موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

میرحسین «پرچم رهبری» را از کروبی پس گرفت

میرحسین «پرچم رهبری» را از کروبی پس گرفت
درحالی که مهدی کروبی در آخرین مصاحبه اش با پایگاه اعتماد ملی به غیرواقعی بودن ادعاهایش در نامه به هاشمی اعتراف کرده است، میرحسین موسوی در نامه ای به کروبی از وی به خاطر این ادعاهای غیر واقعی تشکر کرد!

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه ایران اول از همه مجمع روحانیون مبارز، بعد جبهه مشارکت و ادوار تحکیم و حالا نوبت به میرحسین موسوی رسیده تا نامه‌ای به کروبی بنویسد و از او به خاطر اتهاماتی که به نظام زده تشکر و قدردانی کند.
با نگاهی به روند نامه ‌نگاری‌های و بیانیه صادر کردن‌های یک‌ماه اخیر انتظار می‌رود که در روزها و ساعات آینده سازمان مجاهدین انقلاب، حزب کارگزاران، یوسف صانعی، شیخ مطرود و حتی مسعود رجوی و رضا پهلوی نیز در حمایت از کروبی بیانیه و نامه منتشر کنند.
در حالی که مهدی کروبی در آخرین مصاحبه خود با پایگاه اینترنتی حزب متبوع خودش از شایعه و غیر واقعی بودن ادعایش درخصوص رفتار ناشایست با بازداشت‌شدگان سخن گفت، گروه‌های اصلاح‌طلب با صدور بیانیه‌هایی‌می‌کوشند تا همچنان به این ادعاهای واهی تازگی ببخشند.
مجمع روحانیون مبارز که در طول 8 سال گذشته و دو انتخابات ریاست جمهوری حاضر نشده بود تا از کروبی حمایت کند در بیانیه‌ای که در روزهای اخیر منتشر کرد، اعتراضات دلسوزان نظام به کروبی را "جنایت" دانست.
جبهه مشارکت نیز در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد، اعتراضات به ادعای بی‌اساس کروبی را "هتاکی‌ها" و "حدناشناسی" توصیف کرد.
اما تازه ترین حمایت از کروبی به میرحسین موسوی اختصاص دارد که در رسانه‌های اصلاح‌طلب و ضد انقلاب منتشر شد. آنچنان که آخرین نخست وزیر کشور گفته او از برادرش (کروبی) قدردانی کرده است.
میرحسین موسوی در نامه‌اش به کروبی به مانند مخالفان نظام از جمله تلویزیون‌ صدای آمریکا به منتقدان کروبی لقب "کودتاچیان" داد.
کاندیدای شکست‌خورده انتخابات برخلاف اظهارات رئیس ستاد انتخابات خود، تعریف جدیدی از اصل نظام ارائه کرد و نوشت: اصل نظام مردمند و حکومت بخش کوچکی از نظام و دولت بخش کوچکی از حکومت و مجموعه افرادی که رفتارهای غیر انسانی را مرتکب شده‌اند تنها بخش کوچکی از کارگزاران اجرایی کشورند.
میرحسین موسوی در حالی "اصل نظام" را "مردم" معرفی کرده که قربان بهزادیان‌نژاد، رئیس ستاد انتخاباتی او در تاریخ 23 فروردین امسال، در جمع خبرنگاران گفته بود: اصل نظام همان قانون اساسی، رهبری و تمامیت ارضی کشور است.
موسوی اما پا را از این فراتر گذاشت و با زیر سوال بردن احکام شرع، حکم شرعی شهادت چهار نفر شاهد عادل برای اثبات تجاوز جنسی را تلویحا مسخره خواند: "از کسانی که در زندان‌ها مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته‌اند می‌خواهند که چهار شاهد عادل با شرایط ویژه ارائه کنند."
موسوی همچنین متجاوزین خیالی را که کروبی با وجود ادعایش، سندی از آن‌ها ارائه نداد، "ایادی حکومت" لقب داده و برخلاف گفته پیشین خود، کوشیده که این ادعای بی‌اساس و رد شده را به حکومت و مسئولان آن نسبت دهد.
وی در پایان نامه اش از کروبی به خاطر شجاعت و تعهدش در اتهام زنی به جمهوری اسلامی تشکر کرده است.
این نامه موسوی در شرایطی منتشر می‌شود که وی در چند روز اخیر سکوت اختیار کرده و رهبری آشوبگران و تقویت فضای ابهام‌آلود پس از انتخابات را به عهده کروبی گذارده بود.
اما پس از عقب‌نشینی کروبی از ادعای بی‌سابقه و اتهامش به نظام که به علت فقدان سند صورت گرفت، مشاوران موسوی بهترین موقعیت را برای بازگشت وی به صحنه، اکنون تشخیص دادند.
نکته جالب و قابل تامل دیگر آن است که سکوت 10 روزه موسوی با "ادبیاتی اتهام‌آمیز" و درست یک روز پیش از چهارمین جلسه دادگاه آشوبگران اخیر شکسته شد.
این موضوع از آن رو اهمیت دارد که تقریبا همه متهمان از میرحسین به عنوان یکی از "سران اصلی آشوب‌ها" نام می‌برند و در چندین مورد از مسئولان قضایی خواستار محاکمه او شده‌اند.
این "موج مطالبه" برای محاکمه موسوی و کروبی البته پیش از این و در میان توده مردم، شخصیت‌ها و نمایندگان مجلس به راه افتاده بود.
به همین دلیل سران اصلی آشوب‌ها برای تحت تاثیر قرار دادن موضوع محاکمه خود، به طراحی و انتشار وسیع شایعات و موضع‌گیری‌های اتهام‌آمیز همچون نامه کروبی به هاشمی رفسنجانی یا نامه امروز موسوی، روی آورده‌اند تا شاید با ایجاد "محورهای ثانویه" اذهان عمومی را از موضوع مذکور منحرف کنند.
سیام/
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد