موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

رسایی خواستاراحضار مهدی و فائزه هاشمی به دادگاه شد

حمید رسایی از قوه قضاییه خواست به این سوال پاسخ دهد که چرا برخی چهره های شناخته شده نظیر فائزه و مهدی هاشمی که در حوادث بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری نقش داشته است، هنوز به دادگاه احضار نشده اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "حمید رسایی" نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در قالب تذکری مبنی بر اصل 23 بند 11 آیین نامه داخلی گفت: درماه های گذشته شاهد بودیم بعد از احضار و بازداشت افرادی که در فتنه های اخیر نقش جدی داشتند، دادگاه آنها نیز برگزارشد. همچنین در روزهای اخیر، دادگاه کسانی که در فجایع روز عاشورا نقش داشتند، برگزار شد.
وی افزود: اما همچنان افکار عمومی با یک سوال بی پاسخ مواجه است و دستگاه قضایی باید به این سئوال پاسخ دهد که چرا برخی چهره های شناخته شده درحالی که هم در حوادث بعد از برگزاری دهمین انتخابات ریاست جمهوری و هم فجایع عاشورا حاضربودند، هنوز به دادگاه احضار نشده اند.
رسایی یادآور شد: همین امروز (یکشبنه) در خروجی خبرگزاری ها فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده است که 70 درصد اغتشاشگران روز عاشورا که تصاویر آنها منتشر شده بود، با همکاری مردم دستگیر شده اند.
وی گفت: سوال این است که 30 درصد بقیه که تصاویرشان هم منتشر شده است، چرا دستگیرنشده اند؟
عضوشورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی افزود: چرا یک فرد عادی که زیر پل کالج حضورداشته است، بازداشت و دادگاه وی نیز برگزار شده است اما فائزه هاشمی که فیلم حضور وی همه جا پخش شد، هنوز احضارنشده است؟
وی با طرح این سوال که "چرا قانون اساسی رعایت نمی شود"؛ اظهار داشت: اصل 19 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح می کند که قوم، قبیله، رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد نبود. اصل 20 نیزبر حقوق مساوی در جامعه تاکید دارد.
رسایی یادآور شد: اخیرا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل انتقاد از آقای هاشمی احضار شده است اما کسانی که دراین اغتشاشات همه نظام جمهوری اسلامی را زیرسوال بردند؛ مصونیت دارند.
وی گفت: چرا کسانی که فهرست اراذل و اوباش را تهیه کرده بودند و 200 میلیون تومان هم به این افراد پرداختند و درحال حاضر به لندن پناهنده شده اند؛ تاکنون به دادگاه احضار نشده اند. دستگاه قضایی با وجود پناهندگی این افراد؛ حداقل آنها را احضار کند.
رسایی افزود: از این دست سوالات در نزد افکار عمومی هنوز مطرح است و در صورت عدم پاسخگویی دستگاه قضایی، از جای دیگری بروز خواهد یافت.
محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی را به عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: مسئولان قوه قضاییه تذکر شما را شنیدند و برابرقانون عمل خواهند کرد.
نظرات 2 + ارسال نظر
sana پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:42 ب.ظ http://www.tamana88.blogfa.com

سلام
خوشحال میشم به منم سربزنین
به این وب هم سربزنید و نظر بدهید
www.entezar-nameh.blogfa.com
به امید ظهور...
یاعلی

مصطفی نمازیان جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:26 ق.ظ http://patriot2.blogfa.com

بنام خدا. با مطلبی تحت عنوان"مردی در سایه" به روزم. یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد