موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

قره‌باغی در مناظره با اعلمی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر

با شروع دور سوم سفرهای استانی، «63 درصد آرا احمدی‌نژاد» مشخص می‌شود
کارشناس مسایل سیاسی در مناظره با اکبر اعلمی گفت که وقتی دور سوم سفرهای استانی شروع شود 63 درصد آرا مردم به احمدی‌نژاد را به عینه مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ناصر قره‌باغی کارشناس مسایل سیاسی عصر امروز در مناظره با اکبر اعلمی نماینده سابق مجلس که به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی این دانشگاه برگزار شد در حالی که افرادی منتسب به جنبش سبز اجازه صحبت‌ کردن به او را نمی‌دادند و در پاسخ به این مطلب که "دروغگو دروغگو 63 درصد کو؟" گفت: با آغاز دور سوم سفرهای استانی این مطلب مشخص می‌شود.
وی که در نشست بررسی عوامل موثر در اطراف بحران انتخابات سخن می‌گفت اظهار داشت: برخی معتقدند که اعتراضات یک حرکت خودجوش مردمی بود و بعد تقلب شد و مردم حق خود را از دست دادند.
وی افزود: برخی دیگر نیز معتقدند به هیچ وجه تقلبی در کار نبوده و اگر اعتراضی هست و معترضین استناداتی دارند مربوط به تخلفات است.
وی در ادامه اظهاراتش که با شعارهایی علیه نهاد بسیج همراه بود گفت: بسیجی واقعی بسیجی دانش‌آموزی است که اغتشاشگران در میدان کاج تهران وحشیانه او را زدند و او یک ریال هم از جایی پول نمی‌گرفت.
قره‌باغی در درباره شعارهایی در خصوص اینکه بسیجی واقعی همت و باکری بودند، گفت: اگر شهید همت و باکری بودند آیا در مقابل اهانت به خط امام سکوت می‌کردند آیا در مقابل یاوه‌گویی رادیو اسراییل و آمریکا سکوت می‌کردند؟ آیا در برابر جنایات اسراییل علیه مردم غزه سکوت می‌کردند؟
وی گفت: اگر شما در جنبش سبز یک خط مبنی بر مخالفت با جنایات آمریکا و اسراییل نشان دادید من نیز به شما می‌پیوندم.
قره‌باغی در واکنش به شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران گفت: آیا اگر شهید باکری بود این شعار را قبول می‌کرد؟
این کارشناس مسایل سیاسی گفت: اگر در مواضع لیدر جنبش سبز در مخالفت با جنایات اسراییل طی 16 سال گذشته موضعی را دیدید من به شما می‌پیوندم.
وی حمایت از امام را دلیل دیگری بر عملکرد مدعیان خط امام دانست و گفت: زمانی که گنجی‌ها و کدیورها گفتند تفکر امام به موزه پیوسته است چه کسانی سکوت کردند.
وی افزود: اگر این تفکر به قدرت برسد همه را اعدام می‌کند.
قره‌باغی افزود: این تفکر متعلق به کسانی است که دهان روشنفکران حامی مشروطه را دوخت و آنها را به دار آویخت.
قره‌باغی در میان شعارهای جنبش سبز و کسانی که در صدد ایجاد اخلال در این مناظره بودند گفت: چرا لیدر جنبش سبز از جانیان صهیونیسم اعلام برائت نمی‌کند.
وی تصریح کرد: اگر این تفکر حاکم شود پای سربازان اسراییلی و آمریکایی به کشور باز می‌شود.
در این هنگام حاضران شعار دادند "مرگ بر روسیه و مرگ بر چین" که قره‌باغی گفت: این شعارها را باید در دورانی می‌دادید که دولت‌های سازندگی و اصلاحات پای قراردادها با این کشورها را باز کردند.
وی بدترین سانسور را خودسانسوری دانست و گفت: بدترین حالت زمانی است که افراد کانالیزه می‌کنند و اخبار را از یک کانال می‌گیرند.
قره‌باغی در واکنش به شعاری که علیه صدا و سیما در این مناظره مطرح شد گفت: صدا و سیمایی که شما بر علیه آن شعار می‌دهید پیش از اینکه اصولگرایان را به تصویر بکشد دهه فجر چه کسانی را به نمایش گذاشت؟
وی گفت: آیا مدیران صدا و سیما گرایش های احمدی‌نژادی و اصولگرایی به معنایی که شما تصور می‌کنید دارند و ببنید در این 16 سال صدا و سیما دست چه کسانی بوده است.

** اعلمی: کاری نکنید که ما به بی‌نزاکتی متهم شویم

اکبر اعلمی نیز در این مناظره تلویحا به شعارهایی که داده می‌شد اعتراض کرد و گفت: کاری نکنید که ما به بی‌نزاکتی متهم شویم. با سکوت خود حرف مرا تایید کنید.
این نماینده سابق مجلس با اشاره به اظهارات قره‌باغی در خصوص شهید باکری و همت گفت: اگر شهید باکری و همت و تمامی شهدا بودند از کشته شدن مردم فلسطین ابراز انزجار می‌کردند اما اگر شهید همت و باکری بودند در جایی از ایران که به روی مردم گلوله گشوده می‌شد و تعدادی از مردم به خاک و خون کشیده می‌شدند اولویت را به دفاع و حمایت از هموطنان می‌دادند یا به مردم فلسطین عنایت می‌کردند.
وی گفت: تمامی سپاهیان و بسیجیان واقعی و جبهه دیده در برابر ریخته شدن خون مردم بی‌تفاوت نبودند.

**در 30 سال گذشته انتخابات به مفهوم واقعی برگزار نشد

اعلمی در ادامه سخنانش گفت: بجز دو سه مورد در کشور انتخابات به مفهوم واقعی برگزار نشده است.
وی افزود: انتخاباتی که متناسب با خواست و اراده عمومی مردم باشد و مردم بتوانند در یک شرایط منطقی خواست و اراده واقعی خود را بروز و ظهور دهند انتخابات واقعی است.
اعلمی افزود: اما برخی قیم‌مابانه به نیابت از مردم تصمیم می‌گیرند چه کسانی حق دارند از حق انتخاب شدن استفاده کنند و توده‌های مردم نیز برای اینکه بتوانند از حق انتخاب کننده برخوردار شوند ناگزیر هستند انتخاب خود را به سمتی که شورای نگهبان می‌پسندد معطوف کنند.
در این هنگام یکی از دانشجویان خطاب به اعلمی گفت: خودت هم نماینده شده‌ای و وی پاسخ داد: البته من جایی از دست شورای نگهبان در رفتم و سه دوره هم رد صلاحیت شدم.
وی با بیان اینکه فرد مستقلی هستم گفت: برای من فرقی نمی‌کند شما احمدی‌نژادی، موسوی‌چی یا خاتمی‌چی باشید حرف من این است که در 30 سال گذشته انتخابات به مفهوم واقعی برگزار نشد.
اعلمی افزود: در انتخابات اخیر مردم برای صیانت از آرای خود به خیابان‌ها ریختند و حتی برای آنکه از خواست خود دفاع کنند حاضر شدند به پای خواسته‌های خود خون دهند.
اعلمی انتخابات اخیر را مشابه انتخابات گذشته دانست و گفت: دامنه تخلفات در این انتخابات آشکارتر و معنادارتر از گذشته بوده است.
وی سپس عوامل موثر دیگر در بحران انتخابات را به دو بخش پیش زمینه و پس زمینه تقسیم کرد و گفت: اولین و مهم‌ترین عامل این بود که مردم یا کسانی که معترض بودند و تعدادشان نیز قابل توجه بود اعتماد خود را به بخشی از هیات حاکمه از دست دادند.
نماینده مجلس هفتم با بیان اینکه شورای نگهبان 6 عضو منصوب و 6 عضو نیمه منصوب دارد گفت: چند نفر از اعضای شورای نگهبان هنگام انتخابات و قبل از آن در کابینه احمدی‌نژاد حضور داشتند.
وی اظهار داشت: در این انتخابات آقای جنتی و یزدی رسما به نفع احمدی‌نژاد موضع گرفتند.
در این هنگام دانشجویی گفت: هاشمی رفسنجانی هم به نفع دیگری موضع گرفت و اعلمی پاسخ داد: قرار نیست هر کسی از گوشه‌ای تیری رها کند، شما که اقلیت هستید رعایت کنید.
آن دانشجو هم گفت: شما و حامیانتان آقای قره‌باغی را تیرباران کردید.
اعلمی با بیان اینکه قاضی باید بی‌طرف باشد گفت: اگر طرفین دعوا ثابت کنند قاضی و بازپرس از طرفین پرونده جانبداری کرده و یا از اقوام و آشنایان بوده است می‌تواند درخواست رد دادرسی کند.

** بخش عمده ساکنان جنوب و شرق تهران به احمدی‌نژاد رای دادند

اعلمی در عین حال گفت: بخش عمده ساکنان جنوب تهران و شرق تهران به دلیل ترکیب جمعیتی به احمدی‌نژاد رای دادند.
وی گفت: من از شهرهای حوزه انتخابیه خود یعنی آذربایجان استعلام کردم به جز تبریز، اردبیل و ارومیه در برخی روستاها بیشترین رای را به احمدی‌نژاد دادند.
وی افزود: اما نخبگان جامعه که آنها را در خیابان دیدیم و دانشگاهیان که نحوه برخوردشان را می‌بینیم به کسانی جز احمدی‌نژاد رای دادند.
نماینده سابق مجلس گفت: برخلاف آنچه وانمود می‌شود موسوی 23 میلیون رای نیاورده است.
اعلمی سپس تجمع حامیان احمدی‌نژاد در میدان ولی‌عصر را زیر سوال برد و گفت: البته از نظر من به عنوان یک حقوقدان هیچ کدام از اینها نمی‌تواند دلیل باشد بلکه جزو شواهد و قرائنی است که باعث شده است آن احساس به وجود آید.

**قره باغی: درود بر خاتمی چون جریان نفاق را رو کرد

ناصر قره باغی در مناظره با اکبر اعلمی گفت: من هم با شعار درود بر خاتمی موافقم چون اشتباهات زیادی کرد که باعث شد، دست جریان نفاق رو شود.
وی افزود: در جبهه مقابل افرادی مثل خاتمی به خاطر حرفهایی که می زنند و رسوایی هایی که به بار می آورند برای ما نعمت است.
وی در ادامه گفت: کسانی که اهل انصاف هستند بروند و یکبار دیگر حرفها و مواضع خاتمی را در دوران ریاست جمهوری مرور کنند و ببینند ایشان چقدر مواضع اسراییلی داشت و تا چه حد از مردم مظلوم فلسطین اعلام حمایت کرد.
قره باغی گفت: خاتمی کسی بود که قبل از انتخابات در کشورهای عربی و غربی دوره افتاد و برای هزینه انتخابات اعانه جمع کرد.
این کارشناس در پاسخ به افرادی که در این جلسه مناظره شعار مرگ بر دیکتاتور می دادند، گفت: دیکتاتور کسی است که قبل از اعلام نتایج انتخابات می گوید من برنده انتخابات هستم.
این کارشناس مسایل سیاسی در پاسخ به اظهارات اعلمی مبنی بر این که اگر امروز شهید باکری زنده بود اولویت را به مردم کشور خودش می داد و در چنین شرایطی به غزه نمی پرداخت گفت: شما موضع هشت سال دولت اصلاحات را علیه اسراییل برای ما بگویید که چقدر علیه اسراییل بود و چه قدر در دفاع از فلسطین موضع گرفت.
قره باغی در پاسخ به این سخن اعلمی که بعد از انقلاب انتخابات واقعی در کشور برگزار نشده است، گفت: اگر انتخابات در این کشور واقعی نیست چرا شما شرکت می کنید و چگونه به واسطه همین انتخابات مدتی نماینده مجلس بودید.
وی افزود: شما که می گویید انتخابات در کشور واقعی نیست پس چرا مردم در هر دوره از انتخابات بیشتر از دوره های قبل شرکت می کنند.
قره باغی ضمن تقدیر از اعلمی به خاطر استفاده از عبارت تخلف در انتخابات به جای تقلب گفت: در تمام دوره های انتخابات تخلفاتی صورت گرفته و در زمان جریان اصلاحات دعواهای انتخاباتی بین خود اصلاح طلبان بود به حدی که در انتخابات شوراها اختلافات آنها به جایی رسید که نزدیک بود به روی هم چاقو کشی کنند.
وی در پاسخ به اظهارات اعلمی در خصوص شورای نگهبان گفت: بیان عملکرد شورای نگهبان و ایراد گرفتن به آن هرگز سندی برای اثبات تخلف در انتخابات محسوب نمی شود، ضمن این که نمایندگان آقای میر حسین سر صندوقها حاضر بودند و ناظر انتخابات بودند.
قره باغی افزود: آقای اعلمی در مورد شورای نگهبان گفت که قاضی باید بی طرف باشد در حالی که شورای نگهبان وظیفه اش حمایت از قانون اساسی و اسلام است و وقتی که برخی کاندیداها و آقای خاتمی صحبت هایی بر خلاف موازین اسلام می کنند و می گویند که از سکولاریزم گریزی نیست، شورای نگهبان موظف است در مقابل چنین رویکردهایی موضع بگیرد.

** اعلمی: با شعار مرگ بر آمریکا مخالف هستم!
در ادامه این مناظره اعلمی در بخشی از سخنان خود گفت: با شعار مرگ بر روسیه و مرگ بر آمریکا مخالف هستم.
وی در ادامه گفت: البته با شعار مرگ بر اسراییل موافقم چون جزء ایدئولوژی های ماست.
اعلمی اظهار داشت: من به موضع میرحسین هم خرده می گیرم که شب قبل از اعلام نتایج انتخابات اعلام کرد که پیروز انتخابات است، هر چند خبرگزاری های دولتی هم همان شب پیروزی احمدی نژاد را تیتر اول خروجی های خود قرار دادند.

**قره باغی: در ماجرای کهریزک یکی از قاضی‌های حامی موسوی دستور داده است

قره باغی گفت: در ماجرای کهریزک یکی ازقاضی های دادگاه انقلاب و حامی موسوی دستور داده است.
ناصر قره باغی در مناظره با اکبر اعلمی در پاسخ و پرسشی درباره ماجرای کهریزک گفت: در حالی که زندان اوین برای هزار نفر پیش بینی شده است باید معلوم شود به سفارش چه کسی 160 نفر به کهریزک می روند؟
وی افزود: مقام معظم رهبری بلافاصله بعد از اطلاع از این موضوع دستور تعطیلی بازداشتگاه را صادر می کنند و اولین کشته در این ماجرا در حین برگشت بود.
قره باغی گفت: ما می دانیم چه کسی چنین سفارشی را کرده و این را در کاسه مرتضوی گذاشته است.
وی گفت: این فرد یکی از قاضیان دادگاه انقلاب و طرفدار موسوی است.
وی از دانشجویان خواست در این موضوع تحقیق کنند.
این کارشناس مسایل سیاسی با بیان این که ما از عوامل تحریک کننده اغتشاشات، فهرست بلند بالا داریم که مستند است گفت: بالاترین تحریک این بود که بدون ارایه هیچ سندی گفتند تقلب شده است.
قره باغی با اشاره به اظهارات اعلمی در این مناظره گفت که من خوشوقتم که آقای اعلمی می گوید که تقلب نشده است.
اعلمی هم گفت من نگفتم که تقلب نشده و قره باغی افزود: شما گفتید قرائن و شواهد چنین احساسی را بوجود آورده است، اما با قرائن و شواهد نمی توان عمل کرد زیر اگر چنین باشد ما از رقیب هم قرائن و شواهد داریم.
قره باغی گفت: شما از سال 1376 ما را متهم به بی سوادی می کردید و می گفتید علم نظر سنجی را نمی دانید تا نتایج انتخابات را پیش بینی کنید.
وی گفت: اکنون چرا تمام نظر سنجی ها به جز نظر سنجی های ستادهای موسوی و حتی نظرسنجی های آمریکایی ها، اروپایی ها و مراکز بی طرف پیروزی یک نامزد را پیش بینی می کند به آن بی اعتنا هستید.
وی سپس از آنچه که شکنجه سفید گفته می شود، نام برد و گفت‌: اگر استخر، ماساژور، وبلاگ و غذاهای آنچنانی شکنجه است ای کاش ما را شکنجه بدهند.
قره باغی با اشاره به هشت سال اسارت خود گفت: من باید به شما توضیح بدهم تا معنای شکنجه را متوجه بشوید.
وی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات اعلمی درباره موضع رهبری ، گفت: من از شما سئوال می کنم آیا این دو موضع فرقی با هم ندارد؟
قره باغی افزود: در حالی که هنوز شمارش آرا تمام نشده، نامزدی اعلام پیروزی می کند، اما فردای انتخابات طبق روال هر دوره رهبری به مردم تبریک می گوید.
وی در پاسخ به اظهارات دیگر اعلمی که ادعا کرد احمدی نژاد مخالفان خود را خس و خاشاک نامیده است و این از عوامل بحران انتخابات است، گفت که من خواهش می کنم یک جلسه فیلم سخنرانی احمدی نژاد در میدان ولیعصر را پخش کنند.
وی گفت: چگونه کسی که به 40 میلیون رای دهنده تبریک می گوید، طرفداران نامزد دیگر را خس و خاشاک می نامد.
قره باغی گفت: احمدی نژاد گفته است اراذل و اوباشی که اغتشاش کرده اند خس و خاشاک می باشند.
وی که بارها سخنانش از سوی طرفداران جنبش سبز قطع می شد، گفت: مگر طرفداران موسوی بانک آتش زده اند و یا با کوکتل مولوتف به پایگاه بسیج حمله کرده اند که خود را این گونه می پندارند.
این تحلیلگر با اشاره به سخنان اعلمی که به نقل از قالیباف گفت که‌ سه میلیون نفر در تهران به خیابانها ریخته اند، گفت: دو میلیون و 300 هزار نفر به موسوی رای داده اند چگونه سه میلیون نفر به تظاهرات آمده اند.
وی گفت: روز قدس چند میلیون بوده اند این به معنای ریزش است، وقتی مردم دیدند که حرفها بی منطق است و سندی برای تقلب وجود ندارد و بلکه با رادیو اسراییل و آمریکا همسویی می شود، کنار کشیدند.
قره باغی افزود: من دوستان ایثارگری دارم که در ستاد موسوی بوده اند چون فکر می کردند وی در خط امام و همسنگر همت و باکری است، اما وقتی دیدند با رادیو آمریکا و اسراییل همسو است کنار کشیدند.
وی گفت که حاضر است این افراد را به این گونه جلسات دعوت کنند تا مطالبشان را بگویند.
قره باغی سپس گفت: چرا موسوی از اسراییل و رادیو آمریکا اعلام برائت نمی کند.
وی با اشاره به این گفته اعلمی درباره فرزند آیت الله جنتی، گفت: افتخار جنتی، گیلانی و مشکینی این است که فرزندان خود را اعدام کرده اند. گیلانی خود حکم اعدام فرزندش را داد.
قره باغی افزود: چرا فرزندان آقایان امروز اعدام نمی شوند.
وی سپس با اشاره به خاطره ای از شهید رجایی گفت: فردی در حضور شهید رجایی به او توهین می کند، اما شهید رجایی پس از رفتن آن فرد به همراهش می گوید امروز یقین کردم انقلاب ماندگار است.
این کارشاس مسایل سیاسی افزود: وقتی افراد آزادند به هر کسی فحش بدهند (‌اشاره به اهانت به مقامات کشور در این مناظره) به کوری چشم دشمنان انقلاب ماندگار است چون افراد می دانند کسی در نظام با آنان کاری ندارد و این از موضع اقتدار است.
وی گفت: حتما آزادی است که برخی نامه سرگشاده به رهبری می نویسند و می گویند باید جام زهر را بنوشید.
وی در واکنش به اظهارات دیگر اعلمی که گفت که اگر با سهمیه وارد دانشگاه می شدم روزی پنجاه بار شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه می دادم، گفت: سهمیه مال دانشگاه آزاد است نه مال دانشگاه دولتی.
قره باغی با بیان این که تمامی اظهارات اعلمی پاسخ قاطع دارد، گفت: کسانی مردم را سرکوب می کردند که سال 64 و 65 در خیابانهای تهران زنجیر می کشیدند و سر مردم و جوانان را می تراشیدند.
وی گفت: دولت موسوی تحمل انتقاد روزنامه رسالت را نداشت و روزنامه سلام که رهبری مخالف تعطیلی آن بود با فشار هاشمی رفسنجانی تعطیل شد.
قره باغی در واکنش به استناد اعلمی به اجرا نشدن اصل 27 قانون اساسی گفت: خوب است به اصل 40 هم توجه شود، آزادی اجتماعات در صورتی ممکن است که مخل آزادی و امنیت عمومی نشود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد