنی و سیاسی ماست که متاسفانه با توجه به شهرتی که داریم، این مهر تضمینی و یک پشتیبانی است."
عطریانفر اضافه کرد: "تضمین آخر نیز خداست . ما با خدا پیمان بسته ایم تا با یک جمع بندی که به آن رسیده ایم ، پایدار بمانیم."
خبرنگاری از عطریانفر پرسید به نظر شما چه کسانی و چگونه می خواستند رهبری را محدود کنند؟
وی پاسخ داد: من بار دیگر بر مظلومیت مضاعف رهبری تاکید می کنم. چهار شخصیتی که کاندیدا بودند با رهبری مشورت و گفت و گو کردند . اتفاقا رهبری به دلیل جایگاه حقیقی و حقوقی خود می بایست عدالت رفتاری و گفتاری خود را نشان می دادند که اتفاقا نشان دادند.
عطریانفر گفت: "رهبری با چهار یا پنج نفری که کاندیدای انتخابات بودند، موضع همراهانه داشت . آیا اگر رهبری با زاویه نگاهی به هریک از این کاندیداها می گفتند که شما صلاح نیست صحنه باشید، صحنه را ترک نمی کردند ؟"
وی افزود: "آیا موضع گیری فراخ رهبری موجب تکلیف مضاعف در همراهی با نظام نمی شود؟"
خبرنگار دیگری از عطریانفر سئوال کرد: شما از هاشمی رفسنجانی در جلسه دادگاه دفاع کردید . نظر شما درباره نامه ای که وی دو سه روز قبل از انتخابات برای رهبری نوشت و خیلی ها از آن به عنوان یک تهدید یاد کردند، چیست و چرا هاشمی رفسنجانی با موسوی همراه شد؟
عطریانفر پاسخ داد: درباره هاشمی رفسنجانی چهار نکته را مطرح می کنم. نخست اینکه داوری همه جانبه و کارشناسانه و مبتنی بر موازین راجع به وی را چه کسی می تواند انجام دهد؟ به نظر من ، هیچ کس شایسته تر از رهبری نیست .
وی افزود: سوابق رهبری و هاشمی رفسنجانی بیش از نیم قرن است و زندگی پرتلاطمی را در خوشی ها و ناخوشی ها و زندگی سیاسی با یکدیگر داشته اند.
عطریانفر گفت: دوم اینکه من دوران سال 78 را مورد بحث قرار دادم که چرا یکی از شخصیت های نظام مورد نقد غیرمنصفانه قرار گرفت.
وی اضافه کرد: "سوم اینکه درباره نامه هاشمی به رهبری، من نسبت به این نامه قبل از دستگیری نقد داشتم و اگر در نوشتن این نامه مورد مشورت قرار می گرفتم می گفتم که این نامه با این ادبیات، شایسته انتشار عمومی نبوده . یا باید سربسته می رفت و علنی منتشر نمی شد یا اینکه اگر قرار بود وی نامه علنی بنویسد ، آن ادبیات شایسته نبود و باید تغییر می یافت ."
عطریانفر ادامه داد: "نکته ای که امروز از آقای ابطحی مبنی هم قسمی آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی و موسوی شنیدم که موضع آن ها این بود که در انتخابات تقلب صورت گرفته است، این کار محکوم است چون تقلب غیر ممکن است."
وی با بیان اینکه ممکن است تخلفی جزئی وجود داشته باشد، گفت: آقایان خاتمی و هاشمی رفسنجانی، آدم های عادی جامعه نیستند که به راحتی موضع گیری کنند .باید در موضع گیری های خود احتیاط کنند .
نظرات 3 + ارسال نظر
وحید یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:29 ب.ظ http://vahidabiri.blogsky.com

با سلام. بالواقع که همینطوره . اگر رهبری زیر بار بدعتهای غیر قانونی می رفت الان موسوی و کروبی و خاتمی و مزدورانشون ایران رو به افغانستان تبدیل کرده بودند.

[ بدون نام ] یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:42 ب.ظ

کاش شما عزیزان که لفظ انقلاب مخملین ورد دهان نامبارکتان شدهُ می دانستید که رژیم های سوسیالیستی مانند کشور روسیه چنین بازی هایی دارند و انقلاب شکوهمند ما که برخواسته از تئوری های اسلامی و انسانی بود با چنین الفاظی بیگانه است و استفاده از چنین کلماتی توهین به یاد امام راحل است. کاری که گویا طرفداران آن آقای بی ادب و بی تقوی به انجام آن عادت کرده اند.

[ بدون نام ] یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:46 ب.ظ

ان شا الله نور هدایت شما را نیز روشن کند و ژی ببرید به ظلمی که در حق مسلمین روا می دارید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد