موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

حاشیه‌ نگاری خبرنگار ایرنا از دومین جلسه دادگاه متهمان اغتشاشات

حاشیه‌ نگاری خبرنگار ایرنا از دومین جلسه دادگاه متهمان اغتشاشات اخیر  
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل موثر در حوادث بعد از انتخابات روز شنبه در حالی برگزار شد که این جلسه به رسیدگی به اتهامات کسانی اختصاص یافته بود که به جرم همکاری با گروهک‌های معاند و جاسوسی برای بیگانگان دستگیر شده بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، درب دادگاه ساعت 8 صبح به روی خبرنگاران گشوده شد. پیش از ورود خبرنگاران به دادگاه حدود 30 تن از متهمان در دادگاه حضور یافته بودند که در بین آنان چهره سه زن نیز دیده می‌شد.
** حضور خبرنگاران در این مراسم پر رنگ‌تر از جلسه نخست دادگاه بود به گونه‌ای که علاوه بر واحد مرکزی خبر که حدود 21 نفر از عوامل خبری خود را فرستاده بود، خبرگزاری‌های مختلف اعم از ایرنا، ایسنا، برنا، فارس و مهر خبرنگاران خود را برای پوشش دادگاه به این جلسه فرستاده بودند.
** پیش از آغاز دادگاه، سعید مرتضوی دادستان تهران برای پیگیری نحوه برگزاری دادگاه برای دقایقی در صحن دادگاه حاضر شد و با برخی وکلای متهمان به گفت‌و گو پرداخت.
** احمد زیدآبادی، هدایت آقایی، علی تاجر نیا، جواد امام و شهاب الدین طباطبایی از جمله چهره های سیاسی حاضر در این جلسه بودند که حدود ساعت 8 و 30 دقیقه صبح به محل دادگاه آورده شدند.
** جلسه علنی دادگاه ساعت 8 و 50 دقیقه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و نماینده دادستان به ارایه بخش دوم کیفرخواست عمومی متهمان حوادث بعد از انتخابات پرداخت.
** بخش دوم کیفرخواست عمومی دادستان که قرائت آن حدود 80 دقیقه به طول انجامید، به دخالت عوامل بیگانه و اقدامات اقدامات مداخله جویانه آنان در خصوص انتخابات و اقدام برخی سفارتخانه ها از جمله انگلیس در ایام اغتشاشات بعد از انتخابات اختصاص داشت.
** نماینده دادستان همچنین گزارشی در خصوص اقدامات گروهک های معاند نظام از جمله گروهک تروریستی منافقین، انجمن پادشاهی ایران و گروهک‌های تجزیه‌طلب و قومیت‌گرا در خصوص انتخابات پرداخت.

** "بردیا" از فعالیت‌های مذهبی تا اقدام علیه امنیت ملی
محمدرضا علی زمانی 37 ساله نخستین متهمی بود که در این جلسه درباره اتهامات وارده از سوی دادستانی به ارایه توضیح پرداخت. وی به ارایه توضیحاتی در خصوص همکاری خود با یک گروهک سلطنت طلب و نحوه آشنایی‌اش پرداخت و اعلام کرد که با وجود آنکه در سنین نوجوانی و جوانی به فعالیت‌های مذهبی فعالیت‌ داشته اما از طریق ماهواره به عضویت گروهک تروریستی انجمن پادشاهی ایران که در زمینه مسایل ضد دینی فعال است، در آمده است.
وی که با نام مستعار "بردیا" با این گروهک همکاری می‌کرده است، در محضر دادگاه اعلام کرد که همه اتهامات و موارد مطرح شده در گزارش نماینده دادستان را قبول دارد.
وی گفت که در طول اقامتش در عراق علاوه بر همکاری با گروهک انجمن پادشاهی ایران با سرویس اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده است.
علی زمانی این را هم گفت که پیش از خروجش از ایران برای تشویش اذهان مردم و سیاه‌نمایی در خصوص اعتقادات مذهبی مردم با هدایت عوامل گروهک تروریستی انجمن پادشاهی ایران، لوحی فشرده حاوی مسایل ضد دینی نظیر کتاب آیات شیطانی، مقالات سیاسی و سخنانی از سخنگوی این انجمن تهیه و در تیراژ وسیع در تهران توزیع کرده است.
** این متهم گفت که انجمن پادشاهی ایران عامل اصلی بمب گذاری در حسینیه شیراز بود و قصد داشت با شناسایی مسوولان نظام و مقامات استانی و شهری و نیز اماکن مختلف، نسبت به بمب‌گذاری و کشتار مردم اقدام کند.
زمانی همچنین گفت که در طول حضورش در عراق علاوه بر همکاری با گروه‌ تروریستی انجمن پادشاهی ایران، با عوامل سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده و از همین طریق متوجه شده است که سرویس اطلاعاتی آمریکا برنامه ریزی گسترده‌ای را در خصوص انتخابات ایران و جمع‌آوری اطلاعات در این مسیر داشته و به همین خاطر با گروه‌های مختلف معاند جمهوری اسلامی ایران در ارتباط بوده است.
** وی گفت که از طریق تلفن و رایانامه (ایمیل) با فردی به نام "امید" آشنا شده است که این فرد آموزش‌های لازم را برای ایجاد هسته‌ها و گروه‌ها، انحراف تجمعات صنفی و کارگری به نفع اهداف خود، خرید سلاح، نحوه خرابکاری اعم از ساخت بمب و چاشنی های انفجاری در مناطق حساس و مهم را به وی می داده است.
** زمانی گفت که انجمن تروریستی پادشاهی ایران فرمول ساخت بمب های قوی و ضعیف تحت عنوان "بطری‌های انفجاری" را در اختیار وی قرار داده است تا در اختیار رابطین خود در ایران قرار دهد تا از این بمب ها برای انفجار اماکن عمومی و دولتی استفاده شود.
** علی زمانی که با نام مستعار "بردیا" با گروهک تروریستی انجمن پادشاهی ایران همکاری می‌کرد، گفت که سرویس اطلاعاتی آمریکا مهمترین تامین کننده منابع مالی مورد نیاز آنان بوده است.
** این متهم گفت که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، سرویس اطلاعات آمریکا و نیز انجمن پادشاهی ایران از آنان خواستند که در احزاب مختلف ایران نفوذ کرده و با جمع آوری خط مشی، تفکرات و نامزد مورد نظر آنان برنامه‌ریزی‌های آنان برای انتخابات را به آنان منتقل کنند.
** علی زمانی ایجاد شبهه در نتیجه انتخابات، کاهش مشارکت مردم، نفوذ در ستادهای مختلف انتخاباتی نامزدها برای هدایت آنان به سمت و سوی مورد نظر سرویس اطلاعاتی آمریکا و گروهک های معاند و هدایت اغتشاشات به سمت اهداف مورد نظر آنان را از محورهای اصلی برنامه‌های آنان برای انتخابات ریاست جمهوری برشمرد.
** وی گفت که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از طریق عوامل گروهک تروریستی کومله وارد ایران شده است اما پیش از آنکه بتواند برنامه‌های مورد نظر گروهک انجمن پادشاهی ایران را عملیاتی کند، وی و سردسته ها و تشکل‌های مرتبط با این انجمن توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

** تهیه 100 کیلوگرم مواد منفجره برای انفجار در حسینیه ارشاد و مسجد نارمک آرش رحمانی پور نیز که با نام مستعار "سورنا" با گروهک انجمن تروریستی پادشاهی ایران همکاری می‌کرد، دومین متهمی بود که در دادگاه امروز اعلام کرد که اتهامات وارده به خود را قبول دارد.
** رحمانی پور که متولد 1368 می‌باشد، تهیه 100 کیلوگرم مواد منفجره و برنامه ریزی برای انفجار در امام زاده‌ها، حرم امام خمینی (ره)،‌ مراکز رای گیری از جمله حسینیه ارشاد و مسجد جامع نارمک را در پرونده خود دارد.
** وی به رییس دادگاه اعلام کرد که دستور تهیه مواد منفجره را از طریق پست الکترونیکی دریافت کرده است و حداقل پنج مورد انفجار آزمایشی را انجام و تصاویر آن را به انجمن ارسال کرده است.
رحمانی پور به قاضی پرونده گفت که می‌داند مباحث مطروحه در پرونده جای دفاع و بحثی را برای وی باقی نگذاشته است.
** رحمانی پور گفت که امامزاده زید در بازار تهران، امامزاده علی اکبر در چیذر، حسینیه فاطمیون و پمپ بنزین بهارستان چهار نقطه‌ای بودند که از سوی انجمن پادشاهی ایران از آنان خواسته شد تا عملیات تروریستی در ایام انتخابات در این مکان‌ها انجام شود اما به دلیل وجود کنترل زیاد امنیتی در این مناطق امکان انجام آن وجود نداشت.
** رحمانی پور به برنامه این گروهک تروریستی برای روز انتخابات اشاره کرد و گفت که حسینیه ارشاد و مجسد نارمک دو هدف اصلی بودند زیرا طرفداران هر یک از این جناح‌ها یکی از این دو محل را برای رای دهی انتخاب می کنند و انفجار در این محل سبب بروز اختلاف و تفرقه در بین دو حناح می‌شود ضمن اینکه با ایجاد رعب و وحشت مانع از مشارکت و حضور مردم در پای صندوق ‌های رای خواهد شد.
** وی گفت: برای انجام این انفجارها، 100 کیلوگرم مواد منفجره تهیه و بمب‌های زیادی در حال آماده سازی بود که نیروهای وزارت اطلاعات ما را شناسایی و دستگیر کرده و اجازه ندادند که ما وارد فاز مبارزه مسلحانه با نظام و مردم شویم.
این متهم، ضعف ایمان، کمی سن، فقر فرهنگی و نداشتن اطلاعات مذهبی را علل اصلی جذب به انجمن تروریستی پادشاهی ایران معرفی کرد.

** ردپای منافقین در اغتشاشات اخیر "ناصر عبدالحسینی" که با نام مستعار بهروز با گروهک تروریستی منافقین در ارتباط بود نیز امروز به عنوان متهم در دادگاه حاضر شد. وی متولد 1365 است و از سال 86 از طریق فردی به نام "رضا خادمی" جذب گروهک تروریستی منافقین شده و سپس از مرز کردستان و قصر شیرین به پادگان اشرف منتقل و در آنجا نحوه عملیات خرابکارانه را فرا می گیرد.
** وی گفت که یک هفته بعد از انتخاباتی خانمی به نام "زهره" از لندن با وی تماس گرفته و از وی خواسته است تا دوستانش به شهر رفته، در تجمعات شرکت نمایند و کوکتل مولوتف تهیه و به اتوبوس‌ها حمله کنند و آنها را به آتش بکشند.
وی سپس از ریاست دادگاه خواست تا وی را مورد عفو قرار دهد. دفاعیات کوتاه عبدالحسینی موجب شد تا وکیل مدافع او مدعی شود که در فضای دادگاه موکلش از ترس امکان اظهار نظر و دفاع از خود را نداشته است که رییس دادگاه در واکنش به اظهارات وکیل تاکید کرد که فضای دادگاه، فضای آرامی است و موجبات ترس هیچ کسی را فراهم نکرده است.

** دستورالعمل مقامات لندن برای انتخابات ایران روی میز دادگاه
دومین دادگاه متهمان حوادث اخیر همچنین میزبان کسانی بود که به اتهام جاسوسی از سوی نهادهای مسوول دستگیر شده‌اند و روز شنبه به ارایه توضیح و یا دفاع از خود پرداختند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، "رضا رفیعی" 48 ساله یکی از این متهمان بود که به اتهام همکاری و جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی امارات دستگیر شده بود.
وی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری مسوول ستاد 88 در حمایت از میرحسین موسوی بود و بر اساس گزارش دادستان، پس از انتخابات نیز گزارش های لحظه به لحظه از حواث را به بوسیله تلفن ماهواره‌ای، سایت فیس بوک و پست الکترونیکی به خارج از کشور و سرویس های جاسوسی آمریکا و امارات ارایه می‌کرد.
** وی که تحصیلات خود را در اروپا و آمریکا گذرانده است، مدتی به عنوان نماینده ویژه نشریه آمریکایی تایم به تهران آمد و به گفته خودش در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاتمی به نفع وی فعالیت داشت.
** رفیعی با بیان اینکه در مدت اقامتش در دوبی از سوی "بهروز افخمی" برای تاسیس تلویزیون خصوصی برای مهدی کروبی دعوت به کار شد که انجام این کار 400 هزار دلار هزینه در پی داشت اما به دلیل مخالفت شورای عالی امنیت ملی به بهره‌برداری نرسید. رفیعی از همان زمان مورد توجه سرویس اطلاعاتی امارات قرار گرفت و از سوی آنان به عنوان فرد کددار به کار گرفته شد و سرویس اطلاعاتی امارات در قبال این همکاری ماهانه مبلغ پنج هزار درهم اماراتی به وی پرداخت می‌کرد.
** این متهم در محضر دادگاه عنوان کرد که می‌دانست ساختمان کنسولگری آمریکا در دوبی به مرکزی درباره کسب اطلاعات از ایرانیان ساکن دوبی و کسانی که قصد مهاجرت از ایران به آمریکا را دارند، تبدیل شده و این کنسولگری از این طریق اقدام به کسب اطلاعات از اوضاع داخلی ایران می‌کرد به ویژه آنکه "جولیا برنز" که مسوول میز ایران در کنسولگری دوبی بود، همسر نیکلاس برنز مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا می‌باشد.
** رفیعی درباره همکاری‌اش با ستاد انتخاباتی موسوی نیز گفت که صفحه فیس بوک خود را به صفحه مجازی تبلیغاتی برای موسوی تبدیل کرده بود که پس از مدتی این صفحه توانست افراد زیادی را در داخل و بویژه در خارج از کشور و از طیف های مختلف اعم از سلطنت طلبان و ... جذب کند.
وی گفت که پس از رای‌گیری بسیاری از مراجعه کنندگان به این سایت یکدیگر را به اعتراض به نتیجه انتخابات تشویق می‌کردند و او نیز تصاویری که در راهپیمایی‌های غیرقانونی بعد از انتخابات تهیه می‌کرده در صفحه اینترنتی خود با عنوان " رای من کجاست" قرار می داده است.
رفیعی گفت: فکر می‌کردم کار درستی انجام می دادم و این تصاویر را روی فیس بوک قرار می دادم تا صدای ما به گوش دنیا برسد اما بعد فهمیدم بسیاری از کسانی که وارد سایت من می ‌شدند، با برنامه ریزی قبلی وارد شده و در آنجا آموزش هایی نظیر نحوه ساخت کوکتل مولوتف، بمب های فلفلی، نحوه مقابله با گاز اشک آور و ترغیب مردم به حضور در اغتشاش را انجام می‌دادند.
** این متهم به جاسوسی گفت که دو سال با سرویس اطلاعاتی امارات همکاری می‌کرد و یک هفته بعد از انتخابات نیز فیلم‌ها و تصاویر تهیه شده از تجمعات غیر قانونی را به سرویس اطلاعاتی امارات داده است.
رفیعی افزود: من گیر یک تله بزرگ افتاده بودم و فکر می کنم این دستگیری موجب شد تا از تله ای که اماراتی ها ایجاد کرده بودند، نجات پیدا کنم.
وی همچنین تاکید کرد که کنترل صفحه مجازی که در سایت فیس بوک برای انتخابات ایجاد کرده بود، از دستش خارج شده بود.
رفیعی گفت، قبول دارد که اقداماتش موجب ایجاد هزینه برای نظام شده و از اینکه دستگیر شده، خوشحال است.

** دستورالعمل لندن برای انتخابات ایران
"میر محمدحسین رسام" 43 ساله نیز که مدت پنج سال به عنوان تحلیلگر ارشد سیاسی سفارت انگلیس در تهران فعالیت داشته است، از دیگر متهمان جلسه دادگاه بود که متن دفاعیات خود را از روی برگه‌ای قرائت و به ارایه پاره‌ای از توضیحات در خصوص وادار شدن کارکنان محلی سفارت انگلیس به جمع آوری اطلاعات، حضور در راهپیمایی‌ها و تجمعات غیر قانونی پس از انتخابات و نیز فعالیت‌های شورای فرهنگی بریتانیا در تهران پرداخت.
** وی گفت که با توجه به محدودیت‌های شدید برای دیپلمات‌ها، سفارت انگلیس 130 مرتبط در نقاط مختلف تهران داشته است که این تعداد در آستانه انتخابات به 180 نفر رسید.
** رسام تایید کرد که دبیر اول و دوم سفارت انگلیس، معاون بخش ویزای سفارت، نفر سوم بخش مطبوعاتی سفارت انگلیس در تجمعات بعد از انتخابات شرکت داشتند.
** وی فاش کرد که از چهار ماه پیش از انتخابات، سفارت انگلیس در تهران جلسه ای را در خصوص تحولات انتخاباتی برگزار و اقدام به جمع آوری اطلاعات از طریق مرتبطین و کارمندان محلی سفارت نمود که این اقدامات برای کسب اطلاع دقیق از میزان مشارکت مردم و تمایل آنان به نامزدها حتی تا دو روز قبل از انتخابات نیز ادامه یافت.
** رسام در حین دفاعیات خود دستورالعمل دو صفحه‌ای به زبان انگلیسی به حاضران در دادگاه نشان داد که از سوی مقامات لندن در خصوص انتخابات به سفارت بریتانیا در تهران ارسال شده بود.
** رسام دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی، نمایندگان ایشان در ارگان‌های مختلف و نیز نقطه ‌نظرات بسیج و سپاه در خصوص انتخابات و حمایت آنان از نامزدها را یکی از محورهای دستوالعمل مقامات لندن عنوان کرد و گفت: پیدا کردن مرتبطین در ستاد نامزدهای انتخاباتی دیگر اقدام دیپلمات‌ها بود.
وی گفت که در این راستا دبیر اول سیاسی سفارت تلاش هایی را برای ملاقات با اعضای ستادهای نامزدها داشت و دبیر دوم سیاسی سفارت تحت پوشش توریست در ستاد موسوی در رشت و قم و تهران حضور یافت.
** به گفته رسام، از دیگر برنامه سفارت در موضوع انتخابات ملاقات دبیر اول سفارت با افراد وابسته حزب اعتماد ملی و اعضای ستاد موسوی بود.
** تحلیلگر ارشد سیاسی سفارت انگلیس در تهران تاکید کرد که در حال حاضر نسبت به عملکرد گذشته خود پشیمان است و قول می‌دهد که جبران مافات کند.

** "کلوتید ریس" تبعه فرانسوی که برای تدریس زبان فرانسه در دانشگاه صنعتی اصفهان به ایران آمده و به اتهام تهیه فیلم و عکس از ناآرامی های بازار اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان و ارسال آن به خارج از کشور دستگیر شده بود، نیز امروز در جایگاه متهم حاضر شد و با تسلط کامل به زبان فارسی به سوالات مطروحه از سوی قاضی پرونده پاسخ داد.
** قاضی دادگاه اعلام کرد که متهم به زبان فارسی تسلط دارد ضمن اینکه وکیل وی نیز به زبان فرانسوی تسلط دارد.
** این تبعه فرانسوی به رییس دادگاه اعلام کرد که هدفش از ارسال فیلم و عکس از تجمعات بازار اصفهان و دانشگاه صنعتی این شهر و ارسال آن به یک ایران شناس که رییس انجمن ایرانشناسی فرانسه می‌باشد، این بوده که این تضاهرات برایش جالب و با هدف آشنایی با وضعیت ایران بوده و نمی‌دانسته که این اغتشاشات غیرقانونی است.
در این هنگام قاضی دادگاه خطاب به وی گفت: جالبتر از این اغتشاشات، اغتشاشاتی است که اخیرا در برخی شهرهای فرانسه انجام شده، خب اگر برای شما جالب بود، از آنجا گزارش تهیه می‌کردید.
این تبعه فرانسوی گفت که تهیه فیلم و عکس از اغتشاشات اقدام اشتباهی بوده است ولی تحویل این تصاویر به یک دیپلمات فرانسوی را قبول ندارد زیرا این تصاویر را برای خودش تهیه می‌کرده و هدف خاصی نداشته است.
** پدر کلوتید ریس، کارشناس کمیساریای انرژی اتمی فرانسه است و وی در مدت دانشجویی خود گزارشی در خصوص سیاست های هسته‌ای ایران برای این سازمان دولتی فرانسه تهیه کرده است که این موضوع در کیفرخواست وی مورد توجه دادستان قرار گرفته است. اما وی در دفاع از اتهام اعلام کرد که مطالب مندرج در این گزارش از سایت های اینترنتی تهیه شده و در آن هیچ اطلاعاتی در خصوص فعالیت های فنی هسته ای ایران وجود ندارد.
** جلسه علنی دومین دادگاه متهمان در اغتشاشات اخیر ساعت 14 و 10 دقیقه بعدازظهر به کار خود پایان داد و ادامه رسیدگی به اتهامات متهمان به جلسه بعدی موکول شد.
نظرات 3 + ارسال نظر
مریم و سعید و سروش یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:09 ب.ظ http://saghf.blogsky.com

پریشب به اتفاق مریم خانوم یه فیلم دیدیم به اسم موش با کارگردانی شاهد احمدلو و با بازی آتیلا پسیانی و شهرام حقیقت دوست. توی این فیلم که در رابطه با اشغال شدن عراق توسط آمریکاییهاست نشون داده می شه که خود آمریکاییها با تهییج یک سری افراد در آنجا نا امنی ایجاد می کنند و بعد به بهانه ی نا امن بودن کماکان حضور خودشون توی عراق رو توجیه می کنند و نفت اونجا رو به راحتی چپاول می کنند. سو استفاده از علائق مذهبی و ملی مهمترین ابزار اونها برای گرفتن بازی دلخواه از افراد بود و چیزی که ارزش نداشت جان آنها!!

راستش این فیلم رو که دیدم خیلی از سیاسی شدن سیاست زده شدن بدم اومد. چون در هر حال بازی خورده هستی ! چه بسیجی باشی و چه مخالف نظام در هر حال ابزار کسب قدرت دیگرانی. بی خیال! حربه آمریکاییها در فیلم این بود که از سیاست مهار موش در سیلوها استفاده می کردند. آنها تعدادی از موشها را در یک منبع حبس می کردند و به اندازه ی 2 روز خوراک در اختیار آنها قرار می دادند. بعد از 2 روز که خوراک آنها تمام می شد موشهای قوی تر ضعیف ترها را می خوردند و در نهایت یک موش می ماند که عادتش خوردن موشهای دیگر بود! جالبه نه !! این موش موشخور بین موشهای دیگر جولان می ده و اونا رو می خوره !! وای خدایا چرا من اینقدر به مسائل سیاسی فکر می کنم !!

سعید یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:14 ب.ظ http://learn-dnl.blogfa.com

این واقعا نامردی است که افرادی رو که سالها به این نقلاب خدمت کردن وابسته به انگلیس بدونیم.
من واقعا برای ایران نگرانم وقتی که سران نظام با هم درگیرن دیگه چه توقعی از مردم دارین؟
اون هایی که می خوان جامعه رو بسازن بهتره اول خودشون رو بسازن تا حالا تعداد زیادی از مراجع تقلید گفتن که حکومت فعلی نا مشروعه.
خب یه دفعه ای بگو که تمامی سران کشور و تمامی مراجع تقلید و هرکس که حرف حق را بزند وابسته به انگلیس وشورشی هستید.
و اونهایی که خودتون میدونید وابسته به امام زمان هستیند و هیچکس حق نداره رو حرفشون حرف بزنه و اگه چیزی گفت به جرم شورشی یا وابسته راهی زندان میشه.
شما هم چشماتون رو باز کنید و حق پذیر باشید.

امروز ایرن یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:57 ب.ظ http://tdiran.persianblog.ir


با ما باشید تا بی خبر نباشی
لحظه به لحظه با امروز ایران
. . . . .
.... برای دسترسی سریعتر به امروز ایران با ما تبادل لینک کنید
. . . . .
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد